Bukefalos 28 år!

Bebis vägrar sova på rygg

Sonen är sex veckor idag och kan bara sova längre stunder om han får sova på mage. På rygg så sover han ungefär en timme som mest sen vaknar han och är orolig, har han sovit själv så måste vi oftast gå omkring för att han ska somna om. Ibland kan han sova längre om han ligger på sida men ofta så blir han bara arg av att ligga så. Jag är smärtsamt medveten om att spädbarn SKA sova på rygg i egen säng för att minska risken för plötslig spädbarnsdöd så att låta honom sova på mage känns väldigt jobbigt om jag inte är vaken och övervakar. Men det börjar bli ohållbart för mig att sova så korta stunder, speciellt på vardagarna då pappan behöver sova för att orka jobba. Pappan har inte samma betänkligheter utan kan låta lille R sova på mage i spjälsängen och själv sova samtidigt, så vi tänker/känner väldigt olika om detta.

Någon som har/haft samma problem? Hur har ni hanterat det?

(hoppas att inlägget inte är krångligt skrivet, är ganska trött så lite svårt att få med allt och formulera det vettigt)

Jag hade samma problem med min dotter vid ungefär samma ålder. Börjar ha henne liggandes på mage på dagen så jag kunde övervaka. Fortsatte kämpa på natten för att ha henne på rygg/sidan men tillslut så orkade jag inte för jag fick ingen sömn. Så sen ca 2 månaders ålder sover hon helg på mage, till BVC förfärande, men det var det som funkade bäst för oss. Nu är hon snart 1år och kan ligga både på mage och rygg när hon sover.
Visst det var superläskigt men jag kände att det var det bästa för oss båda två.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
3 814
Senast: Imogen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 793
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 322
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Ja nu är sonen 10 mån så rörlig att det börjar bli riskabelt för honom att sova i föräldrasängen. Flera gånger har jag vaknat av att han...
2
Svar
25
· Visningar
2 833
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp