benlindor??

F

fjordlovers

har en 22årig valack som mst står still när han är ute i hagen,blir ju väldigt stel nu när det är kallt.hur skulle ni göra,bara linda benen när han motioneras eller låta honom va lindad i hagen också??+tacksam för tips. :confused:
 
Helloj!!
jag har samma problem med "min" häst, han får stå lindad i boxen och ute i hagen. :)
 
han behöver nog inte ha benlindor på sig ute om han inte slår sig på senorna!
lägg på han ett tjockt täcke och ge han hö i stället :bump:
 
Min 23 åring är lindad på frambenen dygnet runt (förutom när han rids) så här års. Dock svullnar han inte i benen utan lindor, det är mest för att ge stöd och skydd att han har lindor i hagen.
Det skadar defintivit inte att linda! Se bara till att linda ordentligt, så dom inte kan gå upp (ev. tejpa dom)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 396
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 637
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp