Bukefalos 28 år!

Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Fashion Flash

Trådstartare
Hej på er!!Tänkte det kunde vara kul med en bild tråd:angel:
Här kommer några bilder på mina katter.

Vi har två inne katter Maya och Trazzel.
Maya(hona) helig birma och är en bestämd dam på 1 1/2 år. UNDEBAR

Trazzel(hona)veckor och är föreldralös vi hittade honom i ladgård jätte mager och ensam skrikande. Men nu har han full fart här hemma. Han har sönder alla mammas blommor när hon inte ser för när hon ser får man skäll:(. Och så håller man på och lär sig att inte springa på borden och bänkar.

Maya
24802274.jpg


Trazzel
24802297.jpg


Trazzel ute och får lite frisk luft annars är hon bara inne
24802335.jpg


Maysan och trazzel sover
24802353.jpg


Maysan sover
24802358.jpg
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Hmm, är Trazzel en hona eller hane? Det står både och nämligen ;)

Det här är mina iaf:
S*Iliadens Yoga, 8-årigt brittiskt korthår, kastrerad hona.
24095711.jpg

En tant med enorm personlighet och mycket åsikter, men helt underbar ändå :love: Lite för skarp i humöret ibland.

S*Lisuanto's Abiding Addiction, snart 5-årigt brittiskt korthår, kastrerad hona och dotter till ovan.
21873585.jpg

En fröken som är genomsnäll och mild. Busig, pratig, gosig. Min första uppfödning ur min hittills enda kull. En riktig liten dröm :love:
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Jo Trazzel är en hona bara att vi har fåt för oss att hon är en han:o
+Maysan är champion såg att du bilden var tagen på en utställning;)

24804903.jpg
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

:rofl: Blev lite fundersam :D
Abbie är Premier, blev i januari tror jag. Men nu är det slut på utställningskarriären och hon är 100% gosedjur hos mig :p
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Jag har 5 katter:)
Fick ju kattungar för ett halvårsen o vi behöll 3 av dom o så hade vi ju 2 sen innan.Så 4 honor o 1 kille :D
Frida, Doris, Norpan, Maja o så Frodo ,ska se om ja kan få in lite nya bilder på dom .:laugh:
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Här är min Pyret, en fyraårig bondkatt.


Han är en väldigt stor personlighet, snäll men ganska stolt.
Han tycker att vi människor är väldigt korkade som inte förstår att det är HANS lägenhet och vi är inneboende (husse brukar säga åt honom att han får börja betala hyran själv i så fall)

Han är en väldigt pratig katt, ofta har han något att säga. 10 av 100 gånger är det "snälla, släpp ut mig", 70 av 100 gånger är det: "SLÄPP UT MIG NU DIN DUMMA MÄNNISKA!" och resten av gångerna är det "hej", "mat tack" och "jag vill gosa"

Nu har han dessutom kommit på att om man hoppar på matte så vaknar hon (i morse åkte han ur sängen fortare än kvickt och gör han om det så blir han utestängd från sovrummet i fortsättningen)

Han är allt från helgalen


till nyfiken

(jag har fått ställa korgen i en garderob nu för annars kryper han ner och sover i den)

till världens lugnaste och goaste katt:

(ögonen ä rinte så där grymma i verkligheten, här ser han ut som han vill ta livet av husse eller nåt)
Denna bilden är mer rättvis:


För övrigt har han en egen fåtölj, den har dock fått flytta från vardagsrummet till gästrummet (inte populärt till en början) och han älskar att åka bil (tyvärr har det blivit till veterinären senaste gångerna så nu är han lite lagom misstänksam innan vi åker)

Det roligaste han har gjort var när han skulle hälsa på mitt ex nya kaktus. Pyret nosade och skulle liksom säga "hej, vem är du?" varpå kaktusen stack honom på nosen. Pyret blev jätteupprörd och lappade då till kaktusen med tassen, och kaktusen stack honom varpå han ger kaktusen en omgång med andra tassen.
Tack och lov så var det iaf inge hullingar som fastnade men ont gjorde det nog.
Jag kunde för mitt liv inte förstå vad som lät utifrån köket innan jag hittade kaktus och katt i full färd med att ge på varandra på det enda sätt de vet om.
 
Senast ändrad:
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Det här är min katt, Misty är 3 år och hon är en korsning mellan maine coon och raggdoll. Vi har inte haft henne sedan hon var kattunge, även om det känns som om hon alltid varit här nu. Vi köpte henne för lite mer en 3 månader sedan.

Hon är nyfiken, klok, busig och vill vara med överallt där man själv är. Hon är jättesnäll, men vet vad hon vill. Hon älskar att sitta och spana på fåglar, skulle hon vara ute är jag övertygad om att hon skulle vara en perfekt jägare. Fast husmusen hon tog här inne för någon vecka sedan var bara kul att bära omkring på och leka med. Död skulle den ju inte vara så kul längre. Min sambo fick ta på sig handskar och fånga den själv.

När hon kom var det så pass varmt så vi hade myggdörren i på verandan. Men hon glömde bort att den fanns när småfåglarna hoppade omkring precis utanför. Satte fart med full kraft in i nätet så att den bågnade och några mälor gick ur :D Till nästa sommar ska vi göra en kraftigare dörr och förstärka myggnätet med ett kraftigare nät.

Det här var några dagar efter att hon kom till oss



Och det här är en senare bild

 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Åhhhh.... Jag älskar grå/blå katter:love:

Pyrets lillebror (senare kull) är det och jag är så avundsjuk
Såhär ser han ut (gammal bild, han ska vara större idag, men jag har inte träffat honom på över ett år)

han bor hos min mamma och alla frågar om han är en Russian Blue!
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Här är Ellen, eller Liljans Ällen som hon så fint heter! Hon är en Norsk Skogkatt på 5år, kan även titulera sig Grand Internationell Champion, men just nu ligger utställningskarriären lite på is trots att hon 'bara' har två cert kvar till Europa Champion. Världens bästa silverprinessa :D
20081118133932_img_1356.jpg


Här är Sigge - Axzons E-Type, som är en 8årig kastrat, också en Norsk Skogkatt. Lever livet lata dagar och är familjens kelgris nr1!
20081118133910_img_0777.jpg
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Kul tråd!

Vilka fina katter ni har allihopa!

Jag har 2 stycken bondkatter. Båda 2 väldigt speciella, men det klart det är väl alla katter? ;)

Detta är Vimsan! (Min ögonsten)

24826501.jpg


24826489.jpg



Hon är 2,5 år gammal och lite vimsig som namnet kanske avslöjar.
Hon jamar inte utan låter mer som en blandning mellan en groda och en kråka :p
Jag har lärt henne att sitta fint för att få godis som hon visar upp på bild nr 2 :D

Detta är Olle!

24826552.jpg



24826555.jpg


Han är snart 6 månader gammal. Han är en riktig gosegris som "skriker" tills man klappar honom :p Han tycker även om att ligga på underliga vis.
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

*KL*

vad sötar katter ni alla har:love:
här är några bilder på våra katter

Toffi
DSC01439.jpg
[/IMG]

Knatte
GetAttachment.jpg
[/IMG]

Mitsi
DSC00135.jpg
[/IMG]
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Det här är min katt, Misty är 3 år och hon är en korsning mellan maine coon och raggdoll. Vi har inte haft henne sedan hon var kattunge, även om det känns som om hon alltid varit här nu. Vi köpte henne för lite mer en 3 månader sedan.

Hon är nyfiken, klok, busig och vill vara med överallt där man själv är. Hon är jättesnäll, men vet vad hon vill. Hon älskar att sitta och spana på fåglar, skulle hon vara ute är jag övertygad om att hon skulle vara en perfekt jägare. Fast husmusen hon tog här inne för någon vecka sedan var bara kul att bära omkring på och leka med. Död skulle den ju inte vara så kul längre. Min sambo fick ta på sig handskar och fånga den själv.

När hon kom var det så pass varmt så vi hade myggdörren i på verandan. Men hon glömde bort att den fanns när småfåglarna hoppade omkring precis utanför. Satte fart med full kraft in i nätet så att den bågnade och några mälor gick ur :D Till nästa sommar ska vi göra en kraftigare dörr och förstärka myggnätet med ett kraftigare nät.

Det här var några dagar efter att hon kom till oss



Och det här är en senare bild

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23400000-23409999/640x
480/23401824.jpg


Vilken fin färg hon har:D
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Här är Ellen, eller Liljans Ällen som hon så fint heter! Hon är en Norsk Skogkatt på 5år, kan även titulera sig Grand Internationell Champion, men just nu ligger utställningskarriären lite på is trots att hon 'bara' har två cert kvar till Europa Champion. Världens bästa silverprinessa :D
20081118133932_img_1356.jpg


Här är Sigge - Axzons E-Type, som är en 8årig kastrat, också en Norsk Skogkatt. Lever livet lata dagar och är familjens kelgris nr1!
20081118133910_img_0777.jpg

Åååå så fina älskar norskaskogskatter:love::love:
 
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

[QUOTEVilken fin färg hon har:D[/QUOTE]

Tack! Jag älskar grå (blå) katter. Hon är helt grå utan ett enda vitt strå. Den skimrar från silvervit till mörkaste blyertsgrå och pälsen är så enormt mjuk. Den tovar sig inte och hon fäller nästan ingenting. Fast vi får väl se i vår, då kanske huset får en luddigare karaktär :)

Det som jag aldrig lyckas få till är färgen på hennes ögon. De är mer gröna än gula men det syns ju inte på bilderna.
 
Senast ändrad:
Sv: Berätta om era katter och lägg in bilder:)

Semla är en huskatt (kastrathona) på 1,5 år. Hon är hemskt kräsen med mat och gillar mest att sova, eller leka med sin skumgummiboll. Hon är väldigt lätt att ha och göra med, men tycker inte så mycket om att gosa.

Bild075.jpg
 

Liknande trådar

D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 634
Senast: Tispe
·
Övr. Djur Igår kväll när jag precis släkt lampan för att sova, börjar hunden att skälla hysteriskt. Samtidigt hör jag ett ljud, låter som något...
Svar
10
· Visningar
1 409
Senast: DarkInNight
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 629
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp