Australian Cattledog

Western_Ivy

Trådstartare
Hittade bara äldre trådar och behöver snabba svar...
ska kolla på valpar imorgon som är 15v

ska kolla åt min mamma och vill gärna veta så mycket som möjligt om rasen
då jag inte har någon koll alls på denna ras.

något speciellt man ska tänka på vad gäller dessa hundar?
 
Sv: Australian Cattledog

Och nu kommer moralkärringen. Men är det inte meningen att man ska veta sånt här innan man åker och tittar på rasen? Och borde inte din mamma åka och titta själv?

Jag har ingen bra erfarenhet av rasen i vilket fall. Jag har träffat en handfull bara, men de har alla varit lömska. Dessutom hemska vid all form av hantering.
 
Sv: Australian Cattledog

jag visste inte ens att min mamma funderade på att kolla på en till hund...

jag bor typ granne med säljaren därför jag ska kolla först, vi har båda mycket hundvana.
mamma har just nu en tervueren.

jag vill bara ha info om rasen då jag aldrig ens hört talas om den tidigare...
jag kan oxå tycka att man bör ha lite koll innan man skaffar en helt ny ras, så jag tar inte illa upp av komentaren.
men jag kan heller inte avråda min mamma om jag inte har något konkret att komma med, delvis även därför som jag vill ha info!
 
Sv: Australian Cattledog

Det bästa är väl att fråga din mamma vad hon har för förhoppningar på hunden och vad hon är ute efter sas.
 
Sv: Australian Cattledog

jag vet ju vad för hund som passar henne, det är ju även därför jag vill veta mer om rasen som hon nu blivit intresserad av.
jag vet ju hur min mamma hanterar sina hundar då vi alltid haft hund, varierande raser.

jag hittade bara lite info på brukshundsklubben hemsida om rasen och vill nu veta mer.
det lilla jag hittade gör att jag vill ha fler erfarenheter från de som träffat rasen IRL...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 222
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 896
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 680
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp