Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt ta en löptur idag. Men eftersom det blir två bodybalancepass de kommande dagarna så skippade jag det. Känns dumt att köra på för hårt direkt.
Har ätit middag och fixat matlåda för imorgon. Måste dock se till att få i mig nåt mer mellan skola och träning imorgon, nån som kan tipsa om nåt som går att köpa färdigt i en vanlig matbutik?
 
Hade tänkt ta en löptur idag. Men eftersom det blir två bodybalancepass de kommande dagarna så skippade jag det. Känns dumt att köra på för hårt direkt.
Har ätit middag och fixat matlåda för imorgon. Måste dock se till att få i mig nåt mer mellan skola och träning imorgon, nån som kan tipsa om nåt som går att köpa färdigt i en vanlig matbutik?
Drickyoghurt? Eller min och syrrans bästa "åka bil med släp"mat - tunnbröd och valfri mjukost på tub. Tryck ut, rulla, ät! :D
 
Gympass i morse innan jobbet, men jag hade så mycket träningsvärk att benen vek sig under mig på väg dit. Inte ett dugg skönt! Blev ett pass med fokus armar och axlar i alla fall, även om jag hade löjligt mycket träningsvärk där också... Säga vad man säga vill om min PT, men bra på att ge mig träningsvärk så att jag vill gråta är han i alla fall!

Ikväll är jag extremt obeachig då jag valvakar (det röstas om Skottlands självständighet idag) med ett gäng kompisar. Öl, skotska bakverk, whisky och mera öl. Tror jag skippar haggis-pizzan dock...:yuck: Håll tummarna för ett bra valresultat!
 
Sådär ja. Nu har jag, utöver de bodybalancepass jag ska köra idag och imorgon, bokat in mig på ett 25 minuter corepass innan lördagens bb. Lika bra att köra på när man ändå är där! Kommer säkert ångra mig när jag är på plats, men då finns ingen återvändo ;)
 
Sådär ja. Nu har jag, utöver de bodybalancepass jag ska köra idag och imorgon, bokat in mig på ett 25 minuter corepass innan lördagens bb. Lika bra att köra på när man ändå är där! Kommer säkert ångra mig när jag är på plats, men då finns ingen återvändo ;)

Duktig! :)

Själv ska jag iväg och rida nu. Fint!
 
Gympass i morse innan jobbet, men jag hade så mycket träningsvärk att benen vek sig under mig på väg dit. Inte ett dugg skönt! Blev ett pass med fokus armar och axlar i alla fall, även om jag hade löjligt mycket träningsvärk där också... Säga vad man säga vill om min PT, men bra på att ge mig träningsvärk så att jag vill gråta är han i alla fall!

Ikväll är jag extremt obeachig då jag valvakar (det röstas om Skottlands självständighet idag) med ett gäng kompisar. Öl, skotska bakverk, whisky och mera öl. Tror jag skippar haggis-pizzan dock...:yuck: Håll tummarna för ett bra valresultat!

Är du nöjd med resultatet? :)
 
Åh sked måste packas!

@Ninnurur Drickyoghurt ger mig ingen mättnadskänsla :( Försöker undvika vitt bröd

Nötter och frukt!

@yew98fq: Hur lång är den olympiska distansen? Klart du vunnit en startplats;) Kul med Vätternrundan med, min syster cyklade förra året och tyckte det var jättekul, så hon ska också cykla 2015:)

@zassoo: håller tummarna för att du blir av med febern snart och kan springa Lidingö!

---------------------------------------------

Här är en till som är sjuk! Seg förkylning som hittills har gett mig lite feber (dag 1), ont i halsen (dag 2) samt allmän trötthet och huvudvärk. Så tråkigt! Jobbat ändå, för har ju inte varit jättesjuk direkt men somnade i soffan efter jobbet i typ en timme och vart helt seg hela kvällen. Lägg till mens också och en mage som ballade ur igår så blir det ju en helt fantastisk torsdag;) Ledig idag och jobbar sen helgen.. Oh well, hade iaf inget speciellt planerat just nu så kan väl lägga några dagar på sjukdom, håller tummarna för att slippa hostan som alltid brukar komma som ett brev på posten...:cautious:

Har iaf kört lite lugn och fin yoga dessa dagar, och var ute på en halvtimmes promenad innan frukost i morse. Funderar på att prova adrienes pass "yoga for when your sick". Ser mysigt ut med kuddar och grejer:D
 
Jag ska fundera över mål...

Just nu befarar jag att jag är på väg att bli sjuk, så det blir cykel istället för gym idag. Har dock både träningsvärk och är öm (efter krocken) sen onsdagens pass så.
Min träning kommer nog bli lite lättare framöver- om ett par veckor öppnat sats mitt emot jobbet :D
 
@Mineur Du är så himla duktig som håller igång! Och vad skönt att ha hittat en bra PT:)

@cili Åh, jag saknar bodybalance, det är ju helt fantastiskt. Kollade på om jag skulle bli medlem i Actic just för att kunna gå på bb igen, men det var asdyrt då man måste välja gym + gruppträning + bad. Jag vill ju bara ha gruppträningen!:arghh:
 
@villagegirl
Det närmaste målet är Lidingökoppet! Inget riktigt tidsmål, jag ska ta mig runt bara.
Efter det är nästa mål en bättre tid än 7.09 på Sportkullan Adventure Race i juli. Det borde innebära att jag får skärpa mig i mtb-orientering (min avståndsbedömning är åt helvete när jag cyklar) och skaffa några armmuskler för paddlingen.
Ser ut som att jag behöver några delmål! Har ni andra några kul lopp på lut? Jag vill springa ett millopp på isvägar!
 
@zassoo Jag tycker du verkar ha hittat en fin balans! Man ska ju hinna med annat än att bara träna:up:

Målet är att hitta den balansen :p Just nu känner jag mig som att jag inte har tränat på tre evigheter. Minst :cautious:

Men ja, det finns annat i livet än träning (:eek:). Jag får träna för att må bra helt enkelt och då får resultaten stå tillbaka lite. :)
 
Är du nöjd med resultatet? :)
Ja, verkligen! Jag är fräck nog och kopierar in vad jag skrev om saken i en annan tråd, orkar inte formulera mig på nytt... :p För Skottlands egen skull så tror jag att det blir bäst såhär. Det kändes som att folk blandade ihop sin patriotism och nationalism lite för mycket, och även som att många ville rösta ja mest för att de var missnöjda med läget överlag och ville ha förändring nu. Att förändringar sedan kan ske vid parlamentsvalet nästa år verkar de inte riktigt ta in, utan det kändes som att många röstade mot tories - inte för independence. Många resonemang jag hörde kändes väldigt kortsiktiga och nästan lite naiva ibland, och jag tror inte att alla på ja-sidan hade tänkt det där steget längre. Högst procent ja-sägare hade Glasgow där jag bor (54%), och här är det väldigt mycket lågutbildade människor vilket leder till arbetslöshet vilket leder till fattigdom vilket leder till missnöje. Jag fick en känsla av att folket här svalde Salmonds argument lite för fort och nästan såg självständigheten som de snabba lösningen på världens alla problem, ungefär. Jag är dock varken politiskt kunnig eller superinvolverad, men det här är känslan jag fått över de senaste åren och därför är jag glad att det blev som det blev. Förändringar krävs absolut, men för allas bästa tror jag att de bör komma från Westminster via Holyrood istället för att man ska vända upp och ner på allt och börja om från början med en ny stat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp