MissFideli

Trådstartare
Min ena kisse fick diagnosen astma som 2-åring och har sen dess behandlats med Flutide via andningskammare.
Hon blir 9 i februari och jag upplever att hennes astma blivit mycket bättre? Förr hostade hon om hon fick behandling mer sällan än varannan dag, nu kan det gå 4 dagar mellan utan att hon hostar.
Nån mer med erfarenheten att det kan bli bättre med åren?
20230828_101724.jpg
 
Hur är det med bostad och luft? Jag kan ju inget om astma hos katt, men för egen del gör det stor skillnad vilken luft jag vistas i. Om jag är i en bra luftmiljö merparten av tiden blir jag även tåligare för att tillfälligt klara sånt som annars kan störa lungorna mer.

Välfungerande medicinering gör också att lungorna mår mycket bättre på sikt, så att jag inte blir lika känslig för kortare uppehåll. (Vilket kan vara lite kontraproduktivt, just astmamedicinen har jag tydligen lätt att glömma bort och det blir ju inte bättre av att det inte märks några konsekvenser på kort sikt. :angel:)
 
Hur är det med bostad och luft? Jag kan ju inget om astma hos katt, men för egen del gör det stor skillnad vilken luft jag vistas i. Om jag är i en bra luftmiljö merparten av tiden blir jag även tåligare för att tillfälligt klara sånt som annars kan störa lungorna mer.

Välfungerande medicinering gör också att lungorna mår mycket bättre på sikt, så att jag inte blir lika känslig för kortare uppehåll. (Vilket kan vara lite kontraproduktivt, just astmamedicinen har jag tydligen lätt att glömma bort och det blir ju inte bättre av att det inte märks några konsekvenser på kort sikt. :angel:)

Vi bor ju kvar i samma hus sen 3,5 år tillbaka, så ingen förändring där.
 
Och inget byte av kattsand eller liknande? I så fall skulle jag utgå ifrån att det är helt rätt behandling hon får. :)

Ja, att behandlingen är rätt tvivlar jag inte på! Men att hon kräver färre behandlingstillfällen nu än för några år sen är lite intressant!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
525
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp