Bara massa tankar

Idag vill jag skriva av mig om massa olika tankar som jag har. Så kanske blir jätte rörigt och konstigt och ni inte fattar nånting alls eller så gör ni det om nån ens orkar läsa. Men ja bara så ni vet så är det bara massa tankar och så.
En sak är det här om kontroll och såna saker och att andra bestämmer. Som vissa verkar tro att jag bara vägrar göra som dom säger bara föratt. Och så är det INTE utan jag försöker verkligen HELA HELA TIDEN att göra som dom bestämmer. Alltså exakt varje gång jag ska äta så vill jag klara det och inte få massa ångest eller sånt. Och jag försöker så mycket jag kan att INTE lyssna på monstret och bara göra det. Och det kanske inte går att fatta för nån som inte har känt så men det GÅR ibland inte och jag KAN inte och det är inte för att jag inte vill eller inte försöker eller nånting sånt. Utan jag är väl för dålig bara som inte kan.
Och allt hur det går med maten bestämmer allt om hela dagen. Så om jag misslyckas så får jag ångest och mår dåligt och om jag inte klarar maten och mår för dåligt liksom så får jag inte åka till stallet eller gå ut. Och jag VET att dom inte menar det som ett straff men det blir ju ändå så för mig. Även fast jag fattar varför så känns det inte mindre som att jag misslyckas och då får jag inte göra dom enda sakerna jag mår lite bra av.
Sen en annan sak som jag har tänkt på endel är skillnaden mellan nu mot när jag hade anorexi förut när jag var yngre. Och då var jag aldrig såhär sjuk liksom om man kan jämföra. Men iallafall så då var det som att när jag fick att jag hade det och mamma och pappa skulle typ bestämma med maten och så och då var det typ som jag släppte allting och bara gjorde som dom bestämde. Som att då bestämde dom istället för monstret och det var bara skönt och enkelt att jag inte behövde ha koll på allt liksom. Men nu funkar inte det ALLS lika. Och jag fattar inte varför. Och skulle verkligen verkligen önska att det var lika nu så jag inte hade alla jobbiga tankar och känslor men det går bara inte.
Och sen är det en helt annan sak men det är med ponnysarna. Och när jag fick träffa dom igen så började jag ju sakna dom och bry mig och allt sånt. Och nu känns det som varje dag som jag inte får träffa dom så kommer dom längre bort igen. Typ som att jag inte kan känna för mycket och sakna dom för då blir det så jobbigt så jag typ inte står ut nästan. Men dom är på samma gång största andledningen att jag går mot monstret för vet att det är det jag måste göra så jag får åka till stallet och börja rida igen nångång och allt. Så jag VILL liksom inte sluta sakna dom heller men ändå är det som att jag känner att dom känslorna stängs av ungefär. Och det är både skönt och hemskt på samma gång.
Sista så vill jag bara förklara och hoppas att ni fattar. Men ifall jag verkar sur eller låter elak eller nåt sånt så är det inte att jag menar mot er personligt eller att jag tror att ni VILL vara taskiga eller nåt sånt. Men känns ändå ibland som att alla bara säger tusen saker jag gör som är fel eller att jag tänker på fel sätt eller att jag väljer monstret eller att jag behöver ändra mig och såna saker. Så allt bara är om alla saker jag INTE kan och gör fel och så. Och sen är det JAG som tänker taskiga tankar om mig själv och ska ändra på dom. Men det enda alla säger eller skriver och alla bryr sig om här är allt jag misslyckas med och gör fel. Så alla andra får peka ut alla fel och misslyckanden och dåliga saker med mig men jag ska på nåt sätt ändå kunna bara tänka på bra saker och säga snälla saker till mig själv. Som jag inte ens kommer på en enda sak som är bra med mig eller som jag är nöjd med eller nåt sånt. Och ingen annan heller verkar det ju som för alla bara klagar ju iallafall.
Men ja det var det jag ville skriva av mig om idag. Och ifall nån tänker att jag bara fokuserar på dåliga saker så fördetförsta så nej det gör jag inte men idag har varit en skit dålig dag. Och det andra så behöver jag kanske inte skriva av mig om nånting har varit lite bra så bara för jag inte skriver exakt ALLT så betyder inte det att jag sitter hela dagarna och bara klagar. Utan jag försöker vara possitiv och glad och göra mitt bästa men när jag skriver av mig så är det oftast jobbiga saker jag vill skriva om som jag kanske inte kan säga alltid. Bara så ni vet så dethär är inte ALLT jag tänker på ALLTID.
 

Fast igen så är dom dumma i huvudet då om dom tror att det är lättare att orka med att han är död OCH jag inte fick säga hejdå än om jag hade fått säga hejdå.
Men det spelar ju ändå ingen roll för vad jag än gör kommer jag inte få nån andra chans att säga hejdå eller se han igen.
Förstår att det gör så ont att du inte kunde vara där och att han inte finns kvar mer. Men han kommer alltid finnas i ditt hjärta. Alla roliga minnen ni fick tillsammans, de har du med dig. Han verkade vara en toppenfin liten ponny. Jag förstår att hans ägare gärna lämnade honom till dig, du verkar så ambitiös och noga med ponnysarna, att de ska ha det bra. :heart
 
Iallafall så dethär kanske nån tycker är possitivt men ska verkligen försöka ALLT jag kan nu att göra allt läkaren bestämmer och inte fråga sätta om medicin eller nånting sånt och försöka följa planen med mat och inte säga mot personalen eller nånting. Utan ska göra allt allt allt så perfekt det bara går och trycka bort allt som inte är som dom vill. Så ska sköta mig så jävla perfekt jag bara kan och inte känna nånting. Så kanske dom blir nöjda iallafall.
 
Iallafall så dethär kanske nån tycker är possitivt men ska verkligen försöka ALLT jag kan nu att göra allt läkaren bestämmer och inte fråga sätta om medicin eller nånting sånt och försöka följa planen med mat och inte säga mot personalen eller nånting. Utan ska göra allt allt allt så perfekt det bara går och trycka bort allt som inte är som dom vill. Så ska sköta mig så jävla perfekt jag bara kan och inte känna nånting. Så kanske dom blir nöjda iallafall.

Ja, det låter ju nästan lite för bra för att vara sant.... Får man fråga varför du har ändrat dig nu, efter det som hänt senast?

Oavsett - kom ihåg att du behöver aldrig göra saker perfekt, tillräckligt bra räcker i massor. Och du behöver inte försöka vara perfekt, ingen är perfekt. Men du är bra, du är redan en unik och fantastisk tjej. Ta hand om dig själv.
 
Ja, det låter ju nästan lite för bra för att vara sant.... Får man fråga varför du har ändrat dig nu, efter det som hänt senast?

Oavsett - kom ihåg att du behöver aldrig göra saker perfekt, tillräckligt bra räcker i massor. Och du behöver inte försöka vara perfekt, ingen är perfekt. Men du är bra, du är redan en unik och fantastisk tjej. Ta hand om dig själv.
Som jag skrev så kanske iallafall personalen blir nöjda då. Och det är väl bra om iallafall dom kan bli det.
För det är ju ingen mening att fortsätta försöka få fram vad jag vill eller behöver eller så för är ingen som bryr sig ändå. Så enda valen är antingen fortsätta som nu och inget kommer ändras nånsin. Eller stänga av allt så mycket jag kan och sköta mig perfekt hur jag än känner och då kanske jag nångång slipper allt dethär.
 
Som jag skrev så kanske iallafall personalen blir nöjda då. Och det är väl bra om iallafall dom kan bli det.
För det är ju ingen mening att fortsätta försöka få fram vad jag vill eller behöver eller så för är ingen som bryr sig ändå. Så enda valen är antingen fortsätta som nu och inget kommer ändras nånsin. Eller stänga av allt så mycket jag kan och sköta mig perfekt hur jag än känner och då kanske jag nångång slipper allt dethär.

Det går ju t o m att vara öppen för att inställningen kanske ändrar sig på vägen och du kommer ut med ett annat mindset.

Ta hand om dig!
 
Att du gör saker och tar beslut av andra skäl än att du är arg, ledsen och besviken. Även om det är drivkraften i början av en förändring kan det skifta längs vägen.
Jaha. Fast jag gör inte saker för jag är arg ledsen och besviken nu heller. Utan för jag har fattat att ingen bryr sig eller vill hjälpa påriktigt utan dom vill bara att jag ska lyda. Så det är bättre att inte försöka få nån hjälp eller stöd med nåt och inte berätta hur jag mår eller tänker för nån som inte vill hjälpa ändå. För ingen bryr sig om sånt även fast dom säger det. Så allt blir bara jobbigare av att försöka få hjälp med nåt eller prata om nåt.
Så har insett att jag har bara migsjälv och enda sättet att nånsin komma härifrån är att göra allt dom vill och inte säga nåt om jobbiga saker eller tankar utan bara sköta mig perfekt och inte vara till nåt besvär för nån och stänga in allt som vill ut.
Så den förändringen som är isåfall är väl att jag har ändrat inställning från att ändå vilja få hjälp och försöka lita på andra och påriktigt må bättre till att trycka bort migsjälv liksom och mina tankar och ha allt fokus på att vara så perfekt jag kan så jag kommer härifrån för det gör jag ju inte sålänge jag är migsjälv.
 
Jaha. Fast jag gör inte saker för jag är arg ledsen och besviken nu heller. Utan för jag har fattat att ingen bryr sig eller vill hjälpa påriktigt utan dom vill bara att jag ska lyda. Så det är bättre att inte försöka få nån hjälp eller stöd med nåt och inte berätta hur jag mår eller tänker för nån som inte vill hjälpa ändå. För ingen bryr sig om sånt även fast dom säger det. Så allt blir bara jobbigare av att försöka få hjälp med nåt eller prata om nåt.
Så har insett att jag har bara migsjälv och enda sättet att nånsin komma härifrån är att göra allt dom vill och inte säga nåt om jobbiga saker eller tankar utan bara sköta mig perfekt och inte vara till nåt besvär för nån och stänga in allt som vill ut.
Så den förändringen som är isåfall är väl att jag har ändrat inställning från att ändå vilja få hjälp och försöka lita på andra och påriktigt må bättre till att trycka bort migsjälv liksom och mina tankar och ha allt fokus på att vara så perfekt jag kan så jag kommer härifrån för det gör jag ju inte sålänge jag är migsjälv.
Så tråkigt att du fortfarande upplever som om ingen lyssnar, ingen rolig situation direkt.

Får jag komma med ett förslag? (Om inte läs inte vidare). Kanske du kan göra som du tänkt men försöka kommunicera en sak som du vill ändra på. Börja med små saker som kanske inte har så stor betydelse, kanske de lyssnar bättre om du har färre önskemål.
 
Så tråkigt att du fortfarande upplever som om ingen lyssnar, ingen rolig situation direkt.

Får jag komma med ett förslag? (Om inte läs inte vidare). Kanske du kan göra som du tänkt men försöka kommunicera en sak som du vill ändra på. Börja med små saker som kanske inte har så stor betydelse, kanske de lyssnar bättre om du har färre önskemål.
Nej det kan jag inte för jag har inget jag vill ändra på. Iallafall inte som nån här kan göra. Och dom lyssnar inte bättre om jag har färre önskemål för har inte direkt haft jätte mycket önskemål heller. Så enda jag kan säga färre önskemål är att inte säga nåt alls.
 
Vad otroligt trist att du känner att du inte får hjälp och att ingen lyssnar. Så ska det ju inte vara!

Jag tror och hoppast dock att de faktiskt vill hjälpa dig, fast de är säkra på att deras sätt är vad som kommer fungera, trots att det inte känns som att det gör det för dig. Kanske stämmer det, kanske inte... tiden vill utvisa.

Skickar massa styrkekramar till dig oavsett! :heart
 
Så har insett att jag har bara migsjälv och enda sättet att nånsin komma härifrån är att göra allt dom vill och inte säga nåt om jobbiga saker eller tankar utan bara sköta mig perfekt och inte vara till nåt besvär för nån och stänga in allt som vill ut.

Fast brutalt ärligt: det är ju PRECIS det som gjort att du är där du är idag. Du vet ju hur bra det funkar...
 
Fast brutalt ärligt: det är ju PRECIS det som gjort att du är där du är idag. Du vet ju hur bra det funkar...
Fast brutalt ärligt så verkar du antingen inte kunna läsa eller bara vilja skriva hat kommentarer.
Det är PRECIS INTE det som har gjort att jag är där jag är idag. Andledningen att jag är där jag är idag är att jag lät anorexi monstret ta över i somras och sen har jag försökt berätta saker och få hjälp och det har INTE funkat. Och jag har varit dum nog att lyssna på dom som säger att jag SKA berätta saker och att jag inte är till besvär och massa dumma jävla lögner. Och har försökt gång på gång att lita på nån men finns inte NÅN som går att lita på som alla visar varje gång jag ändå har försökt. Och har sagt till sååå jävla många gånger om jag har dåliga tankar eller nåt sånt. Och har försökt jätte mycket att släppa fram känslor och ALLT sånt.
Så vet inte om du bara inte kan läsa eller om du tycker det är kul att skriva lögner och hitta på bara för att klaga och få mig att verka dålig men du har iallafall VÄLDIGT fel.
 
Ok, jag backar ur och önskar god bättring och ett varmt lycka till. Att mitt inlägg skulle vara ens relaterat till hat är långt från min världsbild.

Hoppas att det går bra framöver, det har du förtjänat!
 
Det har varit många förändringar i ditt skrivande denna vecka. Känslor kommer fram. Saknad, kärlek, ilska, sorg. Mycket att handskas med.
 
Fast brutalt ärligt så verkar du antingen inte kunna läsa eller bara vilja skriva hat kommentarer.
Det är PRECIS INTE det som har gjort att jag är där jag är idag. Andledningen att jag är där jag är idag är att jag lät anorexi monstret ta över i somras och sen har jag försökt berätta saker och få hjälp och det har INTE funkat. Och jag har varit dum nog att lyssna på dom som säger att jag SKA berätta saker och att jag inte är till besvär och massa dumma jävla lögner. Och har försökt gång på gång att lita på nån men finns inte NÅN som går att lita på som alla visar varje gång jag ändå har försökt. Och har sagt till sååå jävla många gånger om jag har dåliga tankar eller nåt sånt. Och har försökt jätte mycket att släppa fram känslor och ALLT sånt.
Du kommer nog inte hålla med mig, inte nu i vart fall, men hur illa du än tycker om att du talat om din hemlighet så tror jag det är en förutsättning för att du ska bli helt frisk, monstret bara väntade på ett tillfälle då du var extra känslig. För de flesta som är med om något hemskt som du varit så är det snarare frågan om när än om. Klart att just nu så är det jobbigt och det hade varit skönt att skjuta upp det, men det blir inte lättare av att skjuta det framför sig.

Du är rätt bra på att släppa fram ilskan nu, det nästan ryker om dina inlägg :heart , det är helt okej att vara arg.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 438
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 252
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 730
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp