Bästa kattlådekombinationen?

skuggi

Trådstartare
Jag gillar ju tanken med peewee, för flera år sen köpte jag en sån "kopia" dvs inte original peewee utan en annan sort som kallas "tredelad" och så hade jag träpellets i den.
Nu var det som sagt flera år sen, men jag var inte nöjd alls, minns inte exakt på vad dock...

Är det någon här som har en sån tredelad och träpellets? Nöjda?
Eller är det original peewee som gäller? Varför isf?

Mitt andra alternativ är såna kristaller, de hade jag ett tag i den tredelade, då fick det vara ett lager i botten där kisset hamnade och så ett lager ovanpå gallret som kisse kunde krafsa i. Var väl inte helt nöjd med det heller, kisset blev inte jämnt fördelat där under så man fick slänga ganska mycket rena kristaller..

Vanlig kattlåda med vanlig sand suger verkligen tycker jag, de där små kornen far överallt, kissklumparna är ibland alldeles kladdiga och fastnar på spade/i botten osv. Så jag vill helst slippa en sån lösning om möjligt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 308
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 907
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 441
Senast: vtok
·
Övr. Katt Bästa sanden till trebottnad låda? En sådan här köpte jag härom dagen: http://www.supercat.se/kattlador/kattlada-3-bottnad-med-sil.html...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp