Barnvagn och bilbarnstol

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Min syrra som ska ha sitt andra barn snart har köpt en splitterny Modi barnvagn årsmodell 05. En combivagn för 2795:-, skitsnygg och bra. Detta medföljer:

Skötväska!

12” (30 cm) lufthjul!

Extra liggmatta!

Babylift/ligginsats!

Luftpump!

Regnskydd!

Polstrad sittvagnstäcke

combiorg-mellan.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Glömde skriva mer info om Modivagnen:

Integrerat myggnät i suffletten.
Kugghjulsbroms på båda sidor (alla hjul)
Vändbart samt höj och sänkbart handtag
5-Punkts bälte
4-sektioner ryggstöd
Löstagbar "bygel" över benen.
Ordentlig korg under vagnen, inga småsaker som kan glida ur.
Solskärm som enkelt kan vikas under suffletten.

Högst/Lägsta höjd - Handtag 112cm - 62cm
Invändig bredd - 34cm
Utvändig Bredd 60cm
Längd 79cm - Hopfälld 90cm
Höjd till sittdel 50cm - till sufflett 107cm
Hopfälld 41cm
Vikt inkl, alla tillbehör : ~18.6 Kg

Mer info på Modis hemsida.
 
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

För varor köpta efter 1 april i år är det 3 år. :)
 
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

jag läste recensioner på familjeliv om Modi, ingen var nöjd med den vad jag kunde se...... den krånglade efter några veckor för de flesta.
 
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Jag har också läst på familjeliv, men känner inte igen det du skrev alls. Snarare läste jag att det enbart var ett fåtal som var missnöjda. Och då handlade det bara egentligen om småsaker, som dålig fjädring, färg som blekts...osv.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Vi fick en beg. Emmaljunga combivagn till sonen. Den var använd till ett barn innan. Det enda 'felet' som var med den var att den var solblekt i tyget men men det var inget som vi överhuvudtaget bryr oss om!
Vagnen har inga finesser, vanliga hederliga hjul, fungerar hur bra som helst både över stock och sten och på asfalt, jag lovar den har fått utstå en hel del.

Vi har nu använt den till båda barnen och vi har varit och ÄR supernöjda! Vi använder nu sittdelen till dottern som fortfarande sover i vagnen på dagarna.

Det är en stålkorg under och jag löser lortproblemet med att jag helt enkelt lägger sakerna i plastpåsar ( inte sååå krångligt).

Vi har även en sulkyvariant som vi fick då vi skulle utomlands med sonen så han var ett år. Det är en Graco, med lufthjul, fick punktering 1:a semesterdagen...då fick vi lita till de vagnar som fanns på hotellet.

Vi har inget ställbart handtag ( vilket jag trodde att vi behövde för min man och jag är väldigt olika långa, 190+ och 160 cm) utan det har gått så bra så med ett vanligt hederligt ( en sak mindre som kan gå sönder).

Babyskydden vi haft har varit beg. Britax rock a tot, eller något sådant hette de tror jag.

madde
 
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Här kan du läsa på familjeliv om MOdi..inte många missnöjda där ;). Det som det gnällts om är stötdämpningen..men Modi har ej stötdämpning...kanske folk inte kollat upp detta när dom gnällde ?! Därför är det extremt bra i storstäder där man ska upp/ner för trappor samt in/ut ur bussar osv. Sedan var det känt att pumpen inte fungerade..men vad har en pump med komforten att göra ?! En del säger liggkomforten är liten, men det skilde inte många cm mellan en Brio och emmaljunga. Till detta pris kan man inte förvänta sig få något som ligger i prisklassen 6-7000:-. Den är prisvärd enligt syrran. Hon är inte direkt känd för att köpa skit presis..

http://www.familjeliv.se/Forum-2-11/m3595571.html
 
Sv: Barnvagn och bilbarnstol

Vad är bäst egentligen, tycker ni?

Vi var och tittade på barnvagnar för första gången i helgen. Maken fastnade för en Emmaljunga, jag för en Brio. (kombi)

Vad är viktigt:
-Låg vagn så att barnet har nära marken när man gjort den till sittvagn?
-Hög vagn så att det finns gott om plats i varukorgen?

Hög vagn så man får plats med påsar och annat.

-Tygvarukorg så man skyddar grejerna?
-Metallvarukorg så att man slipper att tyget blir geggigt i snömodden?

Metallkorg för att den håller mkt bättre.

-Bra gung i vagnen så det är lätt att vagga?
-Stelare vagn så det känns som en mer stabil vagn?

Stelare vagn. Den blir nog gungig med tiden ändå.

Och när det gäller bilbarnstol:
Har ni tips på nån bra stol? Vi har Volvo V70. Det ska vara lätt att sätta dit och ta bort den och den ska gå att bära omkring med handtag ovanpå.

Nä, inget direkt för V70. Vi har annan bil och vi kör med MaxiCosi (basic babyskydd) åt den lilla. Funkar bra, men jag har inget annat att jfr med. Britax Freeway åt den lite större.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 304
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp