[B]Storbystade tjejer...[/B]

B

Benzon_lover

Vad har ni för säkerhetsväst?
Är på jakt efter en säkerhetsväst för den kortväxta men för övrigt välväxta...Altså med plats för både byst och lite extra runt midjan... :cool:
Tips mottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Storbystade tjejer...

Köp en zippa från Kefly för där får du den måttsydd för 200 kronor extra.
 
Sv: Storbystade tjejer...

Finns nån fälttävlansväst som är gjord med många små rutor, ska fundera på namnet. (nån annan som vet vad jag tänker på?)

Känner en tjej som är ganska yppig som har en sådan. Går att reglera i sidan med snörning. mkt följsam.
 
Sv: Storbystade tjejer...

Jag har haft jätte mycket problem med att hitta en väst som sitter bra. Fick blåmärke på armarna för den stod ut på sidan vid brösten.
Men denna känner jag inte alls av... och det är ändå en Level 3.
Jag köpte den på Jägersro den heter Racesafe (jockeyväst)
Finns i flera olika färger...
Fram Bak

Hittade deras hemsida: http://www.treehouseonline.co.uk/body_protectors.html

/ Kitara_
 
Senast ändrad:
Sv: Storbystade tjejer...

HannaZ skrev:
Finns nån fälttävlansväst som är gjord med många små rutor, ska fundera på namnet. (nån annan som vet vad jag tänker på?)

Känner en tjej som är ganska yppig som har en sådan. Går att reglera i sidan med snörning. mkt följsam.

Jag har hittat hit... För gissar att det är mig du menar... :smirk:

/ Kitara_
 
Sv: Storbystade tjejer...

jao, jag är runt 75-80 D och kvävs i alla vanliga västar, så jag sket helt enkelt i dom och köpte ett ryggskydd för motorcrossåkare.. skyddar ryggraden och revbenen på ryggsidan och det räcker för min del.. (rider 2 lektioner i veckan samt att jag hoppar kompisens vilda c-ponny)..
 
Sv: Storbystade tjejer...

BeastieBabe skrev:
jao, jag är runt 75-80 D och kvävs i alla vanliga västar, så jag sket helt enkelt i dom och köpte ett ryggskydd för motorcrossåkare.. skyddar ryggraden och revbenen på ryggsidan och det räcker för min del.. (rider 2 lektioner i veckan samt att jag hoppar kompisens vilda c-ponny)..

Smart lösning...
Men skulle du fundera på en säkerhetsväst igen så borde denna passa för jag har medium i min (snörning i sidan) och jag är runt 80 F och jag kvävs inte i den.

/ Kitara_
 
Sv: Storbystade tjejer...

hmm jo den såg juh väldigt bra och bekväm ut, har funderat lite på de där med "små lösa plattor" i för dom verkar juh forma sig lättare efter kroppen också..

ska spara länken, tack.. :bow:
 
Sv: Storbystade tjejer...

:bow: :bow: ...För alla engagerade svar! Nu skall det väl den till om jag inte hittar en väst som passar! :bow: :bow:
 
Sv: Storbystade tjejer...

Benzon_lover skrev:
Vad har ni för säkerhetsväst?
Är på jakt efter en säkerhetsväst för den kortväxta men för övrigt välväxta...Altså med plats för både byst och lite extra runt midjan... :cool:
Tips mottages tacksamt! :bow:

Har nu bestämt mig för en "Jacson". Den är också uppbygd av "rutor" och lite förljsammare, liksom "Racesafevästen". Racesafen är nog ännu bättre men den var så dyr och jag hittade en bra begagnad Jacson, på nätet. Kanske nästa gång... :smirk:
 
Sv: Storbystade tjejer...

Diabolical_Kitten skrev:
Hööks säkerhetsvästar har mkt plats för bysten, dock är de långa tycker jag (jag ahr iofs en L)

Jag tyckte de var korta när jag provade i tisdags.. :crazy:
Nu har jag ju ingen stor byst direkt (läs obefintlig typ) men jag upplevde den som något kort där bak.
 
Sv: Storbystade tjejer...

jag har en sån från ingdams, en tipperary eventer..
mycket sköna..
fast nu ska jag sälja den, när jag inte rider något mycket mer.. inte hoppning iaf..
 
Sv: Storbystade tjejer...

Kitara_ skrev:
Var finns "Jacson" västen att köpa??

/ Kitara_

Jag hittade en begagnad på nätet, som ny...ibland skall man ha lite flyt också! :banana:
www.jacson.se kommer du till de som marknadsför västen. Jag ringde dit för att kolla upp lite mer innan jag bestämde mig och de var mycket tillmötesgående. Förmodligen kan du beställa direkt därifrån. Om inte, så tipsar de dig säkert om var ditt närmsta försäljningställe är.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp