Bukefalos 28 år!

Att göra inomhus i Innsbruck?

morris

Trådstartare
Jag och sambon ska på semester till Innsbruck i sommar. Vi räknar med ett flertal dagsvandringar och/eller andra utflykter utomhus.

Men OM det skulle vara dåligt väder, vad gör vi då? Någon som har tips? Någon som varit i (bor i?) staden? Turistguider föreslår i princip bara utomhusaktiviteter, förutom olika museum. Och just museum är inte riktigt vår cup of tea, om det inte är något alldeles extra.

Det behöver inte vara "märkvärdiga" saker, utan vi är bara ute efter tidsfördriv om vi tröttnar på hotellet :-) Tilläggas ska att vi kommer inte ha bil.

Tack på förhand :-D
 
Puttar upp och ger min fråga en chans till. Buke brukar ju sitta på information om det mesta :)
 
Kristallwelten i Wattens (lite utanför Innsbruck men lätt att ta sig med buss, tror tom att det gar egna bussar dit)
Silberbergwerk i Schwaz (ocksa utanför men inte svart att ta sig dit)

Ska fundera pa fler alternativ.
 
Jag hade stor behållning av Schloss Ambras, men det är ju ett museum ;)

Det ser väldigt fint ut på bilder :) Jag noterar som möjligt utflyktsmål, så får jag och sambon ha en diskussion huruvida slott räknas som specialfall av museum eller ej ;) Tack för tipset!
 
Kristallwelten i Wattens (lite utanför Innsbruck men lätt att ta sig med buss, tror tom att det gar egna bussar dit)
Silberbergwerk i Schwaz (ocksa utanför men inte svart att ta sig dit)

Ska fundera pa fler alternativ.

Googlade lite bilder på Kristallwelten - ser det lika imponerande ut i verkligheten?! Det verkar nästan vara värt ett besök även om det inte är dåligt väder :D

Tar jättetacksamt emot ännu fler tips, om du har :)

Förresten, någon som har bra tips på hur man undviker turistfällor till matställen i stan, och hittar guldkornen? Kör restaurangerna med trip advisor-betyg på dörrarna? Det brukar ju vara ett ganska tillförlitligt sätt att bedöma restauranger :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp