barfotaverkning

em76

Trådstartare
Vad är det för skillnader på verkning enligt Strassermetoden och vanlig barfotaverkning?
Jag har läst och sett en del men det vore kul med fler åsikter och synpunkter.
 
Man verkar genom att radikalt korta och runda tån,för att efterlikna vildhästhoven, enligt Strasser,personligen tycker jag hoven mer liknar en stubbe.
Vi verkar ju normalt för att hålla vinklar och förhindra fläkskador.
 
Strasser verkar så brutalt, varför ändra så på hoven?

Patsy verkas som en "normal" svensk barfotaponny och har fina fötter och inga problem, sliter de dessutom väldigt väl själv, jämnt och fint.
 
Mmm...

Tycker som lil-sis att Strasser-metoden verkar brutal, fast jag har min märr barfota och det har funkat jättebra. Hon verkas som de ska, fast hovslagaren tar knappt något på hovarna eftersom de växer knappt nånting alls. Superbra kvalité på hovarna har hon, och dessutom är hon inte ömfotad. Går lätt på asfalt, grusvägen utan problem.
Jag ser faktiskt posivit på barfotagången. :)

//Carolrita
 

Liknande trådar

Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
824
Senast: Lingon
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: skiesabove
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
434
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
950
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp