[B]Vad betäcka med?? (passar hingsten)[/B]

M

Mobby

Jag har ett litet sto som jag ska betäcka ni i sommar.
Hon är liten och kort i kroppen. Ca 160 i mkh och har 125-135 i täckesstorlek, så hon är rätt kort i kroppen och av lättare typ.
Hon fick 8-8 på treårstestet i hoppning (och klass I). Behöver en hingst med rätt bra gångarter då hennes är ordinära.

Hon är e.Cardento - Irco Marco.

Jag är sugen på att betäcka henne med:
* Aerline H
* Casir Ask
* Carte D´or

:smirk: Vad tror ni?
:smirk: Vilken skulle ni föredra?
:confused: Alla dessa hingstar har ju Cor de la Bryère i stamen, passar det med mitt stos stam?
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Jag har alltid gillat Aerline H, tycker han är riktigt snygg! Höga exteriörpoäng och verkar kunna ge både gångarter och hoppförmåga.

De andra känner jag inte till så väl...
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

:confused:
Inga fler som har någon åsikt om detta eller känner till hingstarna och om det skulle passa med dem...
:)
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Har Casir samma exteriör som sin bror (Quite Easy) så passar han inte till ett kortlinjerat sto. Vet ej om så är dock!
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Fredag skrev:
Har Casir samma exteriör som sin bror (Quite Easy) så passar han inte till ett kortlinjerat sto. Vet ej om så är dock!


Jag har tyvärr inte hittat ngn bild på Casir när han står uppställd...
Däremot står det i hingstkalendern: "..., långlinjerad hingst med naturlig resning. ..., något lång i ryggen, ..."

Undra just hur stora avkommor hingstarna lämnar?!
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Jag har sett Carte DÓr på en hingstvisning och tyckte att han gjorde ett pampigt intryck! Har dock inte sett några avkommor till honom.
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

En annan med lite längre rygg är ju Alcatraz som även har mkt goda gångarter! :idea:
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Har träffat Aerline på hingststationen några gånger och gillar det jag sett, bra typ och trevliga rörelser, fast han är ju grå... :crazy: Borde kunna passa ditt sto, då det är en hingst med hoppstam som rör sig bra :)
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Har också träffat aerline flera gånger och även sett honom riden av yr. de visade honom för oss innan jag skulle betäcka mitt sto, vill gärna träffa hingsten då temp är viktigt till min dam. Han var riktigt snygg och jättetrevlig! Rek honom, har även lämnat bra. Är även mkt förtjust i Chess, han har mkt bättre gång nu än när de visade honom, det fick bli han till mitt sto. Mest för att han har 16 dag avgift, detta året har inte varit till fördel för fina brunster. De andra hingstarna tycker inte jag har något speciellt, men alla( tack och lov) olika smak!! Lycka till!!
 
Sv: Vad betäcka med?? (passar hingsten)

Casir ger ädla långlinjerade stora avkommer, har nog aldrig sett någon under 165cm de flesta ligger närmre 170cm. Av de du nämnt helt klart den jag skulle valt. Känd för sin mkt höga ridbarhet och supertemperament på avkommerna.
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
1 999
Senast: sona
·
M
Avel Jag har ett fyraårigt sto som är efter VDL Empire och morfar är Goodwill. Fick bra poäng på treårstestet och vi satsar nu på att komma...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 747
Senast: Minandra
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp