Bukefalos 28 år!

Följdfråga på fp tråden.

LitenIsa

Trådstartare
Har suttit och sökt på forum och lusläst FK hemsida men ändå inte fått någon klarhet i mitt dilemma.

Så här är det.

Har en dotter på 6 månader. Hittills har jag tagit ut fp samt jobbat lite extra för att spara dagar. Min man blev för ett par månader sedan arbetslös och hoppar numera bara in på timmar då det krisar i en butik här i stan.

Jag har nu fått erbjudande om en anställning inom vården på 60%. Är sugen på att hoppa på den då vi behöver bättre inkomst för att klara oss ekonomiskt. Men kan jag då använda av mina fp dagar för att "stämpla" upp till iallafall 80%? Och maken som då kommer att vara hemma med pappadagar kan han stämpla a-kassa de dagar jag är hemma för då skulle han ju kunna jobba och stå till arbetsmarknandens förfogande. Vi vill samtidigt snåla med dagarna för att dotterna ska kunna vara hemma tills hon blir iallafall 1½.

Och hur funkar det med sgi. Om vi betsämmer oss för att skaffa ett barn till, baseras det då på min 60%tjänst eller får jag behålla den som jag har nu?

Hoppas någon kan ge mig lite klarhet. Har lovat mig själv att ringa FK imorgon, men det är ju alltid så långa teleköer och dessutom är de till 95% jävligt otrevliga när man väl kommer fram:mad:.
 
Sv: Följdfråga på fp tråden.

Jag tror att det är OK att göra som du föreslår. Det är ju helt klart Ok för dig att "fylla på" med fp upp till 100% om du jobbar deltid. Skulle också tro att det också är OK för dig att göra det även om din man skulle råka vara hemma de dagarna, han är ju arbetssökande.

Tror också att SGI:n gäller i ett halvår om man tar jobb med sämre lön/deltid.

Är dock inte helt säker så du får ta mina svar med en nypa salt... ;)
 
Sv: Följdfråga på fp tråden.

Då är det ju inga problem för min del. Om jag kan fylla på med fp dagar.

Då ska jag vi bara reda ut hur det funkar för maken som är arbetslös.:confused:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Sitter och försöker läsa på hur det funkar om jag skulle behöva vara hemma mer innan BF pga. foglossning eller så. Så som jag förstått...
Svar
13
· Visningar
2 630
Senast: ako
·
Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar...
2
Svar
21
· Visningar
2 002
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Tänker att det finns väl någon här som vet hur jag ska göra :) Har jobbat i sommar (3 månader) och hade sista dagen igår. Därmed räknas...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: MM
·
Kropp & Själ Allsmäktiga buke jag behöver hjälp med att reda ut begrepp o veta hur jag skall gå tillväga! :bow::bow: Jag har varit sjukskriven sedan...
2
Svar
32
· Visningar
3 953
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp