Augustibröllop!

hobbyryttare

Trådstartare
I augusti (15:e) 2015 smäller det! Då blir det bröllop för mig och sambon.
Ska förstås blir jättekul men kontrollfreak som jag är börjar jag redan noja för det enda jag verkligen inte kan kontrollera; vädret!

Så kära buke. Kan ni som gift er i augusti komma med era berättelser om hur ert bröllop och ffa vädret var och lugna en orolig själ? Kanske berätta att solen sken? Eller att det regnade men att det inte gjorde nåt?

Och kan kanske ni som planerar bröllop i augusti nästa år (om det nu finns nån mer som är ute lika tidigt som jag) och bidra lite med era idéer och planer?

Hjälp mig innan jag byter datum och börjar noja över vädret i juli (eller maj, eller juni) istället.
 
Jag och min numera man gifte oss i lördags, 30 augusti :) Helt underbart! Jag hinner inte skriva nerr så mycket nu, men kan skriva mer ikväll :)
Jo, det var mulet, men det gjorde absolut inget alls! :D:D
 
I augusti (15:e) 2015 smäller det! Då blir det bröllop för mig och sambon.
Ska förstås blir jättekul men kontrollfreak som jag är börjar jag redan noja för det enda jag verkligen inte kan kontrollera; vädret!

Så kära buke. Kan ni som gift er i augusti komma med era berättelser om hur ert bröllop och ffa vädret var och lugna en orolig själ? Kanske berätta att solen sken? Eller att det regnade men att det inte gjorde nåt?

Och kan kanske ni som planerar bröllop i augusti nästa år (om det nu finns nån mer som är ute lika tidigt som jag) och bidra lite med era idéer och planer?

Hjälp mig innan jag byter datum och börjar noja över vädret i juli (eller maj, eller juni) istället.
Nu gifte jag mig visserligen i maj men jag har varit på ett par augusti bröllop och det har varit varmt och faktiskt soligt varje gång! ;) På ett kom det ett litet sommarregn när vi var i kyrkan men sånt spelar ju ingen som helst roll! Däremot var vi på ett juni bröllop där vi höll på att frysa ihjäl... :crazy: :D
 
Vi gifte oss den fjärde Augusti 2012 (a.k.a. Sommaren som höll på att flyta bort). Vi hade nog dem enda tre dagarna i rad med sol och utan regn under vårt bröllop! Inte för att det hade spelat någon större roll då vi kallt räknade med en massa regn så hade vi ordnat så vi kunde vara inomhus.
 
Gifte mig för många år sedan den 28 aug, underbart väder sol, vindstilla och så där vackert det kan vara på sensommaren. Har för mig att helgen innan regnade det oavbrutet så jag var också orolig över vädret.

I år gifte sig ena dottern 2 augusti även då väldigt vackert väder dock varmt men fläktade lite. Var också som tur var en av de första dagarna utan extremvärme.

Lycka till med planering och bröllop nästa sommar
 
För fem år sedan, den 22/8 gifte vi oss och det öste ned och var riktigt kallt. Det gick bra ändå, men tyvärr fick vi inte så många fina bilder ute.
 
Jag gifte mig förvisso i mars (en strålande vacker vinterdag med snö och klarblå himmel), men hade festen i augusti förra året. Vi hade jättefint väder, lite mulet på förmiddagen, men sedan en jättefin sensommardag!
 
Jag är i full gång att planera mitt bröllop som går av den 1 Augusti 2015 :)
Håller alla mina tummar och tår för att det iaf inte regnar just den dagen då planen är att vigseln ska ske utomhus!
 
Jag och min sambo har snackat om att gifta oss i juli/augusti nästa år. Det blir ett rätt enkelt bröllop hemma på gården med fest i vårt gamla hönseri och vigsel vid den närliggande sjön. Vi har dessutom redan en borglig vigselförrättare som vi vet gärna viger oss. :D:p:love::bump::banana:
 
Oj, vad många ni är som har svarat! Nu känns det lite bättre :)
Planen är att vi ska ha vigsel ute, men vi har en stor veranda att hålla till på om det inte skulle funka. Men jag är mest rädd för att inte kunna ta några fina bilder och att stämningen ska blir sänkt. Ironiskt nog är jag också rädd för att min noja/oro över vädret ska få mig att tappa fokus på det som egentligen spelar nån roll...

Kul att höra att det är fler som planerar bröllop i augusti! Hur långt har du kommit i planeringen @April ?
Vi har bokat lokal (var också det som fick styra datumet lite) och bestämt att vi vill ha en borglig vigsel. Det är ungefär så långt som vi har kommit...
 
Nu råkar 15:e augusti vara min födelsedag... så man har ju ett minne av hur vädret varit på sin födelsedag genom åren. Kan nog säga att det varit väldigt varierande. Oftast har det nog ändå varit uppehåll. Och nästa år kommer det garanterat bli fint väder för du gifter dig och jag fyller 25 :banana:!!
 
I augusti (15:e) 2015 smäller det! Då blir det bröllop för mig och sambon.
Ska förstås blir jättekul men kontrollfreak som jag är börjar jag redan noja för det enda jag verkligen inte kan kontrollera; vädret!

Så kära buke. Kan ni som gift er i augusti komma med era berättelser om hur ert bröllop och ffa vädret var och lugna en orolig själ? Kanske berätta att solen sken? Eller att det regnade men att det inte gjorde nåt?

Och kan kanske ni som planerar bröllop i augusti nästa år (om det nu finns nån mer som är ute lika tidigt som jag) och bidra lite med era idéer och planer?

Hjälp mig innan jag byter datum och börjar noja över vädret i juli (eller maj, eller juni) istället.
Jag gifte mig den 23 augusti och det var sol varvat med moln, perfekt för bröllopsbilder :D
 
4/8 2012 gifte vi oss, strålande sol, lagom varmt, härlig kväll att sitta ute i partytält/på altan ända fram på småtimmarna :up:
 
Jag har kommit en liten bit på vägen, har skickat ut "save the date" kort, valt färgtema, bokat lokal, bokat fotograf. Borglig vigsel blir det. Ska snart boka tid för titt på klänning . Men känns som det är mkt kvar! :)






Oj, vad många ni är som har svarat! Nu känns det lite bättre :)
Planen är att vi ska ha vigsel ute, men vi har en stor veranda att hålla till på om det inte skulle funka. Men jag är mest rädd för att inte kunna ta några fina bilder och att stämningen ska blir sänkt. Ironiskt nog är jag också rädd för att min noja/oro över vädret ska få mig att tappa fokus på det som egentligen spelar nån roll...

Kul att höra att det är fler som planerar bröllop i augusti! Hur långt har du kommit i planeringen @April ?
Vi har bokat lokal (var också det som fick styra datumet lite) och bestämt att vi vill ha en borglig vigsel. Det är ungefär så långt som vi har kommit...
Oj, vad många ni är som har svarat! Nu känns det lite bättre :)
Planen är att vi ska ha vigsel ute, men vi har en stor veranda att hålla till på om det inte skulle funka. Men jag är mest rädd för att inte kunna ta några fina bilder och att stämningen ska blir sänkt. Ironiskt nog är jag också rädd för att min noja/oro över vädret ska få mig att tappa fokus på det som egentligen spelar nån roll...

Kul att höra att det är fler som planerar bröllop i augusti! Hur långt har du kommit i planeringen @April ?
Vi har bokat lokal (var också det som fick styra datumet lite) och bestämt att vi vill ha en borglig vigsel. Det är ungefär så långt som vi har kommit...
 
I augusti (15:e) 2015 smäller det! Då blir det bröllop för mig och sambon.
Ska förstås blir jättekul men kontrollfreak som jag är börjar jag redan noja för det enda jag verkligen inte kan kontrollera; vädret!

Så kära buke. Kan ni som gift er i augusti komma med era berättelser om hur ert bröllop och ffa vädret var och lugna en orolig själ? Kanske berätta att solen sken? Eller att det regnade men att det inte gjorde nåt?

Och kan kanske ni som planerar bröllop i augusti nästa år (om det nu finns nån mer som är ute lika tidigt som jag) och bidra lite med era idéer och planer?

Hjälp mig innan jag byter datum och börjar noja över vädret i juli (eller maj, eller juni) istället.

Jag och min man gifte oss i oktober och fick underbart väder :) Du kan tyvärr inte påverka vädret och när den dagen kommer så spelar det ingen roll hur stort kontrollbehov du har, du bryr dig inte om sådant helt enkelt.

Min man fick vinterkräksjukan på morgonen. Hade spann i kyrkan, prästen kortade ner vigseln och han var inte med på fotograferingen och knappt festen heller. Det löste sig det med och då är jag ett extremt kontrollfreak.

Sådärja nu gav jag dig något annat att oroa dig för istället för vädret ;)
 
Men jisses. Om jag fick sammanbrott över vädret 50 veckor i förväg skulle jag nog inte orka gifta mig.

Dessutom: vi bor i Sverige. Det innebär att vi aldrig kan lita på att det är torrt och soligt. Man får nog anpassa aktiviteten efter vädret, så att säga. Tvärtom är omöjligt.
 
Kan tipsa om sidan Boka Väder, bokavader.se. Vi fick EXAKT det väder vi beställt till vårt bröllop, 21 grader och halvklart :up: Bröllopet gick av stapeln i juni 2012, en av de blötaste och kallaste juni-månaderna på många år. Solen sken typ tre dagar den månaden och vår bröllopsdag var en av dem. Det ösregnade både dagen innan och dagen efter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 264
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 156
Senast: Karminnie
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 789
Senast: lillcrim
·
Foder & Strö I maj gjorde jag en beställning, av X ton hösilage. Med följande kriterier: Förstaskörd. TS halt inte överstigande 55%, idealiskt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 913
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp