Bukefalos 28 år!

belastning vid ridning i form

Tuvisen

Trådstartare
Belastas benen oilka på hästen om den går "vanligt" eller om den går i form ? Vet ju att den flyttar vikten bak när den går i bra form.

Jag undra för att jag hållerpå att sätta igång min häst efter kot och knälledsinflamation fram och knäledsinflamation bak. Undrar när man kan börja jobba han i form med tanke på belastningen på benet.

Någon som vet ? Hur har ni gjort när ni satt igång era hästar ??
 
Sv: belastning vid ridning i form

När jag har ridit igång båda mina hästar efter skador så har jag blivit tillsagd att rida hästarna i rätt form.
 
Sv: belastning vid ridning i form

Det är ju bäst för hästen att bära mest vikt på bakbenen, så då ska de gå i form och framförallt i bra balans. Jag har ridit min i form när jag ridit igång efter skada.
 
Sv: belastning vid ridning i form

svarar båda: okej, ja vi hade tänkt att börja med det, han har gått 2 veckor bara framåt i skogen nu, och han behöver börja bygga upp lite muskler.
 

Liknande trådar

Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 292
Senast: Bri
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp