Babyshower

Status
Stängd för vidare inlägg.

vippan

Trådstartare
Nu ska jag ordna ett Babyshower till min gravida kompis. Detta amerikanska fenomen som verkar bli väldigt populärt även här. :idea:
Jag tycker att det verkar lite skoj iaf. Ett kul sätt att träffas på om inte annat.

Har någon varit på ett Babyshower? Jag skulle gärna vilja ha lite tips på lekar och annat kul! :)

Jag har några punkter: * Gissa hur midjemåttet (magmåttet) är.
* Alla får gissa när babyn kommer, dag och
klockslag samt pojke eller flicka.
 
Sv: Babyshower

Hoppas att din kompis uppskattar det. Jag är ju en gammal surkärring som inte alls skulle uppskatta det.
 
Sv: Babyshower

Vad innebär det?

Jag är nog i cirkus ålder (?) och tror inte att jag skulle uppskatta det...(själva tillställningen alltså)
 
Sv: Babyshower

Jag har märkt att jag inte alls gillar när folk säger "du ser ut att ha en pojk/flick-mage" "det blir säkert en pojke/flicka" och liknande. Vet inte varför men vi vill inte veta kön i förtid och om någon annan anser sig veta kön så vill ändå inte jag det (även om jag vet att det inte är så säkert som riktigt könsbestämmelse).

tror inte att jag heller hade vart så mycket för babyshower men jag är ju bara halvvägs, har ej känt sparkar än och det är kanske inte så verkligt än, kanske tycker jag annorlunda om några månader...
 
Sv: Babyshower

Jag har varit på en "dubbel-baby shower" i Amerika för två av mina universitetskollegor. Det var mest mat, presenter och snack om barn. Inga leker eller liknande alltså. Men det beror kanske lite på hur gammal den blivande mamman i fråga är? De här två var väl ca 30 år gamla. Kanske annorlunda om blivande mamman är runt 20? Vet ej - gissar bara :D !! Trevlig tillställning var det i allafall.
 
Sv: Babyshower

Förskräckligt ! (men jag ÄR ju en gammal surkärring!).


Fast jag skulle hellre dö än att bli "möhippad" också.
 
Sv: Babyshower

Jodå, hon uppskattar det verkligen, det var hon som ville ha ett och jag erbjöd mig att fixa. :idea:

Som sagt, kul att träffas ett gäng tjejer iaf och äta och ha lite skoj.

28 är hon... :o :)

Inga tips på "lekar" ?
 
Sv: Babyshower

jag är bara 22 och skulle inte vilja ha nån babyshower.. men skulle inte vilja ha möhippa heller :/ *tråkig*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 253
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 408
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 172
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp