Bukefalos 28 år!

Att svara på frågan...

Arwyn

Trådstartare
Tänk om det skulle vara så enkelt! Jag har tänkt på det flera gånger, och det här är inget personligt, eller riktat mot någon särskild. Tvärtom, jag har nog gjort det själv massor av gånger, det är mest en fundering jag har, att när man ställer en rak fråga, så kan man inte vänta sig ett rakt svar. För att bara ta ett exempel (OBS! EXEMPEL!) Läste nyss en tråd där trådskaparen efterlyste ett lite skarpare bett än det nuvarande. Visst blev det många raka svar och konkreta förslag, men det här är en sådan typisk fråga som automatiskt tillför funderingar över huruvida trådskaparen kan rida, och även en del såna svar dök upp.

Som sagt, detta var bara ett exempel, och jag tycker inte att någon behöver känna sig träffad eller inta en försvarsställning, det är bara något jag funderat över.

Jag kan ta fler exempel. Är det någon som råkar lägga upp en bild på ett hjälmlöst huvud så antas det gärna att denna är dum i huvet (missförstå mig inte, jag tycker inte heller att det är en bra grej att visa såna bilder på ett sånt här forum, det är bara ett exempel).

Är det verkligen nödvändigt att ifrågasätta varandra på det viset hela tiden? Kan vi inte bara vara lite blåögda och naiva och förutsätta att trådskaparen vet vad han/hon pratar om? Kan vi inte bara lita lite på varandra, helt enkelt?

*Hukar mig inför pöbelns motattack...*
 
Sv: Att svara på frågan...

detta är ett forum och det finns alltid folk som är ute efter bråk här inne.
Dom lägger in kommentarer ENBART för att få folk arga och starta bråk!
Jag menar ett ex

Någon lägger ut en bild på sin häst och säger se vad fin minhäst är....
Så skriver en.. nä herregud vad ful din häst var osv..... det är ju bara för att få igång ett bråk.
Så ta allt med en nypa salt här inne iaf dom som är efter bråk=)
 
Sv: Att svara på frågan...

Det är väl det som buke är till för? Bråka och trycka ner andra?

(Den känns nästan så ibland! :crazy: )

Morotsbiten - Visst är det så! Det lustiga är bara att folk inte kan ignorera "båkmakaren" utan nappar på betet, och pajkastningen är igång! Om man ignorerade bråkmakaren skulle han inte längre tycka det var kul att lägga ut provocerande trådar eftersom han inte skulle få gensvar, förmodligen skulle han då lägga av och kanske söka upp nått annat forum.
Tänker på D&G'trådarna t.ex. personen ifråga sitter säkert och asgarvar åt alla som hugger emot :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Att svara på frågan...

Många gånger att man vill veta varför tex man vill ha ett skarpare bett eller hjälptyglar eller vad det nu kan handla om är ju så man kan ge rätt råd. Många gånger är det ju inte tex det som behövs utan annan träning. Något som trådskaparen inte tänkt på.
Då det är ju inte för att mucka man frågar runt om kring utan för att hjälpa :)
 
Sv: Att svara på frågan...

Ja, absolut, visst kan det vara bra att ifrågasätta innan man rekommenderar, men jag tycker att ofta så står det inte "varför vill du ha ett starkare bett? har du tänkt på att...", utan istället "En duktig ryttare behöver inte betsla upp. Lär dig rida först." ...och såna tråkigheter.
 
Sv: Att svara på frågan...

Ja, jag tycker det är så tråkigt. Vill inte folk ha ett trevligt forum? Måste allting alltid trissas upp till 540 decibel? Folk som behöver hjälp blir ju inte direkt uppmuntrade när dom ser hur trevlig ton det används här inne.

Jag brukar ibland, när det är pajkastning på 35 sidor, diskutera det med min sambo, som sitter mycker vid datorn och hänger på andra forum. Han blir lika chockad och förfärad varje gång och tjatar på mig att JAG borde bli moderator, för han tycker att det verkar som om folk går för långt, väldigt fort. Om han jämför med "sina" forum, där folk skulle åkt med huvet före ut i kylan för länge sedan. Men då måste man ju också diskutera varför man vill ha ett diskussionsforum. det är verkligen jättetunna gränser, men visst kan jag tycka att moderatorerna ibland låter folk hållas lite för länge, och pågå i några sidor för mycket. Ibland.
 
Sv: Att svara på frågan...

JAg tänkte faktiskt oxå på det!
Alltid ska det vara något som är fel hos häst eller ryttare..
btw känner mej träffad men tar inte illa upp..JAg vet vad jag talar om när jag frågar om lite skarpare bett... Men men
som sagt; ta buke med en nypa salt helt enkelt!
jAG ÄR en glad människa även om jag hör sånt för ajg vet innerst inne att jag har rätt !
:)
 
Sv: Att svara på frågan...

Men då måste man ju också diskutera varför man vill ha ett diskussionsforum. det är verkligen jättetunna gränser, men visst kan jag tycka att moderatorerna ibland låter folk hållas lite för länge, och pågå i några sidor för mycket. Ibland.

Det där är en balansgång som kan vara svår att tackla till allas belåtenhet, ibland låses trådar eller tas bort och då är kackalorumet igång på en gång. Det händer att trådar får stå kvar, och då är det ett evig kackel om det med.

Går man tillbaka i många av trådarna förordar många användare att vi är för hårda i våran moderering, du hävdar motsatsen så du ser hur olika man ser på saker och ting.

Att vara moderator på ett forum ger ju inte oss en större behörighet, jag menar jag kan inte ta bort trådar helt godtyckligt hit och dit. Om något sådant sker, finns det ofta ett underlag genom de regler som finns här på bukefalos. Precis på samma sätt kan man inte låsa en tråd bara därför att åsikterna är olika i tråden, alla tänker , tycker olika och får göra så bara det faller inom ramen för de regler som finns här. Sen måste även de som diskuterar i olika trådar, acceptera och förstå innebörden av olika åsikter.
 
Sv: Att svara på frågan...

ja, det är en jättekinkig balansgång, och jag kan förstå att det är svårt att göra alla nöjda.

Missförstå mig inte, jag ÄR nöjd! Jag tycker absolut inte att det finns något att klaga på.
 
Sv: Att svara på frågan...

Ja nu trodde jag iofs inte att du var missnöjd heller, om så hade varit fallet skulle tonen varit en annorlunda i ditt inlägg. :angel:

Men ja visst, det är omöjligt att tillgodose allas behov och önskemål på ett sätt som gör ALLA glada. :D
 
Sv: Att svara på frågan...

ja, typ som nån la upp en bild på sig och sin häst som hon hade vart o tränat med och det blev ett jävla liv om att hästen inte gick i rätt form. Menar, hon kankske bara ville visa sin nya häst som hon inte ens haft länge?
 

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 938
Senast: Voeux
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 040
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hej! Jag har nyligen insett att jag nog är en hsp. Något som förklarar så otroligt mycket. Nu är det så att jag försöker lära mig att...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Gotthard
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 469
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp