Avliva eller försöka omplacera?

Tramptass

Trådstartare
Två stycken "vanliga bondkatter" har levt hela sitt liv tillsammans, dom är nio år gamla (kullsyskon) och har bott på landet, fått gått ut och in som dom har velat under alla åren.
Nu ska ägaren flytta och har ingen möjlighet att ta med sig dessa två kastrerade herrar och frågade om jag ville ha dom.
Jag har ingen möjlighet utan är fullt nöjd med de två jag har.

Frågan är bara vilket som är det bästa alternativet för dessa två? Är det idé att försöka omplacera eller mår dom bäst av att få somna in? Ägaren känner sig rådvill då hon inte vill lämna dom till vem som helst och ska dom lämnas vidare ska det vara till ett liv som liknar det dom har levt nu.
(Dvs både ute och inne, även tillgång till varmt utrymme utomhus).

Hur skulle ni ha gjort?
 
Sv: Avliva eller försöka omplacera?

Absolut kan man testa omplacera. Husets nya gäst vill inte ha dom? Sen kan det ju vara svårt att hitta nått hem (bra hem då) eftersom antalet huskatter som omplaceras är rätt många. Men testa!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Saigon
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 096
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 315
Senast: Murphy
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 545
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp