Bukefalos 28 år!

Babysaker - Startpaket!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Babysaker - Startpaket!

Ojdå, glömde visst...

vi hade även från start:

2 st tunna hjälmmössor (för att hålla bebbes huvud varmt o gosigt)
1 fleeceoverall (stl 62, så stor att den inte användes på någon månad...)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

*kl*

babyfiltar i fleece bodde vår lilla i i början när nästan alla kläder var för stora, och de används fortfarande varje dag vid sov-mat-vagnåkning...
amningsbh, jag har gått från DD till F:cool:
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Javisstja, mest meningslösa köp:

jag ville ha en söt babysäng, så en god vän hittade en gammal mangelkorg på ben som jag fixade och pysslade med och klädde med tyg och hade mig...
Hur många nätter har hon sovit i den?:o

Jag tror att hon har sovit middag i den två gånger typ. Det kanske ändrar sig om ett par månader, lagom tills hon måste ha spjälsäng...;)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Min sitter och planerar 8 år framåt då Jason får köra junior dragster..

Vart har har fått idén att jag kommer släppa iväg MIN bebis i en liten "lådbil" i 100 knyck vet jag inte..

Äsch de accelererar ju bara lite fortare än våra vanliga personbilar :angel: Klart grabben ska han en JRdragster, blir det nya regler för JR så kan man ju komma lite billigare undan om man får köra på andra motorer ;)

Här är det som är inhandlar i vårat hem:
6 par strumpor
3 dreggellappar
1 Fleeseoverall slt 50-56
4 Bomullsmössor
3 "Plastfarmor" stickade mössor
1 Tjocktröja stl 50
1 tjocktröja stl 56
1 Body stl 56
2 Byxa stl 56
1 Sparkbyxa med fot stl 50
5 Pyamasar stl 56
4 Pyamasar stl 50
5 Bodys stl 50
5 Byxor stl 50
2 Byxor stl 56
1 Overall stl 62 (avtagbar fot + vantar)
1 Stickade vantar och raggsockor
1 par kotofflor (små)
1 par kotofflor med halkskydd (större)

1 Bilbarnstol hyrd från If (ska hämta den idag)
1 Barnvagn Brio happy kombi, hämta på fredag

1 Ärvd vagga (min gamla)
2 kuddar
2 täcken
Massa lakan, örngott och några påslakan till vaggan.
Flera Lammskinn
Fleesefilt och tjockare bomullsfilt

Blöjor
Pappers tvättlappar
Termometer
Barnolja
Inotyl salva
Nagelklippare, sax och fil

Amningsilägg
Amningsbh (+ att mamma ska fixa fler :angel: )
Ull-ilägg till tissarna ;)

Nappflaska

Massa handdukar



Det enda jag ska göra är att åka förbi IKEA och köpa fleesefiltar, de kostar 19:- 170*130 cm i olika färger, några som jag tänkt klippa till mindre för att kunna ha som täcke och några stora att ha på golvet.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

*kl*

babyfiltar i fleece bodde vår lilla i i början när nästan alla kläder var för stora, och de används fortfarande varje dag vid sov-mat-vagnåkning...
amningsbh, jag har gått från DD till F:cool:

Håller med, fleece-filtar använder vi grymt mycket! Har flera som vi varvar mellan (blir ju lätt nedspilda av mjölk, kräk etc). Både när bebis ligger i sängen, ammas och bärs omkring på :p. Body + fleecefilt är dom enda "plagg" vi avänder hemma. Åker vi iväg åker byxor på. Övriga plagg har varit totalt onödiga och ligger oanvända :o.

Amnings-bh modell större behöver man FLERA av. Slänger en bh och tröja i tvätten varje dag trots att jag använder inlägg... Inte så kul att lukta sur-mjölk :p.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

:DJag har tre filtar men skulle kunna ha 30...
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

*kl*

babyfiltar i fleece bodde vår lilla i i början när nästan alla kläder var för stora, och de används fortfarande varje dag vid sov-mat-vagnåkning...

Fleece filtar har jag hållit mig ifrån.:crazy:
Jag är en otroligt elektrisk person och fleece förvandlar mig till ett elkraftverk. Vill inte riskera att ge lilleman stötar...:crazy:
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Hejsan!
Jag heter Malin och jag läste ditt inlägg om barnlistan och undrar om du har några tips till länkar lr så som jag och min sambo kan hitta billiga barntillbehör? Vi planerar barn och försöker bli gravida med vårt första barn så är ganska nybörjare om man säger så :)
skulle bli jätte glad om du ville hjälpa oss :rofl:

Med vänliga hälsningar.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Den här tråden är gamal och TS är inte ens kvar som medlem, dessutom är det mot Bukefalos regler att be om länkar till specifika butiker så här med låser jag tråden. Men det finns ett flertal trådar om vad man bör skaffa, och du är välkommen hit och hoppas att du trivs.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 919
Senast: Linn-Nora
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 253
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp