Bukefalos 28 år!

Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag tycker att annonssidan som var innan den flyttades till annonsdirekt, var riktigt bra. Någon mer som minns den?
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag tycker att annonssidan som var innan den flyttades till annonsdirekt, var riktigt bra. Någon mer som minns den?

Det har jag också vaga minnen av, har för mig att jag också tyckte det var jättebra! :bump:

Tycker att detta nya systemet blir bättre efterhand. Skulle kanske önska lite annan design i själva annonserna (när man klickar på dem), gillar så som det ser ut på Equippa och även hastannonser.se

Känns som de väsentliga indelningarna är med, hade kanske haft några fler prisnivåer under hästar säljes.

Däremot drabbas jag i bland av "servern kan inte hittas" när jag klickar på någon annons. Uppdaterar en gång och så fungerar det. Någon annan som får samma sak?
Händer alltså inte hela tiden, men har fått upp det ett antal ggr. (har inga problem med forumen i övrigt)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Om du söker exempelvis westernsadel, kan du välja inriktning Western och söka från Annonshuvudsidan. Då hittar du en del annat intressant också.

Om du vill slippa en del annat westernrelaterat, välj Avancerad sökning. Välj sedan att söka under kategorin Övriga sadlar och välj att klicka i Western på inriktning. Självklart kan du även välja att söka enbart på ett eller ett par, tre närliggande län om du vill.

Sökfunktionen anser jag vara riktigt bra. Antingen snabbt och enkelt på annonshuvudsidan eller avancerat och precist på följande:
http://www.bukefalos.com/r/search.php
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

KL

Jag gillar det nya annonssytemet, skulle bara vilja ha:
1. När jag söker häst, vill jag själv välja ålder, speciellt en egen unghäst ålder som är från föl till 3-4 år.

2. likandant med priset, att man kan välja noll till 30` eller vad det nu kan tänkas.

Jag vet inte om det går att lösa, men det är gött att du har tag i det gunnar!
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

När det gäller ålder så är det bara att klicka i både -2år samt 3-4år så får du med alla -4år.

När det gäller prisnivåer kan man även där välja mer än en.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Enklast är att du skapar ett helt nytt användarnamn här i så fall, som du bara använder när du annonserar.

Ok, och det är bara du o dina moderatorer som vet vem jag är? Menar att jag måste ju skriva mitt namn när jag skapar ny användare.. Sätter jag ut en annons så lämnar jag ju självklart ut mitt namn o en vetgirig buke kan ju annars söka via namnet.. eller? Vill bara förstå hur det funkar.. är inte "kritisk" ;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Om du inte vill bli ihopkopplad som annonsör med vad du skrivit på forumet är det enklast att skapa ett helt nytt användarnamn-användarkonto-nick. När du skapar detta nya användarnamn kan du välja att kalla det vad du vill.

Jag hoppas jag förstod din fråga och har lyckats svara på den :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

När det gäller ålder så är det bara att klicka i både -2år samt 3-4år så får du med alla -4år.

När det gäller prisnivåer kan man även där välja mer än en.

Jag tror inte att alla förstår att det går att markera flera alternativ i listorna. Du kanske kan lägga till en hjälptext i stil med "Tryck ner Ctrl (äpple-symbolen på Mac) samtidigt som du klickar för att markera flera".
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jo tanken är att det skall bli lite hjälp-texter runt bland annat sådan funktioner och annat som kan vara bra att veta ;) Jag har dock inte hunnit med ännu.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jättebra att få fram en förhandsvisning på texten i annonsen genom att bara hålla muspekaren över annonsrubriken!!! :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Ok, tack fö hjälpen:) Lycka till!:banana:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Hej igen..

E "blond" fråga :angel: Hur väljer man ur menyraden till höger? Ex om jag vill välj ett län? Det finns ingen "sök-knapp" utan man får gå vidare till avancerad sökning..
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

E "blond" fråga :angel: Hur väljer man ur menyraden till höger? Ex om jag vill välj ett län? Det finns ingen "sök-knapp" utan man får gå vidare till avancerad sökning..

Det gör det väl?

16913791.jpg


Alltså, markera först länet, klicka sedan på sök-knappen ovanför.:idea:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

-KL-

Okey, nu ska jag vara konkret för annons sidan suger fett....

Om jag vill söka medryttarhäst vill jag som förut kunna söka fram i Län, Medryttarhäst finnes och sen även kunna Söka spec kriterier som i mitt fall Upplands Väsby.

I nu läget kan jag söka på Medryttar-sköthäst o så kommer jag till en über klöddig sida som jag varken kan sortera på medryttare finnes/sökes eller län... Vilket gör att sidan är o-sökbar.


Sidan måste bli andvändarvänlig ;)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Men om du går in på avancerad sökning så kan du ju söka ut enbart de länen som du är intresserad av och söka fram medryttar-annonser där.

Men det är en solklar brist att man inte på ett enkelt sätt kan skilja på "medryttare finnes"/"medryttarhäst sökes" och "medryttarhäst finnes"/"medryttare sökes". Det är ju rätt olika saker, och det kan bli rätt rörigt om det blir många annonsörer.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Tack för detta nya annonssystem, hoppas det är kvar för att stanna! Mycket bättre än det som Equippa ändrade till. Jag har nu lagt in 3 anonser med bilder, men det är bara på en annons som bilden syns innan man "klickar in" på annonsen. Har försökat att ändra men får inte rätt på det. Vad är fel? (mer än min vanliga förvirring :D )

/Pooh
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Hej,

Kom på en sak som jag gillar: trevligt att se hur många som tittat på annonsen - men saknar en Rubrik: Häst sökes/önskas köpa
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

När man vill ställa in sökkriterierna i högerspalten, måste man (i alla fall i min webläsare) gå upp och klicka på "ok"-knappen uppe vid textrutan. Kanske skulle knappen finnas längst ner, eller efter varje alernativruta, för om man inte använt textrutan, och bläddrat ner för att välja kriterier, blir man lite konfunderad över var knappen är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 624
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 811
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp