Bukefalos 28 år!

Bästa hundbädden???

Sv: Bästa hundbädden???

håller med jag också, bia bädden är super..
å den där räda stora kudden med toffsar ligger i det tycker min är jätte mysigt iallafall :D
 
Sv: Bästa hundbädden???

Vi har en bean-bag till våra hundar och de älskar den.

Den har ett grovt tyg som är väldigt lätt att rengöra.

En sån ska jag köpa till mina två hundar tror jag, funderade på en vanlig "saccosäck" för barn men var och kände på kvalitén och det känns som om mina två bäddare skulle bädda sönder den på en gång...och fatboy bäddarna ser så hårda ut (?), vill ju ha nåt som de liksom kan sjunka ner i utan att behöva väga 60+ kg
 
Sv: Bästa hundbädden???

Nej nej Fatboy hundsängen är inte hård! Samma material som säckarna bara annan form. Och man kan välja att ta ut lite av kulorna (gjorde jag) så blir den mjukare. Ska bara lägga dem i papperspåse annars blir he statiska och finns i hela huset!!!
 
Sv: Bästa hundbädden???

*kl*

Vi har också en bia, men även massa andra. Tycker att den är bra, lätt att hålla ren. Fast vi har dock 1000 filtar i typ för hundarna tycker den är för kall och hård annars.

Men! Husets favorit av alla korgar och sovplatser (för det har vi mååånga av:angel:) är 2 hemmagjorda som är placerade så hundarna kan se hallen/ytterdörren och köket när de ligger i dem.

korgar.jpg


korg2.jpg


Och som ni ser är den ena placerad i skrivbordets skåp och den andra är i hörnet = tar ingen plats!

Dom är hemmagjorda i skumgummi som är utskärt för att få ordentliga kanter. Nu är dom dock klädda i ett matchande snyggaee tyg...

Fungerar ju iofs bara om man har små eller medelstora hundar;)

Gilly
 
Sv: Bästa hundbädden???

Oh! De där hemmagjorda var snygga.
Frågan är bara hur stort skrivbord jag kommer behöva om en saluki ska få plats... :D
 
Sv: Bästa hundbädden???

Är det någon som provat en sån här:
http://www.hundsang.se/

Funderar lite på en sån med en pläd i tills min buse har blivit äldre och klokare och slutar med att äta upp sina sängar. Denna är ju inte något man trycker ihop och springer runt med ( kan man ju hoppas ;)) :).
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag verkar vara den enda som inte gillar bian. Tyckte den var svår att hålla ren, bökig och sedan så gick den snabbt sönder i "tyget" här, det sistnämnda visserligen pga en amazonpapegoja vilken inte alla har i hemmet :p

Använder själv bara en fleecefilt som ligger lagomt ihopvikt i ett hörn i rummer. Lätt att kasta in i tvättmaskinen en gång i veckan och torkar snabbt samt är lätt att bära.

Jag gissar att tyget även kan gå sönder om Bian är för liten. Min hund växte ur sin och låg och tryckte ut den hela tiden... Då sprack tyget i sömmarna, så jag köpte en ny... gigantisk... :D Han älskar sin Bia...
 
Sv: Bästa hundbädden???

Oh! De där hemmagjorda var snygga.
Frågan är bara hur stort skrivbord jag kommer behöva om en saluki ska få plats... :D

Äsch, whippetarna får plats utan problem, så en saluki borde väl gå. Med lite vilja dåra:angel:

Gilly
 
Sv: Bästa hundbädden???

Nej nej Fatboy hundsängen är inte hård! Samma material som säckarna bara annan form. Och man kan välja att ta ut lite av kulorna (gjorde jag) så blir den mjukare.
Var på SM i Västerås i helgen där en kille stod och sålde Bean-Bag bäddar. De fanns bara i två färger men på marken bakom honom fanns ett mysigt kamo-tyg så jag frågade honom om man kunde köpa den också.
Det visade sig vara en Fatboy som han hade med för att man skulle kunna jämföra kvalitén. När man kände på Fatboy-tyget så kändes det betydligt kraftigare än bean-bagen som var mjukare och mer följsam som vanligt tyg. Fatboy-tyget var "plastigare" och inte direkt mysigt men vill man att det skall vara hållbart så får man kanske stå ut med det?
Det visade sig att verkligheten var annorlunda. Han gav mig en skruvmejsel och bad mig sticka den igenom tyget på en bean-bag. Det var nästan omöjligt och han fick visa att det faktiskt gick. Tyget hade nån beläggning på insidan som nästan kändes som en vaxduk. Sen ville han att jag skulle pressa skruvmejseln i sidled för att riva isär tyget. Även denna gång fick han visa att det faktiskt gick. :)

Sen ville han att jag skulle köra skruvmejseln genom Fatboy-bädden också men jag tyckte nu att det var onödigt för mig att ens försöka.
Han envisades och jag blev alldeles chockad över hur enkelt den gick igenom det tjocka tyget. Att dra upp en reva i tyget var också väldigt lätt och det syntes på den att andra ansett det också. Den var alldeles söndertrasad.

Frågade om han köpt den bara för att ha sönder den men tydligen hade han köpt den för att se om det var någon allvarlig konkurrent. Han konstaterade då att Fatboy fyllde i för mycket fyllning och att det gjorde att den såg bra ut på bild men knappast var skön att ligga på för hunden. Han upprepade flera ggr "hunden skall ligga iiiii bädden och inte PÅ". :D
Han hoppades att de skulle fortsätta med det och gav bort bädden till en kompis. Sen när någon på en mässa påstått att Fatboy var kraftigare och bättre så hade han visst gett kompisen en annan och tagit med bädden till mässan för att låta kunder jämföra själva. Att döma av alla hål hade många lekt med tyget.
Noterade att Fatboy bädden hade nåt plastskikt klistrat på insidan av tyget (för att skydda mot väta?) och det kändes inte speciellt pålitligt om man kör den i tvättmaskinen? Men den kanske inte skall maskintvättas?
Bean-Bagen skulle klara 60-graders tvätt enligt försäljaren. Han fick hursomhelst inte sälja nån bädd till mig denna gång. Har rätt nyligen köpt en annan bädd och 700:- är rätt mycket pengar även om han påstod att Fatboy kostade det dubbla. Kanske om han tar fram en med kamoflage-mönster. ;)
Lite jobbigt att man inte får bean-bagen fylld när man köper den men det beror visst på att man måste anpassa mängden fyllning till storleken på hunden. :confused:
 
Sv: Bästa hundbädden???

*kl*

Zelda har fått en ny, stooor bädd! Jag hoppas att hon ska gilla den... Hon har alltid varit lite anti sina sängar, men jag hoppas att hon ska gilla den här och börja sova mer där än att håra i min säng...:p

DSCF2716.JPG


DSCF2718.JPG



Den enda dyna hon gillar hyfsat är en platt sak från Rusta... Sen har hon även ett orange fårskinn i vardagsrummet som oxå verkar helt ok. Biabädden bor dock numera i bilen då hon ratade den totalt...

Såhär såg köket ut efter att jag fyllt i ca 100 liter kulor ;) (den andra säcken sparas till att fylla på allt eftersom kulorna plattas ihop)

DSCF2697.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bästa hundbädden???

Vad roligt att Zelda fått en sån fin säng!

Hade gärna haft en beige, den vi har är blå.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Det är faktiskt bara en large... ;) Hon är bc/schäfer och isländsk fårhund, väger väl runt 23 kg (har inte vägt henne på ett tag). Just nu har hon fällt av all päls, så hon ser lite mindre ut än vanligt. Här är dock en bild där bädden inte ser monstruöst stor ut på, bara...eh...ganska stor...;):p

DSCF2720.JPG
 
Sv: Bästa hundbädden???

Ja, hoppas hon oxå tycker det - så att hon använder den! Är jätteglad att den fanns i den färgen, det var nog det som fick vågskålen att tippa över mot att beställa den. :)

Tycker dock att det är lite svårt att veta hur mkt luft jag ska låta det vara kvar i innersäcken... För lite och den blir liksom hård och det blir svårt att flytta kulorna, för mycket och den blir som en ballong..! Tror jag har hittat ett mellanläge nu...men jag antar att det ger sig och blir "lagom" i slutänden ändå. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bästa hundbädden???

Hade gärna haft en beige, den vi har är blå.

Förresten, kom på! Tror det var på deras hemsida någon frågade om man kunde beställa bara ytterpåsen. Vet inte vad de svarade, men det borde ju inte vara omöjligt! Hör med dem så kanske du kan få en beige. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp