Bukefalos 28 år!

Babysaker - Startpaket!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Babysaker - Startpaket!

KL

Har inte handlat något än... Har därimot fått en massa grejer, kläder, vagga, spjälsäng osv...

Vågar inte riktigt handla något, blir väl att handla i slutet...
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

KL

Har inte handlat något än... Har därimot fått en massa grejer, kläder, vagga, spjälsäng osv...

Vågar inte riktigt handla något, blir väl att handla i slutet...

Förstår det men jag rekommenderar inte att man gör som jag,börjar köpa 1,5 vecka innan bebisen kommer:eek:, blev så stressigt;)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Ska komma ihåg det! :D

Som sagt, kommer nog få det mesta! Men lite ska jag väl handla själv, får väl ta mig i kragen å handla snart! ;)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag använde vanlig nagelklippare modell mindre från det att sonen var nyfödd. Fungerar hur bra som helst!!

Rekomenderar också fler bodys o pyjamaser. Det går åt en del o det är inte så kul att tvätta varje dag även om man har egen tvättmaskin.

En grej jag personligen inte skulle kunnat vara utan är bröstpumpen!! Den gjorde att man faktiskt kunde hitta på egna saker utan att behöva tänka på att åka hem o amma.

OCH sist men absolut inte minst!!! Babyvakt!!! Helt oumbärligt om lillkotten kommer att sova ute i vagnen mycket. Den gör att man kan koppla av inne o inte behöver springa o kolla ifall de har vaknat hela tiden.

Lycka till!!
Ja det är klart att det kan fungera hur bra som helst. Det finns alltid nån som allting funkar på.

Jag skrev bara vad jag fått lära mig av tex BVC. Men det finns ju en anledning till varför mina tre bvctanter sagt att jag ska fila naglarna. Ska fråga nästa gång jag ska dit, om anledningen till det.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag har inte kunnat fila naglarna på mina. De har varit så mjuka och bara böjt sig när jag försökt.
Jag har rivit av dem. Det går mycket fortare och lättare.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Så långt har vi inte ens tänkt. Är cirkus 4 månader kvar till BF och vi har inte en enda pryl ännu som är till bebisen. :o
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag har inte kunnat fila naglarna på mina. De har varit så mjuka och bara böjt sig när jag försökt.
Jag har rivit av dem. Det går mycket fortare och lättare.

DET har jag med gjort!:o När de blev lite äldre gick det at fila på ett helt annat sätt.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Kanske är dags att börja planera lite inköp då =)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Vilka storlekar ska man köpa om man beräknar få en "normalstor" bebis?
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag rekomenderar att köpa några få plagg i strl 56 och resten i typ 62.
Skulle man få en mindre bebis så får man köpa till lite då.
Det andra kommer h*n ju snart att växa i.

Jason hade 56 på bb och i två veckor hemma, sen var det 62 som gällde.
Visst, vissa kläder var väl lite stora i början. Men det gör inget tycker jag.

Han är nu 4½ månad och drar strl 74.

Kan ju säga att han tillhör den större skalan bebis.
Föddes med en match vikt på 4780 g och var 54 cm lång.
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag är inte ens motiverad till att handla :eek:

Tokiga ni. :D

Jg är helt shoppingtokig och kommer hem med något till bebisen varje gång jag varit på stan. :D Bra att sprda ut summan lite varje månad. Doms tora inköpen kommer vi att göra då vi får tbx på skatten om ca 1 månad. Längtar. :bump:
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

*knapp*

Vi har i nuläget:

1 st barnvagn
1 st säng
1 st skötbord
Massvis med kläder i strlk 50-76 (mest ärvda, lite nytt)
Blöjor, två storlekar..
Kräkdukar, snuttefilt, gosedjur (alla mina ICAhundar).
Nappar 2 st
Nappflaska 1 st (skall köpa fler)
Amningskupor (har läckt sen vecka 29)
En amningsnapp, fast jag förstår inte vad jag skall göra med den.

Sängkläder till både sängen och vagnen har vi i massor
Kissskydd i säng, vagn och skötbord.
Babysitter
Babyskydd till bilen

EN FOTBOLL! <-- sambon köpte och var stolt..
Har lite skallror och sånt också. Och fyra turtles i badkaret samt en jätteanka tills den blir lite större (bebisen alltså)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

efter många om och men... första veckorna var bilbarnstolen och amningspumpen det viktigaste
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

EN FOTBOLL! <-- sambon köpte och var stolt..

:rofl::rofl::rofl:

Vi var på en barnaffär idag, och det ända mattias går å tittar på är radiostyrda bilar osv. Jag har föröskt förklara att det inte är aktuellt än på några år, annars finns det stor risk att sambon har lekt isönder grejorna innan lillen har hunnit födas!
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Snor lite av Irpas lista, och fyller på med eget.

Vi har i nuläget:

1 st barnvagn
1 st säng
1 st skötbord (grannen har den än sålänge)
1 vagga
Massvis med kläder i strlk 50-76
Kräkdukar, snuttefilt,
Nappar 2 st
Amningskupor
2 st amning BH, en till på väg
Termometer
Bröstvårtssalva
Babyskydd (köpte det idag)
Lammfäll

Vill ha:

Ammningspump
Babysitter
Kisskydd
Nappflaska
Kudde
Blöjor
Tvättlappar
Skötväska
Babyvakt (måste skaffas snart)
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Såhär i efterhand, när lillan kommit, kan jag konstatera att vi haft "akut" användning av och använt under dessa tre veckor:

bodys i stil 56
byxor med påsydd strumpa stl 56
fleecefilt
fleeceoverall
bomullsmössa + fleecemössa

bilbarnstol (babyskydd)

uppblåsbar skötbädd från IKEA :P
blöjor newborn
bindor (rejäla "nattbindor")
amningskupor i massor!
flera stycken amnings-bh
babytvättlappar (typ våtservetter)
bröstpump, bröstvårtkräm, antikolik-nappflaska. Fanken vad ont det gör att amma :crazy:

Allt annat har stått oanvänt. T ex spjälsängen och vaggan (lillan vill minsann INTE sova själv) och alla söta/coola babykläder som huvtröjor, t-shirts, sparkbyxor m.m.
 
Senast ändrad:
Sv: Babysaker - Startpaket!

Vill ha:

Ammningspump
Babysitter Min räddning!! Rekomenderar Baby björn, värd varenda krona!!
Kisskydd Kanon!!
Nappflaska
Kudde
Blöjor Köp inte för små, jag fick ge bort mina första jag köpte
Tvättlappar
Skötväska
Babyvakt (måste skaffas snar)Måste?? varför, har aldrig varit i behov av en så..
 
Sv: Babysaker - Startpaket!

Jag har en hund, och när sambon är på jobbet så vill jag kunna gå ut med den ibland utan att bebis är med, och då är det bra att höra när bebis vaknar, så jag kan gå hem igen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 919
Senast: Linn-Nora
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: Shaggy
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 253
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp