Bukefalos 28 år!

Attackerande kanin

rebeckaborg

Trådstartare
Jag och min familj har stor erfarenhet av kaniner och djur, men denna kanin blir vi just nu inte klok på.
Han är en okastrerad kaninhane på ca 6 månader som nu på senare tid har ändrat beteendet helt. Han brukade vara världens nallebjörn som bara ville gosa och vara med överallt, men nu har han blivit jättestirrig, helt orumsren (vilket han inte var) och attackerar även våran toypudel som är jätterädd för honom nu. Är kastrering det enda rätta?
 
Sv: Attackerande kanin

Skulle tro att kastrering är en viktig lösning, låter som om han är könsmogen.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag står inför valet att skaffa kanin eller marsvin och jag har dåligt med erfarenhet av dem. Vi hade en dvärghamster som blev oerhört...
2
Svar
30
· Visningar
8 016
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 934
Senast: Gumman123
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 541
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 093
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp