Begagnatmarknaden?

kvandi

Trådstartare
Hur är begagnatmarknaden på westernutrustning? Är det bra tryck eller tar det en evighet att få sålt t ex. en sadel?

Är i valet o kvalet om jag skall köpa en (specifik) begagnad westernsadel även om jag inte satsar på western (än...) Tänkte om det är hyfsat lätt att sälja i min tur, om det visar sig inte bli helt bra på just min häst?
 
Skulle säga att det beror väldigt på vilken sadel och vilket pris. Även storlek/modell och om du är villig att skicka sadeln. Kan ta allt från någon vecka upp till något år.
 
Är du på gång att köpa en skulle jag komma överens med säljaren om att ta det med tex blocketpaketet eller liknande. Då får du ju prova innan du bestämmer dig och bara skicka tillbaks om den inte passar. Slipper man ligga ute med massa pengar och ha ett stall fullt med Sadlar man inte kan använda
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 663
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Juridik & Ekonomi Hur gör ni? Jag har hittills använt mig av Skicka lätt. Nu vill jag sälja lite enstaka fina barnplagg för kanske 30 kronor styck och...
Svar
9
· Visningar
591
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp