benskydd som andas (el. inte)

T

Tilly

Dags att köpa nya benskydd till hästen. Tycker dessa från börjes är snygga men blir det inte väldigt varmt för hästen?
 
Luddet gör ju att luften kan cirkulera mellan skydd och ben så det är nog ingen fara.

Dom är snygga! :love:
 
Om det är äkta ull så andas ullen och transporterar bort svett av sig själv... men om det är syntetsull så kan den inte andas.. jämför med en tröja i polyester och en i bomull... likadant... Samma effekt har ullen på vinter alltså då behåller den värmen som bildas och transporterar bort fukt...

Colombia Girl :bump:
 
Jag kör med senskydd med ludd i, och hästen blir faktiskt lite svettig under skydden. Men jag tycker ändå att dom är de bästa (smuts, grus och sand ramlar in in lika lätt under skydden). Annars så finns det ju "enklare" skydd med lufthål (bla på h**ks).
 

Liknande trådar

Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
830
Senast: WBanna
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av stigbygeln Venice Evo Tech? Har fått önskan av dotters hopptränare att köpa nya stigbyglar till henne. I...
2
Svar
23
· Visningar
1 348
Senast: Nevermind
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 301
Senast: Badger
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp