Bukefalos 28 år!

Åsbo 26 April

Ella-82

Trådstartare
Jaha, här kommer bilderna från Åsbo i lördags. Mästerfotografen (min sambo) var i skogen o körde fram virke denna dag så det är jag som har tagit korten. Därav den lite sämre kvalitén. Vill ni ha någon bild så säg till. (Det går att få lite bättre kvalité o större storlek, har minskat ner det inför uppladdningen.)

Har tagit på en del bukare, hoppas jag inte missat någon...
http://www.cig.canon-europe.com/a?i=ksgNLSFKw0
 
Sv: Åsbo 26 April

Åhh vad kul det ser ut! Vi tävlade också i helgen men här uppe har det inte tinat upp tillräckligt för att köra maraton än.. :grin: Varför körde inte du?
 
Sv: Åsbo 26 April

Tur man bor i rätt del av Sverige! Jag skall tävla nu till helgen i Åstorp. Jag tävlar i serien oxå o det blir lite många tävlingar på rad otroligt nog. Sen blir det inte så många tävlingar för mig i år pga av magen.

Hur gick det för er då?
 
Sv: Åsbo 26 April

Just det! När är det dags?

Oj det var inte dåligt, det är ju tur att man kör lätt klass så man kan välja bort tävlingar! Det gick bra för oss, vi vann dressyren och nollade precisionen så det blev vinst totalt också :) Första tävlingen med nya hästen så jag är jättenöjd med honom!
 
Sv: Åsbo 26 April

Oj, vad kul att se! Min lilla dam är med. Jag tar gärna emot bilder på henne (bild 11, 13, 14) :love: Hon pinnar på och bara älskar maraton! Värre är det med dressyren :angel:
 
Sv: Åsbo 26 April

Oj, vad kul att se! Min lilla dam är med. Jag tar gärna emot bilder på henne (bild 11, 13, 14) :love: Hon pinnar på och bara älskar maraton! Värre är det med dressyren :angel:

Jag skickar över bilderna. Det gick ju jätte bra för er i maraton, grattis!!! Ni skall inte vara med i Åstorp? Det ser ut att bli vattenhinder där! Det ser jag framemot!!!
 
Sv: Åsbo 26 April

Säsongens första tävling gick jättebra för oss!
Vart lite velande om vilken häst vi skulle ta, alla e ju på hugget numera:)
Men det blev Primadonna, och det var definitivt ingen felsatning!!

Hon gick skitbra i dressyren, ett av hennes bästa program!! O vi vann dressyren, den titeln är vi inte direkt vana vid!

Precisionen gick faktiskt ovanligt stabilt, hon är inte känd för att vara den säkra där inte..dock ramla en boll i backen, men det var nog mer ringrostighet från farsans sida.

Maratonen flöt på bra, stora och fina vägar, jättekul att se.

Så hela tävlingen gick riktigt bra alltid kul med vinst! :)

//
 
Sv: Åsbo 26 April

Grattis!!!
Jag missade ju att fota er, så dumt! Sorry! Kul att det gick så bra i dressyren. Vad blir er nästa tävling?
 
Sv: Åsbo 26 April

Tack! nej de gör inget...vi brukar va duktiga på att filma å sånt:) Vår nästa tävling tror jag blir utomlands, en tävling i Österrike i början på juni...ska bli spännande! Å kanske vi kör någon till innan dess!
//
 
Sv: Åsbo 26 April

Tack! Ja, den lilla hästen är helt otrolig. Det är som om hon aldrig gjort annat än att gå maraton, fast än hon startade sin första tävling förra året. Hon bara vill vända på en 5-öring och älskar att springa snabbt. :love:

Nej, jag kommer inte att starta i Åstorp. Jag kommer att tävla par i år (om alla hästar någon gång kan hålla sig friska :mad:) och köra Serien igen. Så vi ska vara med i Serien i Vinslöv 11 maj och Lokal Lätt i Flyinge 17 maj. Fyra helger i rad får hon inte tävla, så jag fick tyvärr avstå. Ska du vara med i Serien i år också? För ni har väl lag med från Laholm?

Vattenhinder jag... som jag har oroat mig för det tidigare, sedan den andra lilla "jäkeln" vägrade ut sig på vattnet i Flyinge förra året. Nu ser äntligen jag också fram emot det. :bump: Vi var i Flyinge igår och tränade paret för första gången i hinder och galopperade utan minsta tvekan igenom båda vattenhindrena :D:D:D De blir modigare tillsammans så det var en riktig fröjd!
 
Sv: Åsbo 26 April

Ja vi skall vara med i serien, så länge jag kan vill säga.

Kul att dina små funkar bra som par. Hade varit skoj att köra det med Anton oxå, men det kostar ju lite med en parvagn + att man måste ju ha en körhäst till.

Jag får se om jag kan åka ner o titta i Flyinge den 17:e. Det hade varit skoj, Axel o Johan skall ju vara med! Fyrspann är alltid kul att se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp