Att behöva lämna tragiska nyheter över telefon

I tisdags gick min chef bort väldigt hastigt, han hade ett gigantiskt kund/kontaktnät vilket gör att vi har inte kunnat nå ut till alla.
Det gör att det ringer kunder/kontakter och söker honom via växeln när de inte kommer fram på mobilen.
Tyfusan vad det är jobbigt när personer ringer och säger " har försökt nå NN på telefon i flera dar men han svarar inte?"
Man får ta ett djupt andetag och så lugnt man bara kan förklara vad som hänt. Försöka visa ett professionellt lugn man inte alls känner inombords.
I onsdagskväll bröt jag ihop efter jobbet och ångesttrycket över bröstet är tillbaka efter hållt sig borta i nästan två månader.
Eftersom det är ett familjeföretag blir det jag som får ta samtalen via växeln, även om jag stod nära min chef arbetsrelationsmässigt är de andra som jobbar här anhöriga och har en helt annan sorg att bearbeta.
 

Beklagar er förlust :heart
Har företaget en hemsida där ni skulle kunna publicera en fin text om chefen och berätta vad som hänt? Auto-svar på hans mejl?
Det hjälper ju inte de som ringer direkt till honom, men det kanske når några?
Ta hand om dig! Även om du inte hade en familjerelation till chefen kan det vara nog så tungt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
I tisdags gick min chef bort väldigt hastigt, han hade ett gigantiskt kund/kontaktnät vilket gör att vi har inte kunnat nå ut till alla.
Det gör att det ringer kunder/kontakter och söker honom via växeln när de inte kommer fram på mobilen.
Tyfusan vad det är jobbigt när personer ringer och säger " har försökt nå NN på telefon i flera dar men han svarar inte?"
Man får ta ett djupt andetag och så lugnt man bara kan förklara vad som hänt. Försöka visa ett professionellt lugn man inte alls känner inombords.
I onsdagskväll bröt jag ihop efter jobbet och ångesttrycket över bröstet är tillbaka efter hållt sig borta i nästan två månader.
Eftersom det är ett familjeföretag blir det jag som får ta samtalen via växeln, även om jag stod nära min chef arbetsrelationsmässigt är de andra som jobbar här anhöriga och har en helt annan sorg att bearbeta.
Låter otroligt jobbigt! Får du någon hjälp att bearbeta detta?
Är det möjligt att ni kan skicka ut ngt slags meddelande tex via mail med info till kunderna?
 
Låter otroligt jobbigt! Får du någon hjälp att bearbeta detta?
Är det möjligt att ni kan skicka ut ngt slags meddelande tex via mail med info till kunderna?
Vi har alla varit lite i chock och försökte överleva förra veckan, men jag och de två andra på kontoret ska ha möte på måndag (vi brukar ha det) och gå igenom vad som behöver göras framöver. Min massör är även certifierad kris&sorgekonsulent så ska ta upp på mötet om vi inte ska involvera henne för hjälp med krishanteringen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp