cirkus

Trådstartare
Jag önskar att jag vågat lite mer och är samtidigt så otroligt glad över att mina barn är så mycket bättre på att våga.

Min ena dotter flyttade igår....från det här:
10919242_403480163143558_809073801_n.jpg


till det här



10949043_1029087887117649_1260013653_n.jpg


Auroville, Pondicherry, Tamil Nadu, Indien.

Hon kommer att plugga på distans och jobba på distans plus jobba volontärt.
 
Jag är glad för din dotters skull att hon precis som min dotter vågar följa sitt hjärta även om det innebär resor långt bort och att bo och leva på ett helt annat sätt än vad de är vana vid. Samtidigt lider jag med dig för jag vet vilken oro det innebär att ha sina älskade barn så långt borta.
Skönt att det ordnade sig med datorn iallafall så att hon kan ha kontakt med omvärlden och plugga så som det är tänkt :)

Jag önskar din dotter all lycka till!
 
Jag gillar inte heller att flyga men lyckas trots det ta mig runt i världen. Det grejar du!

Det hoppas jag.
Jag antar att jag har haft min beskärda del av läskiga händelser under flygning:
"Detta är er kapten som talar, vi har tyvärr en trasig transponder, men det borde inte göra något efter som man har två, men vi har två trasiga transpondrar". "Detta är er kapten som talar, det verkar som planet inte vill lyfta så jag kör in på tax-banan och gör en liten test, full gas och full broms samtidigt, om det funkar så borde det nog gå tat lyfta". "Detta är er kapten som talar, vi har just haft en incident, vi har glidit av banan, jag går ut och kollar så att det inte blivit skadat nånstans" osv....
 
Det hoppas jag.
Jag antar att jag har haft min beskärda del av läskiga händelser under flygning:
"Detta är er kapten som talar, vi har tyvärr en trasig transponder, men det borde inte göra något efter som man har två, men vi har två trasiga transpondrar". "Detta är er kapten som talar, det verkar som planet inte vill lyfta så jag kör in på tax-banan och gör en liten test, full gas och full broms samtidigt, om det funkar så borde det nog gå tat lyfta". "Detta är er kapten som talar, vi har just haft en incident, vi har glidit av banan, jag går ut och kollar så att det inte blivit skadat nånstans" osv....

Nästan komiskt med alla dessa ovanliga problem, sorry! :D

Men har du försökt göra något åt din flygrädsla, bearbetat den på något sätt? Annars tror jag det vore en bra idé - även om du kan bita ihop och stå ut! - för det är en lång resa till Indien, synd om du ska behöva må dåligt hela vägen.

Jag vet inte, kanske kan man få något milt lugnande utskrivet att ta om man känner att man behöver ombord också?

Jag får erkänna att jag tittar på bild 1 och känner :love:, och bild 2 och känner :meh:... Men det är ju inte jag som behöver flytta, så hejja din dotter som följer sina drömmar! :up:
 
Nästan komiskt med alla dessa ovanliga problem, sorry! :D

Men har du försökt göra något åt din flygrädsla, bearbetat den på något sätt? Annars tror jag det vore en bra idé - även om du kan bita ihop och stå ut! - för det är en lång resa till Indien, synd om du ska behöva må dåligt hela vägen.

Jag vet inte, kanske kan man få något milt lugnande utskrivet att ta om man känner att man behöver ombord också?

Jag får erkänna att jag tittar på bild 1 och känner :love:, och bild 2 och känner :meh:... Men det är ju inte jag som behöver flytta, så hejja din dotter som följer sina drömmar! :up:

Jag har ju lite dålig resekarma. Vi var i Thailand/Phuket när tsunamin kom - det är för övrigt enda gången jag längtat till ett flygplan (att få komma därifrån). Vi har varit på solsemesterorter där det inte regnat på 3 år den årstiden och det öst ner en hel vecka (liiiite olika skala men ändå), jag var i Tyskland när askmolnet från Eyafjallajökul kom och kunde inte ta mig hem (eller jo, jag var ju "van" sen tsunamin så jag visste att ju fortare desto bättre) så jag är lite nervös runt hela resegrejen.

Däremot så har jag en sambo som är lugnet själv och väldigt rutinerad vad det gäller alla former av kaos. Senast så råkade han boka sin hemresa från Sydkorea den 28/3 istället för 28/2, då var det svårt att checka in....

Dottern hade ingen returbiljett nu när hon åkte och fick inte boarda planet till Mumbai pga detta. Tur att sambon visste på råd. Så på 10 minuter hade en returbiljett som var avbokningsbar i 24 timmar skakats fram och ungen kom iväg. Sen glömde hon sin dator i säkerhetskontrollen i Mumbai ...


Alltså det blir liksom sällan normalt när vi är ute. Det är det jag drar mig för och vill våga.
 
Jag har ju lite dålig resekarma. Vi var i Thailand/Phuket när tsunamin kom - det är för övrigt enda gången jag längtat till ett flygplan (att få komma därifrån). Vi har varit på solsemesterorter där det inte regnat på 3 år den årstiden och det öst ner en hel vecka (liiiite olika skala men ändå), jag var i Tyskland när askmolnet från Eyafjallajökul kom och kunde inte ta mig hem (eller jo, jag var ju "van" sen tsunamin så jag visste att ju fortare desto bättre) så jag är lite nervös runt hela resegrejen.

Däremot så har jag en sambo som är lugnet själv och väldigt rutinerad vad det gäller alla former av kaos. Senast så råkade han boka sin hemresa från Sydkorea den 28/3 istället för 28/2, då var det svårt att checka in....

Dottern hade ingen returbiljett nu när hon åkte och fick inte boarda planet till Mumbai pga detta. Tur att sambon visste på råd. Så på 10 minuter hade en returbiljett som var avbokningsbar i 24 timmar skakats fram och ungen kom iväg. Sen glömde hon sin dator i säkerhetskontrollen i Mumbai ...


Alltså det blir liksom sällan normalt när vi är ute. Det är det jag drar mig för och vill våga.


Men @cirkus -du VILL våga. Det är inte alla som faktiskt vill, och den där lilla viljan är ofta det som är vad som behövs. Du kommer våga och det kommer gå bra.
 
Nu när allt verkar funka bra på hemmaplan så kommer nog jag och sambon att åka till det Indiska landet och hälsa på dottern. Det blir troligtvis i månadskiftet mars/april. Vi hinner nog inte tidigare och senare så börjar fölningsperioden, då mitt första föl är beräknat till 23/4.

Jag pratade med henne idag i över en timme och livet där verkar fantastiskt. Om jag inte hadde haft mina älskade djur här hade jag nog fanimej kunnat flytta just till Auroville
 
Men vad roligt att ni åker ner :bump:

Säg till när bara så kommer det stå en resväska innehållande mig själv på din trapp som du kan få släpa med ner :angel:
 
Sådärja.

Nu har jag fixat nytt pass - det har iofs inte kommit ännu, men det är på väg och bör komma i början av nästa vecka.

Idag så vaccinerade jag mig mot allsköns sjukdomar. Två sprutor en i varje arm. Sen så ska jag äta två olika sorters profylax mot olika sorters magsjukor.

Nu så ska resan bara beställas också. Men min söta sambo har lovat att fixa det - och betala hela kalaset, han är gullig han :love:

Sen behöver jag en ryggsäck, för jag tänker inte ha nån osmidig väska.

Det ska bli så himla kul :bump::bump::banana:
 
jag är förstås redan skitnervös inför flygningen. Det är så sjukt jävla läskigt, men jag måste ju om jag ska komma dit
 
Att våga handlar ju om precis det du gör just nu - inte låta nervositeten sätta gränser för sig!

Härligt att ni åker, hoppas ni får en underbar resa!! :)
 
Vi är i det Indiska landet just nu och det är fantastiskt här där vi är.
Visst finns mycket gräsligheter på sina ställen, men just här är det så himla fint.
Det trist är att dottern är sjuk så vi har inte kunnat umgås så mycket som vi planerat. Hoppas på att hon blir friskare så vi kan hänga lite mer och kanske ta en sväng till Kerala (om det inte är för varmt)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp