M

majafresk

Hej! Har någon nåt bra tips om hur man kan göra en enkel barbacka"sadel" med hjälp av en fårskinnsvojlock och en teddypad? Brukar använda vojlocken med en täckesgjord runt, men skulle behöva använda paden som utjämning. Hur kan jag få fast den på ett bra sätt tror ni!? Låter kanske helt åt skogen knäppt...

Maja :)
 
hehe, har inte en blekis om hur du ska få fast den.
men varför behöver du ha paden för?

Jag själv när jag rider barbacka rider utan nåt, ibland med vojlock så jag inte skitar ner ridbyxorna. :D
 
Jag har en teddyvojlock som säljsbilligt på Börjes, och en sådan där pad som Hööks har haft med fästen för sadelgjordsstropparna.Sen lägger jag min tömkörningsgjord över alltihopa.
Och i gjorden sätter jag fast både vojlocken och padden.

Och jag har både teddyvojlock och pad pga min ständigt värkande kropp.
Dessutom kan jag vid behov fästa stiglädrena i tömkörningsgjorden.
 
jag skulle själv behöva en extra padd att sitta på när jag rider barbacka, min häst får ont i ryggen av mina sittben! :crazy:
 
jag köpte en "ridgjord", den höll fast fårskinnet och allt mycket bra. Men det bästa jag köpt är en barbackapad :) Helt underbartskön, för både mig och hästen! Om jag har både den och fårskinnet är det som att sitta i en soffa :)
Har tidigare provat att fästa fast bla shabrak och fårskinnet med täckesgjord, men det gick inte alls...

:bump:
 
Ok!Tack för alla svar!Var fick du tag på en barbackapad?Är det en sån där barbackasadel du menar eller?
:)
 
nä, det är som en pad, ser ut som en vojlock, ungefär. Den är gjord i något mocka liknade material och på undersidan är det nåt slags teddy. gjorden går att ändra från båda sidorna, så den passar nog de flesta hästar..
köpte den från BergaMagasin (via postorder)

www.bergamagasin.com
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 202
Senast: ako
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 549
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 630
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp