Bukefalos 28 år!

Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presenterade!)

Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Och här kommer våra ston. Vi har fyra dräktiga i år men framöver blir det nog max tre stycken...


Boette f.1996 e. Bolero-Pajazzo-Vilmorence xx, Diplomsto
Visad som treåring med 52 poäng i gångarter (1097899) och 48 i hoppning. Har endast verkat i avel själv men har flera framgångsrika syskon i hopp, dressyr och körning
Har i år fått sitt femte föl och det första hos oss.
Tre avkommor är visade som treåringar varav två fått gångartsdiplom. Vi köpte henne medföl vid sidan, sto f.05, Meja e.Métall som skall visas i vår.
Första fölet hos oss är en hingst Luxus e. Florencio I som vann det regionala fölchampionatet och sedan också segrade i gångarter vid Riksföl i Tingsryd och även utsågs till BIS med 93%.
Boette är återigen dräktig med Florencio I.


Miramis f.1998 e. Master-Napoleon-Kew Gardens xx Diplomsto
Tävlad tom semifinal i Breeders och har därefter verkat i aveln.
Mycket meriterat möderne med elitston i tre generationer. Miramis är helsyster med godkänd hingst.
Hittills två avkommor - varav en hos oss
Stoföl e. Briar -05, klass I som föl med 47 poäng
Stoföl e. Don Primero -07, klass I som föl med 49 poäng (888898)
Nu dräktig med Figaro R

Angelique f.1996 e. Guinness-Arram-Bordeaux, klass I-sto
Skada som ung och har därefter verkat i aveln. Mor helsyster med godkänd hingst och mormor har fått Tatis Anderssons pris. Mycket meriterad mödernelinje framför allt i hoppning.
Angelique har fått fyra avkommor - alla födda hos oss -alla visade har bedömts klass I som föl (årets föl är inte visad pga sjukdom)
-03 sto e. Akribori, 48 p som föl, klass I både gång och hopp som treåring
-05 sto e. Métall 45 p som föl
-06 hingst e. Rubin Royal 47 poäng som föl
-07 hingst e. Highlander - ej visad men ser mycket bra ut både i typ och gångarter.
I år dräktig med Aerline H. Lite av ett experiment att tänka hopp på henne. Aerline vald med tanke på hans goda gångarter och att mödernet fungerat mycket väl med Cortez.
Angelique betäcks antagligen inte 2008 utan får vila lite från aveln för att ge oss utrymme att utvärdera hennes avelsinsatser.


Chimay f.2003 e. Akribori-Guinness-Arram klass I gång och hopp på treårstest.
Dotter till Angelique.
Fölade 2007 en hingst e.Loredes som dock föddes infekterad och dog mindre än ett dygn gammal.
Nu dräktig med Blue Hors Rush Hour. Hingstvalet grundar sig på att vi är mycket nöjda med moderns -06 hingst e. Rubin Royal och vi hoppas att det blodet skall fungera bra även på dottern.
Chimay skall efter att ha fölat 2008 återgå till ridning och träning.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Eller två, Winnie och Black är systrar. ;)

Får visst aldrig ordning på det här..... är det inte hingstarna så är det stona:angel:
Hoppas fölen blir bättre;)
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Jag föder upp halvblod med primär inriktning mot hoppning och shetlandsponnyer med inriktning mot både utställningar och användbarhet, ffa ponnytrav. Sen blir det ibland en liten utsvävning, just nu går ett ridponny-/WPB-föl härute :love: och nästa år kanske det blir en ren gångartshingst till ett av stona.

Madame Mim är min första egna uppfödning, hbl 14 år e. Magini - Swift, känd här som "krångeldamen". Har alltså varit svår att få dräktig, men hittills enda avkomman har visat att det är värt besväret... Mimmi själv är en s.k multitalang, har både bra gångarter och hoppning.
Jag jobbar vidare på att få henne dräktig nästa år, ska luska spermakvalitéer över vintern....:smirk:

Loving Madonna** är ett fbl-sto 16 år e. Ditton Wood - Glacial inköpt till avel pga sin stam, modell och gångarter. Har hittills lämnat en trevlig "buskunge" och ett WPB-föl med alldeles fantastiska gångarter.

Nämnda "buskunge", som alltså är resultatet av parning av Donna ovan och Mimmis halvbror "guldklimpen", e Everest. Hon ska först få bekänna färg och visa vad hon har för egenskaper - har fått växa upp tämligen bekymmerslöst :angel: - och visar hon sig vara så bra som jag hoppas så kommer även hon testas i avelsboxen innan hon ska inleda en tävlingskarriär, här eller hos någon annan.

Hippotekets Cassis, shettis 8 år e. Smevallens Royal - Freddie. Är den enda avkomman jag har kvar från sin A-premierade mamma, som jag tyvärr förlorade förra vintern. Guldbelönad på utställning (5x8), tävlad i trav (placerad samtliga starter, men ingen stjärna) och har gått en vinter på ridskola. Och framförallt gudomligt snäll och trygg! :love: Dräktig med Linnestofta Meat Loaf

Hippotekets Esska, shettis 5 år e. Sir Douglas - Brunte. Även detta är enda avkomman kvar från sin bortgångna mamma (dog för övrigt när Esska var 6 veckor :cry: ) och ur en stark mödernelinje (mamma och mormor diplomston, mormorsmor Elitprem). Esska missade diplomet med en poäng, men är flerfaldigt guldbelönad på utställning med 40-41 p, jagar nu SUCH. Tävlad i ponnytrav med goda resultat. Även hon jättesnäll, men en mer alert ponny än Cassis. Lämnat en avkomma (-06) som ser mkt lovande ut. Har sen varit utlånad för trav, vet inte än om de vill tävla henne nästa säsong också eller om hon ska betäckas i stället.

På tillväxt finns Esskas ettåriga dotter e. Zeb, Hippotekets Hia-Hia och detta årets moderlösa föl Hippotekets Isessa e. Marculix - Titol, vars möderne är alldeles fantastiskt bra på alla håll (mamma Venessa är mångfaldigt guldbelönad med 40-43 p, har aldrig fått sämre än 40! och var vid sin bortgång i juni klar för A-prem men ej visad för det, kommer med största sannolikhet kunna höjas till Elit postumt i framtiden (av 4 ovisade avkommor 0-4 år borde minst en vara av kl 1-kvalité och då är saken klar...), mf Titol är A-prem, mm Almnäs Verry är elitprem, mff, mfm, mmf, mmm är samtliga elitpremierade och har var för sig satt stor prägel på den svenska shetlandsaveln.)
 
Senast ändrad:
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Glömde att skriva att jag gallrat ut 3 ston ur aveln. Nr 1 kliade sig och nr 2 konstaterades spatt på, nr 3 hade en svår fölning och var ingen god mamma.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Jag hänger på....

Sto 1 som är min är e:Cortez- Judex**har föl vid sidan e:Maloubet de Pleville och är dräktig i år med Empire VDL.
Jag köpte henne triangelmärkt (skadad på tävling) ej ärftligt.
Hon har en avkomma född-04 som ser mycket lovande ut.

Sto 2 (lånar) är e:Corland-Nimmerdor har föl vid sidan e:Maloubet de Pleville och är även hon dräktig med Empire VDL.
Även detta sto har en avkomma född-04 som är lovande.

sto 3(lånar)är e:Turban Rose-Maraton är dräktig med Fetcher.
Här är "lite för mycket negativt hos stoet " liten, är lågställd ganska dåliga hovar. Stort +är hennes ridbarhet. Ska ändå bli spännande med Fetcher och hans stamm med 3led Utrillo.
Kan bli en tax med nosen nergrävd i marken......
Förhoppningen är att det blir en Fetcher 2.....hi hi hi...
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Kul med en tråd med alla fina avelsston!

Mitt sto har stammen: Gauguin de Lully-Presto XX-Celsius. Hon är AB-premierad, diplomsto (42 p). Sparsamt tävlat t o m msv dressyr.
Hennes mamma och mormor är ELIT-premierade och hon har tre syskon som går/gått svår klass inom olika discipliner.

Hennes första avkomma (ej min uppfödning) är inte tävlad så mycket p g a att ägaren fått barn, men "barnbarnet" vann Mälardalens 3-årschampionat i gångarter för några år sedan.


I min ägo har hon fått ett sto, nu ca 1,5 år gammal, e. Nobel. En ädel och vacker tjej.

I år är mitt sto dräktig med Don Primero.

Jag köpte henne för att jag ville ha ett sto med bra förutsättningar om jag skulle börja med avel.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Har två stycken ston som är dräktiga i år.
Pamona KWPN sto e. Colino (Capitol - Calypso) - Pion - Rigoletto.
Köpte henne för ett år sen som tävlingshäst, tävlade henne några månader upp tom 120 med plac i nästan alla starter. Sen opererade jag en trasig axel, och strax innan hon skulle sättas igång igen lyckades hon skada sig i hagen (gaffelbandet). Så jag ville ge henne ordentligt med tid att läka den och passade därför på att betäcka henne. Det är en riktig kvalitetshäst, hoppar fantastiskt och rör sig väldigt bra. Hon har haft två föl i Holland -04 e. Indorado och -05 e. Ultimo. Har tyvärr inte sett dom. Är i år dräktig med Jaguar Mail. Ska sedan fortsätta tävlas.

Style SWB sto e. Stanford - Marocco - Corso. Köptes 2003 som "handikapphäst" ;) men var lite för vild för lillasyrran, så jag tog över henne och tävlade tom 130 hoppning med massor av vinster och plac. Betäcktes för första gången 2006, då jag bara kunde ha med en häst på jobbet och var tvungen att ta dit en annan häst som skulle säljas. Fick i år ett jätte fint hingstföl e. Cardento. Reds inte så mycket under dräktigheten så därför bestämde jag mig för att betäcka henne i år igen och hålla igång henne, för att nästa år låta henne gå tillbaka till tävlingsverksamheten. Är dräktig med Carland.

Letar just nu med ljus och lykta efter ett trevligt avelssto med meriter och bra stam att betäcka nästa år.

Har även ett RP sto som är 155 hög e. Warleigh Nightjar (engelsk ridponny) u. Klarinette II (F.1) ue. Urbino - Furidant. Bara gjort några starter med plac tom 110. Ska kanske så småningom in i avelsstallet..
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Vilka ston alla har! Vet inte om jag vågar skriva vad jag har.....

Har ett omeriterat fullblod (sprungit in 2,500:- på galoppbanan och hoppat 70cm clearround....):angel:
Hon är e. Inheritance - Tumble Wind. Född -00
Har samma morfar som godkända hingsten Esteban, men det är väl också det enda...
Fick sitt första föl e. Cornetto -04, jag köpte henne dräktig med For Feeling 05. Båda dessa avkommorna verkar lovande men är tyvärr inte visade någon gång. Båda löshoppar riktigt bra.
Jag betäckte henne inte 05-06 för att rida henne istället. Detta för att se hur avkommorna utvecklade sig och även för att se hur stoet fungerade i ridning och framför allt hur hon hoppade. Jag skulle vilja att hon tävlades för att få lite meriter men då jag inte själv har den möjligheten så betäckte jag henne nu i våras igen med Ludwigs Champion.

Tanken är att hon ska stanna i avelsboxen nu men självklart beror det på hur avkommorna blir.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Glömde att skriva att jag gallrat ut 3 ston ur aveln. Nr 1 kliade sig och nr 2 konstaterades spatt på, nr 3 hade en svår fölning och var ingen god mamma.

Ja jag glömde också att skriva det!

Jag har valt bort ett på alla sätt och vis underbart sto men som av två röntgade avkommor hade två med lösa benbitar.... :crazy: Det känns inte helt bra, och jag vet inte hur resten av hennes avkommor ser ut på röntgen men 2 av 2 räcker för mig....
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Jag har 3 ston i avel och är fälttävlans inriktad, håller mig dock enbart till fullblods ston :)

Sto nr 1;
hon är 5 år, 163cm hög, lite typisk fullblods modell med mkt bakdel och aningens lågställd, I övrigt är hon korrekt och har ett väldigt bra psyke, tillräckligt med nerv för att funka som sporthäst utan att vara knäpp. Har inte gjort så mycket ännu, startat ett par ggr på galoppen men klarade inte riktigt av det, detta stoet finns så gott som bara superlativ att säga om, hon har hög ridbarhet, arbetsvilja och ett fanstiskt påskjut. Dessutom är hon framåt och modig, har alla kvalitéer som man vill ha i en Ft-häst. Hon är i år betäckt med Alligator Fontaine och skall inte betäckas om nästa år utan lånas ut till en FT-ryttare för en tävlings karriär under tiden ska vi se va det blir av avkomman och om hon är värd att återgå till aveln efter tävlingskarriären. Stammen är: Funambule- Valiyar - High Top, hon har rätt intressant stam, High top är ju även morfar till inte helt obekante Lauries Crusador :d

Sto nr 2;
Inköptes lite på impuls, hon såg så eländig ut så jag var tvungen att ta mig an henne, nu är hon min kelgris och jag kommer nog inte lämna henne ifrån mig frivilligt. Hon har en snygg modell, riktigt bra psyke och en riktigt trevlig och intressant stam, både för FT och galopp (mor, syskon och syskonbarn som sprungit in mkt pengar.) Tyvärr är hon lite sne ett framben (kort böjsena) så några meriter blir det nog aldrig, hon rör sig inte så fantastiskt heller men helt ok, framför allt galoppen, hoppar gör hon däremot riktigt bra med god teknik. Hon är e: Duty Time - Trainers Seat och är dräktig med Eighty Eight Keys i år, blev lite skrik o panik när hon slutade brunsta i somras och behövde lite manlig stimulans men jag är ändå rätt nöjd med valet. Nästa år ska hon betäckas med Funambule för en chansning på en riktig galoppbebis.

Sto nr 3;
Råkade bara köpa henne :d , hon är ca 173cm rent fullblod, super frän och riktigt cool att rida, har fått ett stoföl e: Looping i år och eftersom hon blev så bra så därför är damen ombetäckt med samma hingst. Hon är helt korrekt, rör sig riktigt bra, hoppar kanon upp till 1,10-1,20 (har inte provat högre) går fram och klipper allt i terrängen. Är e: Eighty Eight Keys - Raise a Native.
Hon ska ev inte betäckas om nästa år utan bli min tävlingshäst några år och samla på sig lite meriter, men om hon betäcks så blir det nog Majim G.

Om nu allt går som planerat (vilket det ju visserligen aldirg gör) så ska jag köpa ett 3års sto (född 2005 alltså) och betäcka till våren -08, men det är ju under förutsättning att jag inte väljer att betäcka om sto nr 1 och 3 :D
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

.....fel...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Bedriver egentligen ingen större avel, första och senaste gången vi (eller min mamma, jag var bara 6 år då :angel: ) tog ett föl var för 8-9 år sedan, och den uppfödningen är ett av stona vi ska betäcka i år.
Föder upp med inriktning allround/fälttävlan
I år har vi betäckt 2 ston:

Molinna

f. 1999 e. Bernstein-Zinsky xx
gått 1.20 hoppning
CNC* fälttävlan
Har ej tidigare haft föl.
Betäckt med Jaguar Mail

Molinnastamkopiera.jpg

Hoppbild
Trav
Galopp
Video

Irish Flame xx

Fullblodssto imp Irland
e. Bigstone - Be My Chief
Inga egna meriter
Fått 3 föl, 2 st e. Robin Z varav en är riktigt bra
Betäckt i år med Hip Hop

PICT1863.jpg

Dräktig
Avkommor:
Sto f. 2003 e. Robin Z
Sto f. 2004 e. Robin Z
Hingst f. 2005 e. Cardento
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Jag halkade in på avel av en slump då min tävlingshäst blev allvarligt sjuk (fick tyvärr avlivas) och det stod ett så trevligt sto i stallet med en generös och snäll ägare!:love:
Lånemagen är e. Master-Herkules-Toreador och uppfyller mina krav på både exteriör, gång och arbetsvilja.
Hon har aldrig haft föl tidigare så jag har ingen aning om vad hon lämnar men jag skulle vara helt nöjd med en avkomma liknande henne och De Noir som pappa bör knappast göra fölungen sämre. Hon verkar dock väldigt fertil eftersom hon tog sig på första semineringen.

Jag hade inte varit intresserad av att avla på ett "sämre" sto än henne, då hade jag hellre köpt ett "färdigt" föl ur ett välmeriterat möderne. Det är dock en skön känsla att själv få välja hingst som man tycker passar stoet, att få vara med om början av fölets liv och att man verkligen känner till stoets temprament.

Däremot blir man väldigt sårbar när man avlar åt sig själv, man har längtat så länge och skulle bli fruktansvärt ledsen och besviken över ett kastat foster.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Skrev i fel tråd.:o Sorry
 
Senast ändrad:
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Vad har Du för ston i avel? Presentera!
Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen?
Hur har de förärvt sig?
Gallrar du bort ston som inte uppfyller dina krav?
Berätta! Utan att göra smygreklam....

Jag valde att starta denna nya tråd i stället för att fortsätta på den lååånga gamla tråden. Det är meningen att alla ska skriva in en ny presentation här i stället! :D

De ston jag haft i avel (har inga hästar f.n.) är:

Lucette (31) 23188
158 cm, född 1979 (död 1999), Prem B 1996
E Alpen Fürst - Idealist - Fokker
Tävlad lätt hoppning, dressyr och fälttävlan.
Avlade på henne mest för att samtliga mina tränare absolut tyckte att hon skulle passa i avelsboxen, och jag själv hade en period då jag tyckte att jag var alldeles för lång för att rida henne.

Föl 1, f 1996 e Garibaldi (Bon Appetit (31) 26483, 155cm), visades aldrig på fölbedömning då hon var väldigt liten som föl (inte mkt större än en whippet:crazy:) men jättefin (även enligt premieringsdomarna, som ju såg henne eftersom hennes mamma då visades). Jättetrevlig och med trevliga rörelser, tävlas lätt A dressyr. Fick en dotter (e Bourbon)-03 som visades med 44p

Föl nr 2, f 1998 e Cardento (Bon Bouquet (31) 26564, 154cm) visades med betygen 777877=43p. Trevlig, snygg och med väldigt bra rörelser och jättefin hoppteknik, tävlas 110-hopp med junior.

Contessa 26042
160cm, född 1989 (död 2003), Prem B
E Stanford - Brabant - Hurricane xx
Tävlad tom 120-hoppning samt western
Köptes dräktig som 4-åring, tänkt som hopphäst + att avla på (efter rekomendationer).
Föl nr 1, f 1993 e Swift (Bon Vivant, 171cm) tävlad msv hopp, lätt dressyr. Snygg modell men ordinära rörelser, trevlig i all hantering

Föl nr 2, f 2002 e Quite Easy (Bon Chance, 171 cm), klass 1 på fölvisning (877788=45p) och tävlas nu 120-hoppning med siktet högre. Jättesnygg och trevlig häst, har väldigt lätt för sig och stor kapacitet, trevlig på alla sätt.

Bon Bouquet (31) 26564
154cm, född 1998, Prem B 2003
E Cardento - Alpen Fürst - Idealist
Tävlas 110-hoppning
Betäck för att mogna i kroppen

Föl 1, f 2003 e Greve Molke (Bon Elise, 163cm men växer troligtvis ngt mer) visades med 44p (778868), samt gick kvaliten i år, sikte inställt på fälttävlansbreeders nästa år.

Aveln har varit mest "till husbehov", med sikte att få fram trevliga, hållbara avkommor som, förhoppningsvis, kan prestera i msv klass. Anser att aveln lyckats i det avseendet, då samtliga individer varit väldigt trevliga och positiva att arbeta med. Ofta har avkommorna blivit bättre än stoen själva, vilket jag ser som ett tecken på att vi lyckats med val av hingstar.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Avelsto, nja dräktig för första gången i år.

Mystik (46)
1998
Maistic-Uskudar Des Malais
120 hopp & LA dressyr

Endast skogsriden på senare år, då jag inte hinner hålla igång båda hästarna i vinter så betäckte jag henne med Tornesch 1042. Eftersom att hon är tänkt som avelssto i framtiden är det bra om hon får ett föl innan hon ska ut på tävlingsbanorna igen.
Snygg att se på, hoppar allt och högt, rör sig väl och är väl lite av en multitalang.
Dessutom tillhör hon ju den väldigt framgångsrika stofamiljen 46, så vi hoppas att det flyter vidare i generna !
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Mitt svårklass sto är dräktig för första gången.

Jatza född 1992 e: Jasper ue: Rockad betäckt med Hip Hop

Hon har väl inte den mest perfekta extriören, men hon har bevisat att hon kan prestera och därför tyckte vi att det skulle vara kul att nu sätta henne i avelsboxen. Hon har dubbeldiplom, placeringar i svår fälttävlan och har även gått MSV hopp och dressyr.

hstarna180kt015.jpg
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Jag har två ston i avel, varav en av dom väntar föl i år. Den andra kommer att betäckas till våren. Här följer en liten presentation om de båda..


Wilma f.1998 e.D-Day 935 u.Siluette (36) ue.Martini 744 - Svenskt halvblod.
Wilma har jag haft sedan hon bara var 5 år gammal. Jag har själv utbildat henne och tävlat henne tom LA/LA. Hon har alltid fått fina lovord ifrån domare och annat duktigt hästfolk! Hon hade kunnat komma riktigt långt med rätt ryttare. Nu är hon dock i avelsboxen för första gången och hon är betäckt med Cairo 869. Vi får nu se vad det kommer ut för något till våren! Blir det bra, betäcker vi igen, annars väntar vi lite och tar upp tävlandet igen istället.




Fata Morgana f.1993 e.Wän Sahib. Arabiskt fullblod.
Morgana är ett arabsto som jag än så länge bara har på foder. Hon kommer att betäckas till våren med CC Chagal. Hon tas i avelsboxen, då jag anser att hon verkligen har något att tillföra arabaveln och det är nämligen ridbarhet. Har tyvärr ingen bra bild på henne ännu, men det kommer.
 
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Vad har Du för ston i avel? Presentera!
Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen?
Hur har de förärvt sig?
Gallrar du bort ston som inte uppfyller dina krav?
Berätta! Utan att göra smygreklam....

Jag valde att starta denna nya tråd i stället för att fortsätta på den lååånga gamla tråden. Det är meningen att alla ska skriva in en ny presentation här i stället! :D

Jag har en ridponnykorsning som är arab/welsh och hon är 14 år och rödskimmel.
Hon är efter Aziz ox och undan Glittra och hennes farfar är Bakir ox.
Hon har haft ett föl hos förra ägarna förut runt 7 års ålder var hon då.
Då betäckte dom henne med en welshhingst och nu har jag betäckt med en arabhingst som jag har fått kritik för men han passar mitt sto perfekt.

Mitt stos meriter är hos förra ägarna:Hoppning division 2 laget,placerad och vunnit i L:d,L:c varje gång dom har tävlat och här hemma hos mej har det blivit en felfri runda.

Hon har väldigt raka och fina ben.Hon är helt frisk och är nu på dygn 150 ungefär ska kolla senare.Hon har ett perfekt lynne och är snäll i alla lägen.
Hon är pigg att hoppa och rida i skogen med så hon passar väldigt bra med sina meriter och hennes lynne.
Så jag vill ha ett föl efter henne till bruksanvändning och kanske nån lättare tävling.

Och om det blir en bra uppfödning tror jag det blir betäckning igen senare i livet:)

16143534.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Berätta om Era avelsston, alla raser! (Ny tråd! skriv in även tidigare presentera

Föder upp halvblod (svenska och Hannoveranare) med inriktning på hoppning. stona är utvalda för att de antingen har prestationer upp i svår klass el har ett prestations starkt och intressant möderne.
OK jag tar dem i bokstavs ordning :angel:

Carola e. Calypso II - Matrose
gått internationel svår hoppning, lämnat framgångsrika avelsston, hingstämnen mm, samma möderne som Cordalmé, Royal Z I & II mfl, helsyster till en Gk hingst svår hoppnin o ett par statsprem ston (det enda jag inte gillar är namnet... :o :rofl: )
sen jag köpte henne har hon fått följande
2006 sto e. Escudo I, res. champion vid fölshowen i Ty, uttagen till elitauktionen i Verden
2007 hingst e. Escudo I
dr med Hip Hop

C´est ma Cherie e. Contender - Larcos - Corrado I
Tävlat framgångsrikt till 1.50 innan skada satte stopp, mkt framgångsrikt möderne; mamman helsyster till La Corrada som Peter Whylde red i WC, mormor Corrada red Peter Charles; vann bl a Hickstead Derby 3 år på raken och EM gul i lag

2007 hingst e Cassini II såld till Luxemburg som hingstämne
dr Cassini II

Eve la Fleur e. Embassy I - Calypso II
dotter till Carola, bröt hovbenet som 3åring och kommer aldrig att kunna ridas men klarar sig bra i avelsboxen :)

2006 hingst e Stakkato såld till Rene Tebbel som hingstämne (visas nästa höst, SPÄNNANDE!! :banana:)
2007 sto e Stakkato stannar hos mig för att gå in i avel efter tävling
dr Stakkato

Killawarra (5) e. Voltaire - Ceylon - Pompe
tävlat upp i 1.45, mamma ELIT, fantastiskt temperament som hon också ger sina avkommor :love:
2003 hingst e Dirco Hästak (köptes vid sidan)
2004 sto e Quite Easy
2005 sto e Quite Easy
2006 hingst e Camaro M
2007 tog ej med Contendro :cry: så hon gick tom
dr med Hip Hop

Sienna Northern e. Silvio I - Glückspiltz - Graphit
sattes direkt i avel pga lindr skada som unghäst, starkt möderne, syster till två godkända hingstar i Hannoverförbundet

2007 hingst e Salito (fick tyvärr avlivas efter ett par v pga skada , hoppas det går bättre i år!!)
dr Perigeuex (Perpignon (Pilot) - Stakkato)

nästa säsong ska jag även utnyttja två betäckningsrätter jag har... :D
ett sto e. Lucky Light - Lemon - Utrillo - Gaspari
tidigare uppfödning, dubbeldiplom, final Breeders hoppning som 5 åring, Scandinavian Open som 6-åring

ett sto e Quite Easy - Voltaire - Ceylon som då blir 3 år
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 529
Senast: Petruska
·
Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 114
Senast: Anna-KarinO
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 494
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp