Bukefalos 28 år!

Armband mot illamående?

F

Fanskap

Någon som har testat armbanden mot illamående?
Bra/dåligt?

Letade efter trådar om de men hitta inga.

/Fanskap
 
Sv: Armband mot illamående?

De hade ett reportage med Aschberg (om de stavas så) för ett tag sen. Men jag vill minnas att det fungerade mer "av tankens kraft" eftersom de i programmet inte kunde bevisa någon effekt.

Annars sägs det att ingefära kan bota visst illamående :)
 
Sv: Armband mot illamående?

Okej! Tankens kraft kan vara enorm tydligen...;)

Men jag blev lite klokare iallefall.

/Fanskap
 
Sv: Armband mot illamående?

Det funkar skitbra på mina kompisar som alltid blir åksjuka när de kommer hit i alla fall. Akupressur (är det väl) är ju ingen nyhet precis.

Om de funkade på mitt illamående? Nja, det försvann iofs nästan helt när jag satte på dem men jag tror nog det var 50/50 placebo. Men shit the same liksom, bara det funkar :D
 
Sv: Armband mot illamående?

Jag har inte provat armband, men däremot kan jag rekommendera att testa Postafen. De hjälpte mig oerhört mycket när jag mådde som mest illa!
 
Sv: Armband mot illamående?

postafen om du planerar att bli åksjuk, och så kan jag rekommendera Calma, ett tuggummi som man tuggra några ggr på sen suger, tuggar lite igen, hjälper relativt fort..

Har du problem med illamående även när du inte är havande så kan man faktiskt "operera" sig.. det finns en vätska runt snäckans gång i örat som gör att man lättare blir illamående ju mer vätska man har, så man tar helt enkelt och suger ut en del av vätskan med spruta så blir man inte illamående lika lätt.. :)
Jag har dock inte kollat upp hur pass bedövad man ska vara under ingreppet eller hur dyrt det är..
 
Sv: Armband mot illamående?

Vad intressant, har du några länkar om det eller vad ska man söka på? Jag har en väninna som jämt mår illa och måste spy.
 
Sv: Armband mot illamående?

De hjälpte ytterst lite på mig, om ens alls. Postafen hjälpte inte heller. Men jag fick Lergigan (eller hur det nu stavas) utskrivet. Det hjälpte bättre.
 
Sv: Armband mot illamående?

Tack för alla svar!

Får se vad jag testar, postafen är tyvärr inget för mig. Blir så trött så jag har svårt att jobba.:( somnar så fort jag ser en soffa eller kudde.

Att det ska vara så jobbigt o vara gravid.;)
 
Sv: Armband mot illamående?

armbandet funkade för mig under graviditeten :)

fick också tips på en hemmagjord variant: knäckebrödsbitar runt handleden och tejp över, gnugga med jämna mellanrum - funkade också!;)
 
Sv: Armband mot illamående?

Får se vad jag testar, postafen är tyvärr inget för mig. Blir så trött så jag har svårt att jobba.:( somnar så fort jag ser en soffa eller kudde.

Likadant för mej, jag kan knappt gå ens av det. 1/4 tablett och jag raglar fram o somnar så fort jag sätter mej ner.

Men mina graviditetsillamående blev bättre om jag åt massor. Jag inte mycke åt gången utan lite kanske 10-15 ggr/dagen. Så att jag såg till att magen aldrig va tom utan hade nåt att jobba med.
De funka för mej...
 
Sv: Armband mot illamående?

Armbanden funkade inte på mig, något bättre efter jag fick akupunktur mot illamåendet eftersom armbanden trycker på den punkten man får akupunkturen på. Någon som i sig inte heller hjälpte.
 
Sv: Armband mot illamående?

Ja just det, äta hjälpte för mej också, jag åt typ hela tiden. Antingen torra saker som kex och sånt, eller sura saker, typ gröna äpplen mm. Det är bara så jäkla svårt att sluta äta hela tiden sen hihi. (fortfarande inte lyckats, sonen är snart 5 månader nu ;))
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: Hellhound
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 689
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Dorinda
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 350
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp