Bästa tävlingsbanorna?

Puppan

Trådstartare
Försöker få nån ordning på vilka tävlingar jag ska anmäla mig till.

Vilka tävlingsbanor föredrar ni? Med tanke på själva bansträckningen och tävlingsplatsen?

Det kanske blir lite enklare att välja tävlingar med lite tips från er! ;)
 
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Första frågan är nog var du bor, och hur långt du kan tänka dig att åka.

För mig har det inte varit så stor frågan om att välja, utan ta det som bjuds inom rimligt avstånd.
 
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Jag bor mitt i Sverige så det går bra att åka både uppåt och nedåt. :D

Tar tävlingarna som små minisemestrar (eller det kanske är min medföljare som helst ska se det så ;)) så det är okej att åka en bit. Har en häst som gärna går på varierade banor, alltså helst inte slätlöp på öppna fält eller vägar som man kan se framåt på i flera kilometrar. Gör inget om det är kuperat. Bra om man slipper bära så långt på tävlingsområdet eftersom vi bara är två.
 
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Jag har ridit Hökensås 2 gånger. 2008 och 2009. Det är den absolut finaste banan jag ridit. Frågan är om de kör samma eller liknande sträckor? Har iofs inte kollat om den finns fortfarande? Fjällnora var jag och kollade in senast förra säsongen. Även det en trevlig bana men då gick jag bara pp så den såg jag inte mycket av just då. Sen måste man ju göra reklam för egna klubbens banor. Rimbo och Lovisedal. Där har vi visserligen banvallen som är lång och rak men man ser ju inte direkt från start till mål så att säga. Trevligt underlag att ligga och rulla i galopp.

Någon gång ska jag försöka besöka Sveg. De ska ha fantastisk natur men det lär vara kuperat så jag ska 1. Få igång hästen och 2. Träna ordentligt både fysiskt och psykiskt så fröken häst inte är så nervig. Nästa år kanske.

Edit: hökensås är tung. När jag red var det en del djup sand och backigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Tack för tips!
Rimboritten ska jag nog ta om jag inte är för sent ute. Har hört från fler att de har en trevlig bana och bra tävlingsområde. Sveg var också ett bra tips, har inte åkt uppåt landet förut så det vore ju roligt att prova en ritt åt det hållet. Fler tips tas gärna emot!
 
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Du har fått precis rätt svar och jag förstår att inga andra kunnat matcha Rimboritten och därmed inte svarar på din fråga. ;)

Men det stämmer att du får en varierad bana, både lite slätlöp på banvallen men även lite mindre vägar/stigar och några backar på Rimboritten. Har mest hört nöjda ryttare under alla de år som Rimboritten funnits.
På tävlingsplatsen behöver ingen vare sig gå eller bära långt. Parkering, viloområde, cafeteria med WC och veterinärområde ligger med några tiotalsmeter ifrån varandra så det borde passa om du inte har många groomar med dig.
 
Sv: Bästa tävlingsbanorna?

Glömde lägga till: Ni har nästa vecka på er att anmäla utan efteranmälningsavgift så det är bara att gå in och anmäla! :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 488
Senast: Squie
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 093
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 227
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag måste köpa en ny luftavfuktare, för den vi har luktar bränt... :nailbiting: Det är ju en djungel, nån som har ngt tips? Den ska stå...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp