Bukefalos 28 år!

Att plugga till lärare (eller på högskola över huvudtaget)

Jag har också fibro och jag vill gärna ge dig lite hopp! Jag mår så himla mkt bättre idag som 40-åring än när jag blev sjuk för ca 6 år sedan. Då kom jag knappt ur sängen.

Jag jobbar heltid idag. Det går tack vare att jag kan flexa en hel del. Har kontorsjobb men kan komma in halv tio eller gå tidigt så länge jag gör mina Arbetsuppgifter. Sen jobbar jag hemma en dag i veckan. Så det bästa tror jag är att försöka hitta ett jobb som är så flexibelt som möjligt dvs där man kan påverka tider och upplägg så mkt som möjligt.

Du kanske kan komma i kontakt med någon med det yrket och se om du får komma och hälsa på? Och höra med hen hur det är?
 
Tyvärr är fibro en sjukdom som för många blir värre för varje år... Ytterst få blir bättre.
Vad baserar du det på? Enligt min läkare finns inte sån fakta.
Jag tycker man ska säga till TS att fundera genom situationen. Jag tycker man ska vara realistisk men inte ta för givet att man kommer bli sämre i framtiden
:)
 
Delvis KL och delvis inte alls KL


Det finns distansutbildningar för lärarprogrammet och jag har kikat lite på det. De flesta skolor som tillhandahåller dessa ligger många mil bort från mig och kräver ändå att man ska komma på gemensamma träffar relativt ofta. Det blir ju ganska dyrt att resa och liggande ute vid de tillfällena. Praktik har man ju ändå, och det går väl att lösa att man har det på en skola i ens hemkommun vad jag förstod men ändå.. Jag tror att det är flest fördelar att läsa på en skola. Det är ju trots allt på en skola som jag förväntas jobba sen också. Jag ser det lite som ett delprov, klarar jag inte att plugga på skolan så klarar jag nog inte heller att jobba på en skola.

Nu har jag inte läst mer än hit, så detta kanske har skrivits, men jag läser till 4-6 lärare på högskolan dalarna och de har en jättebra distansutbildning till lärare med (vad jag vet) inga obligatoriska träffar, förutom introdagarna och praktik :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska göra klart min utbildning och läsa teori- och metodkurs halva nästa termin på distans halvtid och sen skriva uppsats på distans...
Svar
12
· Visningar
2 578
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 449
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag jobbar idag halvtid på ett svenskt universitet (med undervisning). Exempelvis är vi nu under höstterminen tre stycken som jobbar 50%...
2
Svar
26
· Visningar
2 655
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp