M

majafresk

Hej! Har någon nåt bra tips om hur man kan göra en enkel barbacka"sadel" med hjälp av en fårskinnsvojlock och en teddypad? Brukar använda vojlocken med en täckesgjord runt, men skulle behöva använda paden som utjämning. Hur kan jag få fast den på ett bra sätt tror ni!? Låter kanske helt åt skogen knäppt...

Maja :)
 
hehe, har inte en blekis om hur du ska få fast den.
men varför behöver du ha paden för?

Jag själv när jag rider barbacka rider utan nåt, ibland med vojlock så jag inte skitar ner ridbyxorna. :D
 
Jag har en teddyvojlock som säljsbilligt på Börjes, och en sådan där pad som Hööks har haft med fästen för sadelgjordsstropparna.Sen lägger jag min tömkörningsgjord över alltihopa.
Och i gjorden sätter jag fast både vojlocken och padden.

Och jag har både teddyvojlock och pad pga min ständigt värkande kropp.
Dessutom kan jag vid behov fästa stiglädrena i tömkörningsgjorden.
 
jag skulle själv behöva en extra padd att sitta på när jag rider barbacka, min häst får ont i ryggen av mina sittben! :crazy:
 
jag köpte en "ridgjord", den höll fast fårskinnet och allt mycket bra. Men det bästa jag köpt är en barbackapad :) Helt underbartskön, för både mig och hästen! Om jag har både den och fårskinnet är det som att sitta i en soffa :)
Har tidigare provat att fästa fast bla shabrak och fårskinnet med täckesgjord, men det gick inte alls...

:bump:
 
Ok!Tack för alla svar!Var fick du tag på en barbackapad?Är det en sån där barbackasadel du menar eller?
:)
 
nä, det är som en pad, ser ut som en vojlock, ungefär. Den är gjord i något mocka liknade material och på undersidan är det nåt slags teddy. gjorden går att ändra från båda sidorna, så den passar nog de flesta hästar..
köpte den från BergaMagasin (via postorder)

www.bergamagasin.com
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 025
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 239
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 279
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp