Betäcka sto på Island 2016 - Vilken hingst?

Efter att ha tittat på Klaengur så tycker jag att de pasar ihop. Eldur och Ölnir är fina. Men Eldur har låga poäng för skritt och de långsamma delarna av tölt och galopp. Viktiga egenskaper för en tävlingshäst. Mjukheten i den gamle Nattfari är något som jag eftersträvar numera. Aron är väl den bäste från den linjen.
Tack! Ja, skritt och de långsamma delarna är väldigt viktiga. Hingsten e. Klaengur har en relativt bra skritt med stressad, så det känns inte bra att missa skrittbiten.
Aron känns som ett gott alternativ. Verkar bli bra, mjuka, påverkbara tävlingshästar!
 
Skakar liv i den här tråden.
Något särskilt man ska tänka på om man ska betäcka ett sto på Island för att sen importera dräktig?
Att hingstägaren reggar i språngrulla i wf, att ev dräktighet reggas i wf.... Något annat?
Det känns som det är mer bestämmelser med licenser och avgifter här i sverige?
 
Det blev Þórálfur frá Prestsbæ. Och sent igår kväll kom en liten flicka.
11i2zrs.jpg
 
Ja, tog henne till Österrike via Liege i slutet av november. Då var hon dräktig i fjärde månaden.
Det fungerade alldeles utmärkt. Transportör hämtade upp i Liege. Hon vilade en dag i Tyskland och kom sedan med stor lastbil till stallet.
Hon mådde utmärkt och verkade vare sig trött eller stressad.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 036
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 609
Senast: Görel
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 008
Trav Jag är helt ny på Bukefalos och även inom det här med avel, men ååååååh vad otroligt spännande det är! Jag fick ett föl nu i sommar (e...
Svar
15
· Visningar
4 864
Senast: Mia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp