Bukefalos 28 år!

Bästa hundbädden???

Sv: Bästa hundbädden???

Vi har byggt en egen hundbädd av några skivor:laugh:

Tog en dryg timme att fixa ihop den och hunden älskar den!

Gjorde den kanske lite överdrivet stor med måtten 125 x 85:angel: men vadfan, lite lyx måste väl hunden också ha:D

Den har 40cm höga kanter på tre av sidorna så man kan ställa den mot väggen utan att tapeterna blir smutsiga. I den finns en tunn madrass och två gamla täcken som hunden kan bädda med.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Min Golden har en helt egen säng! Tog en madrass (190*80 cm) från en skrotad gästsäng, kapade av ca: 30 cm och vips! En hundsäng till 2 stora hundar!

Bädden ligger halvvägs under soffbordet och ersten utanför bordet!
Kanonnöjd!

Men det blir troligen en bia nu i höst
(hoppas jag...)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Återupplivar gammal tråd...

Har en fråga kring Biabädden, den är ju klädd med konstläder, blir det inte 'svettigt' för vovven då? Man vet ju själv hur det blir av att sitta på konstläder... :grin:
 
Sv: Bästa hundbädden???

Hur är det med den kunnandet om hundens fysiologi?! ;)

Hundar svettas ju endast genom trampdynor och genom att "ventilera sej" via andning!

Dvs de blir inte "svettiga i rumpan" som vi blir! :D

/Swat

PS. Själv förespråkar jag City Pets "Bia-bädds lookalike" då dessa INTE har några sömmar nere i själva bädden som originalet har.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Nu menade jag ju inte svettas i ordets bemärkelse, därav situationstecken. Menade mera om de inte får varmt i dem? Eller kanske den rentav är sval?? Har en mjuk bädd nu och vovve går oftast och lägger sig på golvet efter bara en liten stund, förmodligen för att han får varmt.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Som Swat redan skrivit så är svettning inget problem. Tvärtom verkar Biabädden rätt skön när man är lite varm, om man ska lyssna på min vovve.
Hon tokgillar den, i alla lägen och situationer.
29861143.jpg

29861145.jpg


Och jag gillar den. Lätt att flytta på, lätt att rengöra, stabil o trygg.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Återupplivar gammal tråd...

Har en fråga kring Biabädden, den är ju klädd med konstläder, blir det inte 'svettigt' för vovven då? Man vet ju själv hur det blir av att sitta på konstläder... :grin:

Jag vet att mina alltid "rann ur" biabäddar och det verkade vara just för att de blev varma. (när man kände på bädden precis efter att de legat där så var den i alla fall väldigt varm).
Dock älskar båda mina damer att sova i lädersoffa och läderfotölj... så det känns inte heller helt vettigt att biabädden skulle bli så varm att de inte vill ligga där...
 
Sv: Bästa hundbädden???

Det gör min oxå! Tycker om att sova i lädersoffa alltså. Då kanske det inte blir något problem iaf...

Angående det Swat skrev om att hon föredrog kopian, vad har ni för erfarenheter av det? Om man läser tidigare inlägg här i tråden så verkar de vara lite ömtåligare och håller sämre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp