Bukefalos 28 år!

H

Heaven_Sent

Detta eviga undrande

Arabhingsten Bayard är ju till åren nu...
Är det någon på Buke som vet om det finns hingstar kvar efter honom?
Tycker linjerna är värda att bevara då det inte finns allt för mycket kvar idag.
Korsningar är inte i mitt intresse. :angel:
Utan finns det renrasiga hingstar, (med Bayard som pappa) som i framtiden kanske kommer ut till avel? Eller finns det även hingstar i aveln idag som är efter honom?

Hoppas jag inte snurrade till min fundering allt för mycket;)
 
Sv: Bayard

Nej det finns ingen hingst i aveln efter Bayard.

Fädernet (Red Baron) finns via Gimmick som är i avel. Han är ue Red Baron.

En annan Red Baron-son som varit i avel är Baron Helio Lanzo, han är inte så gammal men jag tror att han är kastrerad nu.
 
Sv: Bayard

Tack för ditt svar.
Men det finns väl avkommor efter honom som fortfarande är hingstar? (Även om dom ej är i aveln idag)
Denna diskution kom även upp tidigare på ridklubben när jag var där och hjälpte min mindre syster som skulle träna med sin häst..
En kvinna påstod att det finns hingstar efter Bayard, varav en hingst som är under SEN registrering. (renrasig..)
På något sätt kände kvinnan Bayards ägare.
Sanning eller inte, det har jag ingen aning om..
 
Sv: Bayard

Nja, det tror jag inte..men visst är det möjligt. Tittar man på listan av hans reggade avkommor så finns det två födda 2003 som står som hingstar. Men de är troligtvis valacker ändå. Kollade lite nogrannare nu och de är reggade som partbred. Sista avkomman som är reggad är född 2009 och den är kastrerad. Bayard har inte haft betäckningslicens på några år. Om det finns en hingst som är under registrering, så dyker han ju upp i stamboken snart. Det kan du lätt kolla upp, den finns på webben :)
 
Sv: Bayard

Vid en närmare koll så har Bayard bara åtta renrasiga reggade avkommor. De flesta avkommor är alltså partbred.
 
Sv: Bayard

Det finns en hingst efter Bayard som skall vara under registrering, han är u. Norpan.
Tyvärr har Norpan i huvudsak Polska blodslinjer och jag ser inte att det skulle vara intressant ur avelsperspektiv med den hingsten.
Bayard själv är 100 % Crabbet/ Old English och det är tragiskt att det inte finns några avkommor i aveln efter honom med dessa blodslinjer.
Ingela
 
Sv: Bayard

Men rekommendera ägaren att tappa honom och frys, om han är så fräsch att han kan.
 
Sv: Bayard

Jag talade med Bayard's ägare för mindre än två månader sedan och då var han pigg och glad och reds fortfarande.
Ingela
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 012
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 238
Senast: Hedinn
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp