Bukefalos 28 år!

Bästa pälsglanset??

Centaur

Trådstartare
Vilket tycker ni är bäst? Jag tycker Veredus och Equistar är bra. Eq. är snäppet bättre, men V. luktar gott. :)
Köpte ett från Granngården, det var helt värdelöst, bara vatten verkar det som... :crazy: Eclipse het det tror jag
 
Jag använder bara i man och svans, och till det tycker jag att Carr&Day&Martin är jättebra. Har för mig att det är Veredus jag också har haft som var bra.

Foxfire och en svensk sort i blå flaska (Emin?) var dock inte mycket att hurra för.
 
Foxfire är bra, men alla billiga från Granngården etc. som jag prövat har inte vart bra.
 
Carr&Day&Martin är fantastiskt! :love:
Älskar det märket!

Har provat ett mindre bra från hööks (värdelöst, dessutom stor flaska :crazy:) Horsewise heter det märket, svart flaska.

Använder Showsheen också, jättebra!

Mvh Huntress
 
Just nu har jag Foxfire och det fungerar bra tycker jag! Luktar lite mycket Renons bara! :p Använder nästan bara i man och svans. Det absolut bästa är dock Mane & Tail Conditioner från Carr & Day & Martin. :love:

Köpte både Emins och Eclipses pälsglanser då jag trodde att det inte kunde vara så stor skillnad jämfört med de andra dyrare men vilket smörja det var! Precis som att spraya på vatten. :mad: Rekommenderas inte!
 
FoxFire brukar jag använda och tycker att det är mycket bra.

Emins pälsglans, i den blå enlitersflaskan, är det sämsta jag någonsin varit med om i den vägen...

Immer
 
Fox Fire är ganska bra och så tycker jag Canter (heter något mer oxå tror jag :crazy:) är bra.
Men de bästa är helt klart Mustangs show sheen och så några andra SVINDYRA märken som jag inte mins namnet på.
Köpte en blå flaska, kommer ej ihåg vad det var för märke, på EKO. Fy sjutton vilken smörja. Det var som att spraya klister i manen!

// Anna
 
Veredus tycker jag också är mycket bra!
Hade ett annat innan, kom inte ihåg fabrikat med det hette typ Tävlingsglans eller liknande. Det luktade pepparkaka och var värdelöst!
 
Foxfire tycker jag är jättebra även emins pälsglans är bra. Och så köpte jag ett ifrån granngården förut och det var inge bra men det var inte eclipse.
 
Foxfire till vardags. På utställningar använder vi nåt på sprayburk, kommer inte i håg vad det heter. Luktar jättegott och hästarna glänser som attan, men dyrt är det. :smirk:
 
Just nu har jag en pälsglans från T.I.B. Den är suverän, luktar gott! och reder ut svansen lätt.. Stor flaska som endast kostade 94 kr på Eko i Borås..
 
Jag har använt många olika sorters pälsglas, både dyra och billiga. För tillfället har jag en sort som jag inte kommer ihåg vad den heter men jag tror att dte är den alla gnäller om, Emin´s i blå litersflaska. Tycker att det funkar lika bra som dyrare märken, men man får kanske ta lite mer. Fördelen är att det torkar fortare och det går att ta i svansen sen. Men jag använder det bara ibland för att inte slita på svansen. Aldrig till manen.
 
Jag gillar Foxfire :)

Funderar bara på hur lukten kan sitta kvar så läänge... :confused:
 
Har svårt att tänka mig att något från Granngården är billigt. :crazy: Eller är det bara butiken i min kommun som ligger högt över andra butiker, och skyhögt över t.ex. Börjes och Hööks? Köpte 1 l liniment igår, och det kostade mellan 2 och 3 ggr mer än vad det gjorde i Börjes... :mad:
 
Fiebing's Satin Sheen använder jag i svansen på min. Funkar jättebra och drygt som sjutton (en flaska räcker ett år för mig).
Carr & Day & martin tycker jag också är bra.
 
Foxfire använder jag och det funkar bra, veredus är det bästa jag har provar dock.
Har provar ett från börjes som funkade hyfsat och ett från granngården som var sketadåligt
 

Liknande trådar

Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 853
Senast: Fille
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 028
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
798
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp