Bukefalos 28 år!

Avlivning utan pass

superstar

Trådstartare
Hur är det nu? Behöver man ha pass för att avliva sin häst, om den inte ska gå till livsmedel? Jag var helt säker på att man inte behöver det men blev plötsligt osäker...

Min lill-kille är utdömd och avlivas antagligen på fredag. problemet är bara att jag inte fått hans pass än (skickade in ansökningarna i december...). Om jag behöver passet för hans avlivning känns det som en väldigt onödig utgift, eftersom jag då måste be avelsföreningen tillverka det extra fort.

Är det så att jag måste ha det så är det ju inte mycket att göra åt, men jag slipper ju helst...

Ullis
 
Sv: Avlivning utan pass

jag frågade agria och de sa att änsålänge har det gått bra att avliva utan pass,men ring och fråga den som skagöra det
 
Sv: Avlivning utan pass

Jag har pass men hade inte med det vid min häst avlivning och har inte häller gjort något med det nu..
 
Sv: Avlivning utan pass

Jag fick visa passet på min gammelponny när han avlivades hemma av Djurambulansen. Men en annan häst i stallet som avlivades för några veckor sedan hade inte pass och det gick bra ändå tydligen.
 
Sv: Avlivning utan pass

ring och hör med de som ska avliva ponnyn, jag vet att en jobbarkompis släkting som jobbar i sthlm kollar pass på alla hästar han är ute och avlivar (nöd/trotjänar)
 
Sv: Avlivning utan pass

Tack för alla svar. Mamma ska ringa kliniken (Ultuna) i morrn och kolla, men det verkar ju som att det inte är något krav.

Ullis
 
Sv: Avlivning utan pass

Om hästen ska avlivas på slakteri och användas till mat behövs pass. Inte om du avlivar den hemma och antingen gräver ner den (tillstånd behövs) eller skickar den på förbränning.
 
Sv: Avlivning utan pass

Avlivade min häst för en vecka sedan och han var inte ett dugg intresserad av att se ngt pass.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 907
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 932
Senast: Lillefrun
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag som 38-åring hitintills aldrig fått det att fungera med en sysselsättning...
2
Svar
35
· Visningar
3 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp