Bukefalos 28 år!

"Barnhund"

Sv: "Barnhund"

Jag håller med om att det ska vara en mindre hundras. Men framför allt så är det allra viktigaste att barnet själv vill träna och gå kurs. Det blir sällan bra när föräldrarna vill att barnet ska gå kurs om barnet inte själv vill. Barnet bör börja från början med valpkurs för att lära sig alla grunder och det är viktigt att kursen är anpassad för barn. Annars kan det bli helt galet. Barn förstår inte alltid på samma sätt som en vuxen vad en instruktör menar.

Lite hålla med och lite kl.

Rent allmänt anser inte jag att man köper en hund till barnet ( vid en för låg ålder ) om man själv som vuxen inte är beredd att ta ett större ( hela ) ansvaret om det visar sig att barnet inte var så intresserad längre fram.
 
Senast ändrad:
Sv: "Barnhund"

Givetvis ska hunden vara hela familjens, inte barnets. Men om barnet ska gå kurs och träna med hunden så ska det vara för att barnet själv vill göra det. Annars blir det inte bra. Jag har sett mycket i den hundungdomsförening jag har varit medlem väldigt många år. T ex föräldrarna har skaffat hund och så mer eller mindre tvingar de barnet gå kurs och träna för att barnet också ska lära sig. Det blir helfel, jag lovar att barnet tycker det är pest.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 644
Senast: AnneB
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 836
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 365
Senast: Bison
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp