Bukefalos 28 år!

Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Sv: Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Snarare är det så att man även inom veterinär verksamhet börjat inse vikten av att anmäla skador.
PL
 
Sv: Arbetsskador inom djursjukvården ökar

Snarare är det så att man även inom veterinär verksamhet börjat inse vikten av att anmäla skador.
PL

Eller så är det fler ägare som tar in sina djur till kliniker idag, eller så är det färre som har välhanterade djur och färre veterinärer som faktiskt kan hur djur egentligen fungerar eller så är det en kombination av din notering, mina förslag och en hel del andra faktorer....
Själv vet jag bara att det känns olustigt när en vet kommer ut till stallet och är rädd för hästen som djur ("jag är ju egentligen ingen hästveterinär (och vad har jag att välja på när det är jour...)) och att det är väldigt stressigt och rörigt på klinikerna. MIna djur och jag gömmer oss i ett hörn....

Det är mycket bra att mverket går igenom detta. Än intressantare hade varit lite forskning av folk som kan djur om vad som kan göras.
För vi ska vara rädda om våra veterinärer.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 974
Senast: Gnist
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera tävlingsarrangörer har på senare tid gått ut med information om att de förbättrar sitt hållbarhetsarbete. Här kan du läsa vad som...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 923
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp