Bukefalos 28 år!

Bästa hundbädden???

Sv: Bästa hundbädden???

KL

Har nu investerat en bia bädd, men Kenzo verkar fortfarande föredra min matta :crazy:, en matta jag flyttat runt flera gånger för att få honom att sluta ligga på den så mycket då han verkar fälla mer än någonsin när han ligger på den.

Kan man binda fast honom på bian tills han föredrar den mer, eller ska jag göra som en kompis sa och lägga mattan i bian? :angel:
 
Sv: Bästa hundbädden???

*kl*

Puttar upp gammal tråd då jag tycker den är bra att läsa i nu när jag är på jakt efter ny bädd till min lilla valpis.

Valpis är VÄLDIGT för stor för den lilla säng hon har.
Den är 46x58cm och den får hon nästan plats i om hon rullar ihop sig noga...

Har funderingar på en bia-bädd men det är priset som får mig att tveka...

kan man klara sig bra på en kopia om man har en hund som är snäll och inte biter/river så mycket i sin säng?
 
Senast ändrad:
Sv: Bästa hundbädden???

kan man klara sig bra på en kopia om man har en hund som är snäll och inte biter/river så mycket i sin säng?
Det beror nog på vilken kopia, dom är ju också i olika kvalitet. Jag har en kopia nu, den är ärvd efter min förra hund och har använts i ca 1 år. Den ser fortfarande ny ut.
Bian vi hade innan hade vi till tre hundar -i 20 år höll den innan den var så sliten så den inte var vattentät längre:D Men är man lite fattig och kan tänka sig köpa ny bädd vartannat-vart 5e år kan man nog satsa på en kopia.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Hm... det lål att funderas på, helt klart...
De är ju galet bekväma (vet inte hur många gånger jag sovit i dem på kenneln :p) och det är trots allt det viktigaste för mig.

Enligt BIA-hemsidan ska en saluki ha 80x100cm.. Det känns lite väl stort och dyrt då en sådan kostar ca 600 spänn. Sedan är en saluki inte mer än 70cm i mankhöjd och ligger gärna ihoprullad..
Fast enligt hemsidan skulle en puli ha 70x85 och en pumi 60x70 - en pumi är mindre än en puli... Så listan är väl inte helt att lita på.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag tror min är 80cm*70cm och den storleken har funkat till två gordonsettrar (samtidigt), en riesentik på 64cm/37 kg och nu min benrangel 60cm/18 kg. Kirsty är ju lite mindre än en Saluki och ska hon sträcka ut sig så hamnar benen ganska mycket utanför så vore jag dig hade jag satsat på en 80*100 eftersom saluki blir större än min...
 
Sv: Bästa hundbädden???

Fast enligt hemsidan skulle en puli ha 70x85 och en pumi 60x70 - en pumi är mindre än en puli... Så listan är väl inte helt att lita på.

Men öh. Är pumi mindre än en puli? 60x70 är ju mindre än 70x85? Så då stämmer det ju? ;) Eller är jag bara väldigt trött nu?

Jag har en biabädd och en som är någon form av kopia men med runt "hål" att ligga i istället för fyrkantigt. Biabädden är heeelt suverän. Cerberus har tuggat den med sina vassa valptänder och den höll. Och då har han ändå strimlat det mesta som kommit i hans väg. Jag vet inte exakt vad min har för storlek, den är lite större. Även om han ofta ligger hoprullad så ligger han lika ofta utsträckt på rygg med benen i vädret. Och han älskar sin biabädd. Dobbisen likaså. (Fast hon vill ha ett duntäcke när hon ska sova där. :D) Den andra bädden är fortfarande hel men har tydliga tuggmärken. Den är dessutom mycket nyare.

Jag tycker det är värt pengarna. Min biabädd är flera år gammal nu och dobbisen har bäddat och grävt hur mycket som helst i den. Och Cerberus har inte varit snällare mot den han direkt. Ibland vaknar jag på morgonen och hör att han ligger och tuggar på ett hörn, men den är alltid hel ändå. Som tur är. :p Och ja, överlever den bara valpterroristtiden så köper man ju inte ny särskilt ofta. Jag skulle inte byta bort den, och det skulle nog inte hundarna heller. Förutom mot mattes stooora säng då förstås. ;)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Satsa på en riktig Bia så vet du att den håller och du slipper köpa en ny bädd inom ett par år. ( eller tidigare )

Det tjänar du nog på i längden.

/ Lilljessicah med 2 Biabäddar som överlevt ett gäng rottisar, besöksvalpar och dom nuvarande ligisterna. ;)
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag tyckte att Atlas skulle ha en ny bädd, köpte en Bia-kopia och dagen efter såg den ut så här :D
DSC01184.JPG


Behöver jag säga att jag var glad att det var en kopia (knappt halva priset)?! Och att jag inte vågar inhandla en ny sån bädd, inte än på ett tag i alla fall...:D
 
Sv: Bästa hundbädden???

Men öh. Är pumi mindre än en puli? 60x70 är ju mindre än 70x85? Så då stämmer det ju? ;) Eller är jag bara väldigt trött nu?

Oj, det var inte du som var trött - det var jag :p I alla fall ska det vara så att den mindre av de två "skulle ha" den större bädden och den större skulle ha den mindre.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag har en bia bädd till min dam, en svart hörn variant som kostade skjortan, men den är värd vartenda öre. Lätt att rengöra, bekväm och oerhört smidig att ha i hörnet.
 
Sv: Bästa hundbädden???

:rofl::rofl: Åhh, jag bara älskar den där nöjda, stolta minen på vovve som totaldemolerat sin nya säng!

Original Bia bädd är nog liite svårare att få hål på men vem vågar chansa med de priserna:crazy:
 
Sv: Bästa hundbädden???

:rofl::rofl: Åhh, jag bara älskar den där nöjda, stolta minen på vovve som totaldemolerat sin nya säng!

Original Bia bädd är nog liite svårare att få hål på men vem vågar chansa med de priserna:crazy:

Absolut, hans min var obetalbar, liksom "kolla vad duktig jag varit" :rofl:

Det lustiga är att han faktiskt knappt bitit sönder någonting alls varken innan eller efter detta hände, men just denna bädden var nog oemoståndlig.:D Även om min var en kopia så vågar jag inte riktigt chansa på en riktig Bia, åtminstone inte förrän om några år.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Jag tyckte att Atlas skulle ha en ny bädd, köpte en Bia-kopia och dagen efter såg den ut så här :D
DSC01184.JPG


Behöver jag säga att jag var glad att det var en kopia (knappt halva priset)?! Och att jag inte vågar inhandla en ny sån bädd, inte än på ett tag i alla fall...:D

"Civil olydnad" :idea:
 
Sv: Bästa hundbädden???

Daisy sover i mattes och husses Tempur-säng!:D
 
Sv: Bästa hundbädden???

Vi har en bean-bag till våra hundar och de älskar den.

Den har ett grovt tyg som är väldigt lätt att rengöra.
 
Sv: Bästa hundbädden???

Min bia har också åkt i sopen. Min ena hund bäddar och biter om det är minsta hörn som går upp så bia'n levde inte så länge...
Jag har Fatboy till mina stora och de är superbra! Lite dyra med det kompenseras av kvaliteten!!! Känns som de är bra för ryggen också eftersom den formar sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp