Bukefalos 28 år!

" barackstall"

videnlis

Trådstartare
hej!
har nån av er erfarenhet av sk flyttbara stall,barackstall, eller vad de kallas.
har ni 2 boxar med dörrar rakt ut, eller 2 boxar med gång i mitten?
vilka mått har stallet?
funkar det?
hurdant golv? nöts det mycket (om det e trä)?

berätta!! O SÄTT FOTON TACK !!!

o om ni har tips o ide`r eller nåt som ni har som inte funkar så bra, skriv upp det oxo!

alla med flyttbart stall, skriv !!!
 
Sv: " barackstall"

jahaa, det tycks kanske inte vara så vanligt i sverige med sk flyttbara stall..???
nå men , OM ni har hästen hemma då? hade ni stall där från förut? eller hur har ni löst det? har ni byggt nytt? eller ändrat garaget till stall...

:bump: vill veta!! jag har varken stall, garage, lada, ladugård, eller nåt...men ändå har tanken på att ta hem hästen börjat gro....
 
Sv: " barackstall"

nähä, ingen som byggt stall heller... hmm..

nå, jag tycks vara den enda som går i dessa tankar.
funderar på om man ska hålla sej till det minsta möjliga, 2 boxar. eller breda på genast till 3, man vet ju färdigt att alla boxar som finns brukar bli fulla av ett eller annat.

vilka material ska man använda...trä, eller ska man bygga av tegel?
efterlyser åsikter, tips o ideer !!
 
Sv: " barackstall"

Jag har inte själv, men där jag stod uppstallad innan hade de ett som de inte använde längre. (som stall)
Ett stall med två boxar och en liten gång mitt i. Inget särskilt alls, men fullt brukbart.

Exakta mått vet jag faktiskt inte då stallet fungerade som förvaring innan det förflyttades till sin nya ägare. Dock kunde man ha två storhästar där.
Men redskap och skottkärror och dyl. fick förvaras på utsidan.

Jag har inga bra bilder men här ser man iaf från utsidan
 
Sv: " barackstall"

De stall jag sett som varit flyttbara har antingen varit väldigt provisoriska som de som används på tävlingsplatser eller så små att det bara kunnat användas till ponny för längre tids uppstallning.
 
Sv: " barackstall"

kasrullhaxan, tack för bild!
jag har faktiskt haft ett sånt stall själv, hade det en vinter, men sålde sedan hästen o stallet sålde jag oxo.
nu har jag en ny häst, o 50 km till stallet (framåtillbaka,visserligen) o funderar på nytt på att skaffa nåt liknande..eller möjligen bygga.

masse, jag har islandshäst, men boxstroleken är 293x293 innanmått.inte riktit eu-mått men nära på.

kolla med att googla constall.ky dom har urfina stall..visserligen urdyra oxo.
 
Sv: " barackstall"

ps: vilken söt fjording!!

Tack.
Personligen tycker jag att han är gulligast i världen. O killen som sitter uppepå också för den delen:love:

Hur som helst, stallägaren gav bort stallet tillslut då det bara stod och tog plats och tjejen som tog stallet blev jättenöjd.
Hon fick sätta igen ett fönster som sågats upp på baksidan och byta några plankor, och antagligen skura.
Men i övrigt har jag bara hört att hon är väldigt väldigt nöjd.;)
 
Sv: " barackstall"

Jag vet att det finns de som till mindre hästar/ponny har byggt stall i ut arrangerade containers s k containerstall.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 655
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 500
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: vtok
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 563
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp