Bukefalos 28 år!

Badrock till hund

*tove*

Trådstartare
Är det någon som vet var någonstans jag kan hitta badrock till hund? Jag tänkte köpa det i julklapp till mina små (klart dom ska ha julkappar ;)), och hitta en fin på nätet från härliga hund, men det fanns ju inte såklart i deras storlek och dom skulle inte få in det inom den närmsta tiden.

Så om ni sett det någon annanstans så får ni gärna tipsa mig :).
 
Sv: Badrock till hund

När man duschat den så att man inte ska få vatten i halva lägenheten under tiden hunden torkar. Har samma funktion som en vanlig handduk men en rock sitter kvar, det gör inte en handduk.
 
Sv: Badrock till hund

Precis som kakis sa. Det är svårt att frottera pälsen helt torr, och mina gillar inte hårtorken. Så då kan dom få på sig en badrock efter badet så slipper dom blöta ner så här hemma och så slipper dom frysa. Sen att det är väldigt gulligt också är ju ett plus ;) (har aldrig hundkläder på annars, endast täcke ute om det är kallt och dom är nyklippta)
 
Sv: Badrock till hund

Okej... är detta vanligt?

Jag har iof inga pälsade hundar, så mina torkas hjälpligt med handduk och får sedan ligga i sina korgar och torka...

/Swat
 
Sv: Badrock till hund

Haha, jag skulle nog behövt mig en rock till Nixon:D

Jag torkar honom så mycket jag kan, sen får han damp och springer och torkar sig själv (slänger sig ner på sidan och sparkar sig framåt med bakbenen, gör kullerbyttor då och då :D) på mattorn, soffan, gardiner o allt annat som ens liknar textil :D
Brukar lägga på honom en handduk, så han ser ut som en litet spöke när han far omkring :D Men som sagt så ligger den inte kvar så länge ;)
 
Sv: Badrock till hund

Haha, jag skulle nog behövt mig en rock till Nixon:D

Jag torkar honom så mycket jag kan, sen får han damp och springer och torkar sig själv (slänger sig ner på sidan och sparkar sig framåt med bakbenen, gör kullerbyttor då och då :D) på mattorn, soffan, gardiner o allt annat som ens liknar textil :D
Brukar lägga på honom en handduk, så han ser ut som en litet spöke när han far omkring :D Men som sagt så ligger den inte kvar så länge ;)

Just därför har jag en rock till min DP :D:D
 
Sv: Badrock till hund

Jag har shih tzus. Nerklippta, men när pälsen växt ut en del så är det svårt att få pälsen helt torr. Och jag tycker det är synd att dom ska frysa efter duschen. Så jag tror nog dom kommer att uppskatta det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 863
Senast: hastflicka
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 158
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 578
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp