Bukefalos 28 år!

"Ardennergrimman" från Börjes?

pinky

Trådstartare
Hur stor är den egentligen?

Jag har kommit över en begagnad likadan (fast svart) i stl full, men är lite sugen på en naturfärgad också. Plus att det vore trevligt att kunna få tag i en ny om denna skulle gå sönder... ;)

Men hur justerbar är den? Blir den alldeles för stor åt ett vanligt, fullstort varmblodshuvud?
 
Sv: "Ardennergrimman" från Börjes?

har en xfull nylongrimma som har suttuit på en ardenner tills han va ca 1 år
sen blev den för liten:eek:.
vid 4 års ålder va han 180+ i mkh
 
Sv: "Ardennergrimman" från Börjes?

OK, en grimma avsedd för en ardenner är alltså troligen supergigantisk? ;) Typ XXXL?
 
Sv: "Ardennergrimman" från Börjes?

Hej!
Ja, dom är nog ganska gigantiska. Vi köpte en ardennergrimma till vår stora dam och på henne var den ganska tajt, och vi tyckte inte att den var så stor... till vi provade den på vår nordsvensk (som inte heller är direkt liten) och då såg man hur stor grimman faktiskt var, för den bara hängde...:D:D:D
 
Sv: "Ardennergrimman" från Börjes?

horze säljer bättre på. märke finn-tack med knäppe på nosen. Deras stl full är som en normal x-full.

Jag har cobstorlek till min häst som drar stl full i ALLT annat i träns/grimväg...

Finns i många olika bruna nyanser :idea:
 
Sv: "Ardennergrimman" från Börjes?

Men titta! Hur kan jag ha missat den grimman? :o ;)

Den verkar ju onekligen vara bättre storlek på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 242
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: Dorinda
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 034
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp