Bukefalos 28 år!

Avgörnade sommar för framtiden

Feua

Trådstartare
Ja, nu har jag börjat fundera på allvar... jag har velat jobba med galopp i många år men för någon dag sedan tog jag fram drömmen på riktigt. Nu undrar jag, vet någon om det finns ett galoppstall i Sverige där de skulle ta emot mig över en sommar?
Någonstans där jag kan få tillbringa nästa sommar och lära mig mer. Jag är intresserad av att bli Jockey och skulle älska att få jobba mer med hästarna i sporten. Är det möjligt att det skulle finnas någonstans där de kan ta emot mig och att jag skulle få vara med och lära mig?
Det låter omöjligt men jag tänker inte ge upp i första taget. Har någon gjort något liknande?

Tacksam för svar :)
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Klart att det går! Hur tror du vi andra har börjat? Nu finns det dessutom en massa utbildningar anordnade av organisationerna, kolla Ung Galopps hemsida. :laugh:

Lycka till!
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Tack så mkt :'D Men jag funderade på om det skulle gå att bo på en galoppgård och lära sig där och samtidigt gå gymnasiet på distans, det borde väll gå om man hittar någon som är villig att lära ut?
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Det går! Jag är just nu hos en tränare och jobbar i stallet, vart här en månad nu och ska stanna en till. Innan jag kom hit hade jag aldrig hållt på med galopp, men jag ringde tränaren i våras och frågade helt enkelt om jag fick komma och det fick jag :D Dessutom fick jag svar från två andra tränare också, så jag hade till o med valmöjlighet :laugh:

Man får vara beredd att slita lite, blir mycket mockning i början såklart, men jag fick börja rida redan första veckan ut i skogen och sen andra veckan fick jag följa med in till Täby och galoppera på banan.

Så börja ring runt så får du nog komma till nån:laugh:
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Vad kul! Grattis till dig! Jag ska försöka hitta någon, är intresserad av arabgalopp mest men bryr mig inte så mkt! Min lilla arabflicka ska jag precis lära galoppera, hoppas på att hinna med det idag! Så jag hoppas jag hittar något stället där jag och min häst får plats :D Paketlösning på oss :p ;)
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Mats Genberg kan kanske hjälpa dig, han känner alla arabtränarna.

Pia Höiom och Bodil Blomkvist är dom jag kan tänka mig, bägge vettiga och bor i Göteborgstrakten.

Camilla Nilsson i Markaryd har också nåra araber och Marie Lustig har både det ena och det andra.....:angel:
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Pia Höiom och Bodil Blomkvist är dom jag kan tänka mig, bägge vettiga och bor i Göteborgstrakten.

Jag ska på första praktikdagen hos Bodil imorrn *nervöst*
Var inga som helst problem, jag ringde och pratade med henne och hon var jättetrevlig.

Så lyft luren och ring runt:laugh:
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Haha okej, tack så mycket! :D Ska kolla med dom! :laugh:
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Om jag har förstått det rätt har du precis sett ljuset! Jag hade för mig att du var alldeles ny och inte hade sett så mycket galopp. Eller hur?

Så jag ville bara hälsa dig välkommen till den enda rimliga verkligheten - galoppsporten!.:angel:

Lycka till och jag hoppas att du får jättekul!

Välkommen!:bump:
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Haha, nej precis! :D Min lilla häst har precis kommit så pass långt i inridningen att jag ska lära henne galoppera vilken dag som helst nu med ;)
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Ja jag är också helt ny och ställer tusen olika frågor jämt känns det som.

Jo det verkar vara den riktiga verkligheten;)
Jäkligt roligt verkar det vara iaf!
(Och jag överlevde första praktikdagen:p)
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Det är så enkelt att meningen med livet är att vinna löp. Har man bara det som beslutsmodell gör man inga felval!!:bump:

Det är jättekul att kunna hjälpa er som är nya. Känner mig lite som en missionär!
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Mh, nu tror jag att jag tar och snor tråden här lite:angel:
Österman, eftersom du är en sån eldsjäl och missionär:) vet du kanske då någon tränare kring bara/svedala/klågerup som är lite snäll och skulle kunna stå ut med en nyfiken_tjej_94? Annars har jag ju mest vart på banan och fotat, men det skulle varit himla roligt och va lite i stallen med:bump:

Verkar vara en del som fått upp ögonen för galoppsporten, och det är jätteroligt!
 
Sv: Avgörnade sommar för framtiden

Det är så enkelt att meningen med livet är att vinna löp. Har man bara det som beslutsmodell gör man inga felval!!:bump:

Det är jättekul att kunna hjälpa er som är nya. Känner mig lite som en missionär!

Superskön inställning!

Tur att du tycker det är kul. Men det är ju så när man brinner för något, då vill man att så många som möjligt ska få upp ögonen för det.

Förhoppningsvis så ökar antalet aktiva dom kommande åren, även om det kanske inte blir lika stort som travet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
804
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 897
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 819
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 597
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp