[B]e: Alpen-Corrado[/B]

K

karrob

Jag har hittat min drömhäst, o jag är så glad. Förut när jag var ute o gick kom jag på mig själv med att nynna "min lilla ponny min vän, hon gnäggar glatt när hon ser mig igen, över åker å äng..." (fast min "ponny" är 165 och väger ca 600 kg *ler*).

Hon är e: Alpen-Corrado. Finns det någon som kan säga något om denna härstamning?
 
Sv: e: Alpen-Corrado

Jag såg Alpen Corrado på en hingstvisning i våras, och tyckte att han såg trevlig ut, även om han är av mera gammal modell.

Han har tävlat upp till 1.30 hoppning och PS dressyr.

Hans exteriöra utlåtande är: Ngt kvadratisk hingst med god resning, kraftig hals. Mkt bra kors. Välbenad med stora ledgångar, ngt inåttåad fram. Utmärkt skritt med stort övertramt, kort trav med svagt bakbensarbete. 88897.
Bruksprov: 4 år (4,5 år) gång 8677 (9677) hopp 88/66 (78/67)

Kolla in www.alpencorrado.com
 
Sv: e: Alpen-Corrado

Märkte det :o

Skrev av adressen ur hingstkatalogen, och har varit inne på sidan för länge sen.
 
Sv: e: Alpen-Corrado

Mitt sto är mamma till Alpen Core på hemmsidan han fick 8-8 i hoppning på treårstest, fast han är född i september.
 
Sv: e: Alpen-Corrado

Gud va bra det är med buke! Från okunnighet till vetskap på nolltid. Tack så jättemycket för infon! *ler* jag blev ju inte direkt mindre lycklig nu. Han är ju jättefin, vilket förklarar att hans avkomma (som jag ska få köpa!!!) är världens finaste :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså. Seriöst. Jag har inte gjort annat än velat sluta med dansen, helt. Senaste...månaden? Eller ok, innerst inne vet jag att det...
Svar
0
· Visningar
872
Senast: GotAsecret
·
Träning Konstig rubrik, kom inte på någon bättre, haha! ;) Min häst är en 13-årig D-ponny som jag har haft i två år. Han är den typen av häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 445
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 249
Senast: isafore
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp