Back on Track Ridtäcken

Inka-90

Trådstartare
är det någon som använder Back on Track ridtäcke?
vad tycker ni om dem, vilket har du? Hur är de i storlek och passform?
Visa gärna bilder :)
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Tänker du på något speciellt eller vilket som? Finns ju ländtäcke skrittäcke osv :)

Jag har landtäcket till min eftersom jag har singelkåpa :) Jag gillar det! Ligger bra och stilla under ridning och är lätt att ta av när man inte behöver de :) Och sen så ökas ju BoT effekten när hästen rör sig så är ju optimalt att använda de när man rider :)

Jag har storlek 145 på min som normalt har 135-145 på täcken och jag tycker de passade fint.

wpid-wpid-20131207_155958.jpeg


wpid-20140102_195203.jpg


Ursäkta dåliga bilder men de är tagna i ridhus med gultljus och mobilen :P
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Jag har ländtäcket i stl 135, till min häst som i normala fall har 135 i täcken. Det är i längsta laget, för kort på sidorna och ligger inte stilla (jag köpte till och med bensnören till det eftersom ett BoT-täcke som fladdrar i luften är ganska verkningslöst, men det hjälpte inte mycket). Kort sagt, för vår del var det helt värdelöst så fort det inte var kav lugnt, vilket det aldrig är.
Skulle jag köpa igen så skulle jag köpa ridtäcke och hoppas att det ligger bättre men nej, med tanke på det första misslyckandet har jag inte velat lägga pengar på det alls.

Ska tillägga att det nog var 5-6 år sen som jag köpte mitt, så det kan vara så att utformningen och passformen är annorlunda på de nya idag, det vet jag inte, o därför bör väl min bild nyanseras något.
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Jag har ett nästan nytt ländtäcke som fästs framför sadeln, stl 155, har en häst som har 155 i täcken o det är litet på honom, då menar jag kort.
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Jag har ett nästan nytt ländtäcke som fästs framför sadeln, stl 155, har en häst som har 155 i täcken o det är litet på honom, då menar jag kort.
Om det fästs framför sadeln så är det nog inte ländtäcket du har, utan något av skritt-/ridtäckena. :)
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Jag har ett äldre ridtäcke som fästs framför sadeln.

Köptes begagnat för en massa år sedan, Orange och blått, hur gammalt kan det vara tror ni?

Hur som har jag varit jättenöjd med täcket. Även om jag inte vet om det finns någon "effekt" kvar så kommer jag använda det till nästa häst :)
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Jag vill gärna ha åsikter om alla modeller av ridtäcken.
Jag har kollat på de som man knäpper framför sadeln främst, det finns ju ett i fleece och ett som är regntätt, vet inte vilket jag ska välja.
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Väcker liv i halvgammal tråd...

Jag såg att Horze har 20% på BoT idag. Funderar på att köpa fleeceridtäcket. Någon som har det? Min häst har 140 i täcken, 145 i Bot nättäcke. Ska man tro att 145 passar då?
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Mina hästar har ett ländtäcke i 145 och de drar ungefär 145-155 på vanliga täcken och ländtäcket är i minsta laget. Skulle jag köpa nytt skulle jag gå upp en storlek.
 
Sv: Back on Track Ridtäcken

Då borde 145 passa på min mao. Nu blev jag för snål för att köpa ett ändå, men kan alltid vara bra att veta :)
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
741
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: CFrisk
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp