Bukefalos 28 år!

Årets sämsta Tv-serie. Spoiler-alert och så!

Blandrastik

Trådstartare
Jul och Nyårshelg, blir mycket Netflix och C-more för egen del. Tänkte att det kunde var lämpligt med vad som ska undvikas. Tänkte se om vi kan utse (trumvirvel....) Årets sämsta Tv-serie!

Mitt bidrag: Netflix "Parfymen" Från Netflix: "En sångerska hittas mördad och hennes doftkörtlar har avlägsnats från kroppen. Utredningen riktar in sig på en grupp vänner som gick på samma internatskola ... "

Lät spännande, serien bygger på en grupp som snöat in på filmen "Parfymen - berättelse om en mördare" Den filmen däremot är riktig bra. Men serien. De manliga karaktärerna slår, våldtar och är otrogna. Kvinnorna tycker att det är deras eget fel att de blir slagna. Huvudrollen, den kvinnliga polisen, är dödlig kär i en gift idiot. Och det slutar med att hon skjuter en annan kvinna för att bli oemotståndlig för den gifta idioten. Slut på sagan.

Mer skit som bör undvikas?
 
Kanske inte årets, men Atypical? Alltså jag har inte ens sett ett helt avsnitt :o , men blev så besviken. Den verkar lika "typical" som något annat. Huvudpersonen är ett extremt skolboksexempel utifrån sin diagnos betraktad och allt handlar om att alla vill ha sex, som vanligt.

Det enda positiva är väl att funktionsvariationer lyfts fram.
 
Jag hörde så mycket gott om haunting of hill house men den var så fruktansvärt dålig att jag trodde det var ett skämt. Men kanske den blir bättre längre in om man orkar titta fler avsnitt...
 
Det kan ju vara bara jag ;)
Men jag gillade ju den riktiga Sabrina serien som ung, och den här känns som dess raka motsats.
Ja den här ska ju vara mörk och så vilket jag gillar. Stort fan av första Sabrina också och kan ha streamat alla avsnitt för två år sen när jag va sjuk :angel:
 
”Somewhere Between” :down: Spännande handling och idén med serien är god men slutet var så klychigt så jag skrek rätt ut när jag såg det..
 
Jag hörde så mycket gott om haunting of hill house men den var så fruktansvärt dålig att jag trodde det var ett skämt. Men kanske den blir bättre längre in om man orkar titta fler avsnitt...

Håll ut, den blir bättre! Höll på att ge upp efter typ avsnitt två, men tvingade mig vidare och den blir riktigt bra! Men man ska inte se den med förhoppningen att det är en läskig serie bara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp